Jump to content

ST150 koppeling?

Recommended Posts

Hooi allemaal

ik had een vraagje, vanmidsag heeft de koppeling het begeven van me Fiesta mk5 met Puma 1.7 motor. 

Wat is verstandig de Fiesta ST150 koppeling als dat past of de orginele Puma 1.7 koppeling 

Ik hoor graag snel van jullie 

Zover ik weet past dat zo.

Neem wel een LUK versie, zelfde als ford.

Het druklager wel van de puma nemen, fiesta st is anders.

Maar waarom? Heeft je puma motor zoveel meer vermogen? Qwa kosten zal het meevallen, je kunt ook een uprated koppeling nemen indien nodig

Anders lekker een orginele plaatsen.

Rijd zelf ook met de standaard koppeling in de fiesta, met 40 pk meer dan de 132 opgegeven ( wat er uiteraard niet in zat )

On 20 april 2016 at 23:14, Razer said:

Zover ik weet past dat zo.

Neem wel een LUK versie, zelfde als ford.

Het druklager wel van de puma nemen, fiesta st is anders.

Maar waarom? Heeft je puma motor zoveel meer vermogen? Qwa kosten zal het meevallen, je kunt ook een uprated koppeling nemen indien nodig

Anders lekker een orginele plaatsen.

Rijd zelf ook met de standaard koppeling in de fiesta, met 40 pk meer dan de 132 opgegeven ( wat er uiteraard niet in zat )

Ja neem aan dat de st koppeling sterker is en als de Puma koppeling het nu heeft begeven van 5 terug naar 4 sckakelen is het wel een fijn gevoel als de koppeling nu sterker is :) maar bedankt! Nu weet ik zeker dat het past en ga ik spullen bestellen

Hangt helemaal van je rij-eigenschappen af natuurlijk.

Dan is zelfs een st koppeling stuk te krijgen. Kan ook iets simpels zijn als je druklager naar de klote. .

Succes :-)

De koppeling die aan de 1.7 puma motor hangt is hetzelfde als de rest van de zetec lijn en past zelfs in de mazda 121.

Tegenwoordig gaat de koppelingsplaat meestal langer mee dan de drukgroep en druklager.

Je zou eventueel "zomer autosport" uit holten kunnen vragen om advies, die hebben behoorlijk wat fords klaargemaakt voor de cross, rally en circuit. Ze hebben mij altijd nog goed en redelijk advies gegeven.

On 04/22/2016 at 20:45, ReneKunst said:

De koppeling die aan de 1.7 puma motor hangt is hetzelfde als de rest van de zetec lijn en past zelfs in de mazda 121.

Tegenwoordig gaat de koppelingsplaat meestal langer mee dan de drukgroep en druklager.

Je zou eventueel "zomer autosport" uit holten kunnen vragen om advies, die hebben behoorlijk wat fords klaargemaakt voor de cross, rally en circuit. Ze hebben mij altijd nog goed en redelijk advies gegeven.

Ik moet mijn woorden intrekken,

Koppeling van 1.25, 1.3 en 1.4 zijn hetzelfde. De grotere blokken hebben ieder een eigen aangepaste koppelingsplaat en drukgroep.

En er zit dat dus de kans in dat wanneer je een andere koppeling wil, het vliegwiel ook moet aanpassen of vervangen.

Sorry voor de eerdere foutieve informatie.

Share

• Create New...