Bassie Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Dag mede leden, Ik heb nu 5 maanden mijn ford fiesta, ik ben er erg blij mee rijd goed alles in orde.. Maar dat was met de winter. Je hebt lekker je verwarming aan blaast lekker warm. Echter was dat niet omdat ik hem op warm zette want als ik bij de regelaar: de 0,1,2,3,4 standen hem op 0 zet dus uit dan alsnog word het super warm in de auto. Ik heb overal rond gekeken wat dit kon zijn maar nergens is hier iets over te vinden. Ook als ik de temperatuur op helemaal koud zou zetten wil deze alsnog niet koud worden hij blijft extreem warme lucht blazen. Ik ben radeloos vooral nu het steeds warmer word.. alle ramen staan open het is niet anders. Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen met mijn probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Ik zou even wat meer info erbij zetten. Welk type/bouwjaar is je Fiesta? Heb je climate control of handbediende airco? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 In geval van een fiesta van 1996-2002: kachelkraan. Veel voorkomend dingetje, is ook zo te vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassie Posted April 4, 2016 Author Report Share Posted April 4, 2016 Dag Harry, Dank voor de snelle reactie. Ik heb een Ford Fiesta 1.3, uit 2001 met een handbediende airco en een Los knopje AC (nog een leek hierin). Het is mijn eerste auto en hij heeft pas 132000 gelopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassie Posted April 4, 2016 Author Report Share Posted April 4, 2016 Is kachelkraan niet als het niet warm wilt worden? Dat zag ik overal op internet staan maar van mij mag het we ophouden met warm worden. Is zoiets eenvoudig te vervangen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted April 5, 2016 Report Share Posted April 5, 2016 Is een bekend probleem zoals al gezegd. De kachelregelklep wordt elektrisch aangestuurd en is te vinden in de motorruimte. regelklep Wat ik ooit gelezen heb kun je het geval demonteren en schoonmaken. Leuke gelegenheid om ook eens de koelvloeistof te vervangen trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassie Posted April 5, 2016 Author Report Share Posted April 5, 2016 (edited) @allesklusser Dat ziet er duidelijk uit! Zou het schoonmaken hiervan ook al kunnen helpen? misschien dat het verstopt zit of iets dergelijks? zou in ieder geval geld schelen. Ik ga hier op een mooie dag eens mee aan de slag! want die hitte in de auto is gewoon een soort van gratis sauna pfff. Edited April 5, 2016 by Bassie tag Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted April 5, 2016 Report Share Posted April 5, 2016 De plunjer van het ding gaat vastlopen heb ik begrepen dus zou in principe schoonmaken voldoende zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassie Posted April 5, 2016 Author Report Share Posted April 5, 2016 Dank ik ga dit nakijken binnenkort zou heerlijk zijn als het daarmee opgelost is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart69 Posted April 5, 2016 Report Share Posted April 5, 2016 Schoonmaken is lastig. Ze gaan snel lekken. Een nieuwe is twee tientjes, verder niet moeilijk over doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassie Posted April 5, 2016 Author Report Share Posted April 5, 2016 @Bart69 waar kun jij ze zo goedkoop vinden dan? Zie ze van minstens 35 a 40 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted April 5, 2016 Report Share Posted April 5, 2016 regelventiel Via amazon.de kost ie hier €16,= plus ongeveer €8,= verzendkosten En inderdaad, meestal kom je op zo'n €35,= tot €55,= uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassie Posted April 6, 2016 Author Report Share Posted April 6, 2016 oh dat is een mooie link! die ga ik wel ff bestellen voor die 2 tientjes ga ik inderdaad niet te moeilijk doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted April 6, 2016 Report Share Posted April 6, 2016 Kachelkraan blijft gewoon hangen in de stand waarin ie dan staat. Geloof me, met warm ben je een stuk beter uit. Verwisselen is relatief eenvoudig en snel gedaan. Schoonmaken heb ik zelden gehoord dat dat het gewenste resultaat gaf. Hou er alleen wel even rekening mee dat je daarna je koelvloeistof wel even bij moet vullen. Voor dit soort klusjes wil ik dan ook even een haynes aanraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassie Posted April 6, 2016 Author Report Share Posted April 6, 2016 Hoe bedoel je een haynes? Jaa warme lucht is beter als koud maar straks in de zomer periode word het killing. Heb de kachelkraan besteld nu wachten tot deze binnenkomt. Bedankt voor de tip voor de koelvloeistof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 6, 2016 Report Share Posted April 6, 2016 Bassie, Haynes, is een repairbook! reparatie handleiding, net als So wird ess gemacht! €23,50 excl.verz.kosten! Boekenwinkel 'Zelfsleutelen' Houten Utrecht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted April 7, 2016 Report Share Posted April 7, 2016 deze. Ik heb hem zelf ook (en jammergenoeg nog steeds geen aandelen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassie Posted April 8, 2016 Author Report Share Posted April 8, 2016 ohh dat kan wel eens handig zijn! bedankt voor de tip! