Jump to content

Ford komt met 200pk sterke ST200

Caesar
 Share

Recommended Posts

Ford heeft in Geneve een nieuwe Fiesta ST gelanceerd met standaard 200 pk aan boord. Aangezien de huidige Fiesta ST ook al 200 pk en 290Nm levert in de 20 seconden overboost, is dit nu standaard aanwezig en levert de Fiesta ST200 in overboost , 215 pk. De sprint van 0-100 gaat in deze versie dan ook ietwat rapper: 6,7 i.p.v. 6,9 seconden. Buiten de vernieuwde achterlichten, vallen vooral de nieuwe 17 inch velgen op, ik zou ze zomaar op mijn ST willen!  Jammer dat Ford deze gelegenheid niet aangegrepen heeft voor SYNC 3. Of de ST200 ook in NL leverbaar wordt is nog niet bekend, prijskaartje zal dan ook een stukje hoger liggen. Blijft toch jammer dat Ford Nederland, Mountune updates in NL niet garandeerd. Voor een "kleine" 700,- Euro levert Mountune een upgrade naar standaard 215 pk, en dit zal altijd goedkoper zijn dan een nieuwe ST200. Hopelijk is dit de opmaat voor het 40 jarig jubileum van de Fiesta, en misschien verblijdt Ford ons met een RS versie van de Fiesta. Mijn Dealer zei al, ik zie je in 2017 terug voor de RS......

Die zal toch, mocht het zover komen, rond de 40K gaan kosten.....beetje veel voor een B segment...

but who knows....:P

Share

• Create New...