Jump to content

Demontagetijd Puma blok en bak

Recommended Posts

Hallo medeforummers,

t Gaat er dan misschien toch van komen, een (hopelijk kloppend) harttransplantie bij mijn Fiesta mk4, ik heb vergevorderde plannen om een 1.7 Puma blok er in te zetten. Maar...de Puma staat ver weg EN waar ik eerst veel sleutelruimte had op mijn oude werkplek, is op de nieuwe werplek weinig mogelijk. Dus ipv Puma naar Brabant te halen, kan ik nu ter plekke alle benodigde onderdelen van de Puma af sleutelen, blijft de vraag: hoeveel tijd heb ik nodig om (met 2 voormalige linkerhanden) via t subframe t blok en versnellingsbak los te maken, evenals uitlaat? Vergeet ik nog onderdelen (behalve ecu en sleutels?). Of adviseren jullie, koste wat t kost (Puma moet dan ook tijdelijk op naam gezet worden etc), toch hele Puma meenemen?

alvast bedankt, groetjes,

Matti

Ah, dank je, Francis! Na een nachtje slapen neig ik er toch naar om de Puma op mijn werkplek te parkeren (kan netjes buiten t zicht, dus met schorsing). Als ik t namelijk niet red om in n krappe dag alles los en opgeladen te hebben, moet ik nog n keer rijden. Ik denk dat ik t me onnodig moeilijk maak met alleen onderdelen ophalen. Dank voor t meedenken!

Zo, kogel is door de kerk, Puma staat vanaf vrijdag klaar om opgehaald te worden. Nu is t nog hopen op regen, aangezien ik alleen tijd heb voor langere autoritten, als ik door slecht weer mijn werk toch niet kan doen...

Ja, daar was ik inmiddels ook op uitgekomen, t hele idee van onder tijdsdruk alle benodigde onderdelen los te sleutelen, bezorgde mij al geen prettig gevoel. Overigens had ik me dit idee zelf opgedrongen, achteraf dus geen heel goed idee:). Ben blij dat ik nu wat meer tijd heb (en hopelijk niet-nader-te-noemen forumleden die n handje willen helpen in de buurt), nu genieten van anticipatie-pret:grin:

Weet niet precies waar je de puma neer gaat zetten, maar als het enigszins richting zuidoost brabant is, laat maar weten. Dan meld ik me wel aan bij die niet-nader-te-noemen-forumleden die n handje willen helpen.

Hi Clank,

Super! Dankjewel voor je aanbod, maak ik graag gebruik van ivm hardnekkige sleutelvrees (laatste keer dat ik n fiets weer in elkaar zette, liep mijn achterwiel uit t frame door onderdelen die ik niet terug had gezet...). Sleutelen aan auto's gaat me gelukkig inmiddels wat beter af. Zodra ik de Puma in Breda heb staan (is dat zuid-oost, of zitten we ver van elkaar vandaan?), meld ik me, goed?

• 2 weeks later...

Zo, Mebu is 1 Puma armer (tijdelijk weliswaar) en ik ben begonnen met demonteren. Nog niet verder gekomen dan de radio, vloermatten, motorkap en schakelmechanisme, maar ja, de uitlaatbouten zijn te verroest en mijn slijptol blijkt niet te werken zonder verlengsnoer...:?. Tot nu toe onder werktijd aangelummeld (steeds maximaal 30 minuten), hopelijk gaat volgend weekend t echte werk beginnen! Radio en vloermatten zitten al wel in de Fiesta:grin:.

Share

• Create New...