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 Bassie, niks te danken! En hopelijk heb je er wat aan! Heeft bij mij al aardig wat inzicht gegeven in mijn mk5! Und so wird's gemacht! En laat je vooral niks wijs maken door bepaalde gara*es/automaterialenz*ken, dat je alleen maar motocraft onderdelen moet gebruiken bij deze mk5! Bij gewoon wagen gebruik! (Geen idioot geraced)? Allemaal lulkoek voor het grootste gedeelte! Hij loopt prachtig bv. op communistische Bougie's van Bosch, HR7 DCX+ Yttrium made by Poetins RU van €2,89 / stuk! Olie van Shell Helix Ultra en Valvoline Durablend 5w30 of 40, ca €5, & €6 de ltr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassie Posted April 8, 2016 Author Report Share Posted April 8, 2016 Ik geloof toch al niet zo in gara*es wegens ze altijd duren dingen proberen aan te smeren. Doe liever zoveel mogelijk zelf heb namelijk alles tot mijn beschikking zelfs een brug. Alleen de handigheid moet er nog in komen vandaar blij met de support vanuit hier! Zojuist op de duitse ebay voor €19.25 een kachelkraan besteld duurt 2 weken voor deze binnen is word gezegt maar hij is al verstuurd heb zelf gelijk contact opgenomen met de verkoper gaat altijd het snelste! Was ff lastig communiceren af en toe.. Kan wel duits maar niet 100% vloeiend maar alles is geregeld nu afwachten tot het binnen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 Hee Bas, ik zie dat ook jij de weg gevonden hebt om via de Oosterburen voordeliger uit te zijn. Lukt vaak prima daar alhoewel ze op ebay nogal eens raad weten met de verzendkosten. Zo koop ik via de Duitse amazon Liqui Moly olie zonder verzendkosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassie Posted April 12, 2016 Author Report Share Posted April 12, 2016 Dag allen, Ik heb vandaag mijn kachelkraan binnen gekregen en heb deze net erop gemonteerd.. echter blijft mijn kachel nogsteeds super hete lucht blazen.. er is dus niks opgelost hiermee helaas.. klopt het dat er op beide kabels die naar de kachelkraan lopen 12V moet staan want dit is in mijn geval ook. Verder denk ik dat het aan het paneel kan liggen in mijn auto misschien? Zegmaar de printplaat achter mijn warmteregelaar knop. Hopelijk kunnen jullie me hiermee ook helpen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matti Posted April 12, 2016 Report Share Posted April 12, 2016 Hoi Bassie, Geen idee of dit je kan helpen, maar ik heb vorige week zelfde probleem als jij gehad, met dit verschil dat ik net mijn kachelpaneel (drie draaknoppen, heb geen airco) had verwisseld voor een andere die ik mooier vond. Oorzaak bleek de stekker van de middelste draaiknop (warm/koud), deze had ik niet ver genoeg aangedrukt. Als jij t paneel niet los hebt gehad en kraan is net vervangen, zit t misschien in je bedrading/zekering van deze knop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted April 12, 2016 Report Share Posted April 12, 2016 Ggrrr, het is bijna altijd die klep die niet wil werken. Maar Matthieu is op de goede weg met de diagnose dat het de elektrische aansturing van de klep is. De zekering F13 moet dan hoe dan ook heel zijn anders meet je daar geen 12V en zouden de remlichten en dashboard verlichting het ook niet doen. Als je op beide punten op de klep constant 12V meet, dus ook bij het verdraaien van de knop bij contact aan, dan betekent dat er geen stroom door de klep loopt en dus ook niet aangestuurd wordt door het verwarmingspaneel. Voor je verder gaat zoeken zou ik eerst even inderdaad controleren of de connector van het verwarmingspaneel niet los ligt of niet goed aangedrukt is. Verder blijkt dus als er geen stroom door de klep loopt de klep dus helemaal open staat wat hetzelfde effect oplevert als je de klepconnector verwijderd/lostrekt. Ik vroeg me dit al veel langer af en dus weer wat geleerd. Ik ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassie Posted April 13, 2016 Author Report Share Posted April 13, 2016 Ik ben vandaag eerst weer ff dagje aan het werk maar zodra ik thuis kom schroef ik alles even los om te kijken of dit het geval is. nu kan ik mij herinneren dat ik dit paneel al eens los heb gehad en inderdaad de stekker bij de warm koud schakelaar heb ik toen ook gezien maar die heb ik toen losgehaald om te kijken en heb deze erna weer ingedrukt. Hier heb ik toen ook hard op gedrukt om deze erin te krijgen. Kan de printplaat ervan niet kapot zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts