x3ro Posted March 30, 2016 Report Share Posted March 30, 2016 Ben al een tijdje naar volle tevredenheid in het bezit van een feestje ST uit 2008 en vraag mij nu na een aantal keer peilen af of hij het niet automatisch aangeeft. Mijn vorige 206 gaf bij het starten het oliepeil weer met blokjes. In de handleiding van de Fiesta kom ik tegen dat wanneer de controlelamp oliedruk brand men onmiddellijk het oliepeil moet checken. Doet deze dan dubbel dienst als zijnde voor de oliedruk en wanneer de olie bijgevuld moet worden of is het peil dan zo extreem laag dat hij geen druk meer heeft en het in de handleiding wat krom verwoord is? Dan weet ik voor mijzelf of ik daadwerkelijk zo vaak moet peilen of het veel minder kan gaan doen(mogelijk kapot lampje) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted March 30, 2016 Report Share Posted March 30, 2016 Olie peil sensor zit er niet op echter als de olie lamp brand heb je GEEN oliedruk meer Dus geregeld olie peilen de 20 liter motoren lusten wel wat olie zeker bij korte stukken en bij hem goed gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted April 24, 2016 Report Share Posted April 24, 2016 Sensoren die je olie meten sowieso nooit vertrouwen. Zo ken ik iemand met een Volvo S60 die al een hele tijd met te weinig olie rond reed omdat de boordcomputer het niet aangaf. Sensor was stuk. Zelf controleren en als het oliedruklampje ooit aangaat: koppeling in en motor afzetten. Dan doorrollen naar de eerste de beste plek waar je je auto veilig neer kan zetten en dan olie checken. Nóóit zonder oliedruk laten lopen. Maar zoals je het nu doet, regelmatig checken: zo hoort het, deden maar meer mensen dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts