MisterMarc Posted March 1, 2016 Report Share Posted March 1, 2016 Goedemorgen, Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een Ford Fiesta, 2e hands & bouwjaar oktober 2012. Sinds afgelopen week hoor ik een vreemd 'krakend' geluid wanneer ik flink naar links en rechts stuur. Bijvoorbeeld bij het wegrijden, nemen van een bocht of een rotonde. Ook is dit geluid goed te horen met file- en achteruit inparkeren. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiKa Posted March 1, 2016 Report Share Posted March 1, 2016 Stuurkogels en/of fuseekogels, even nagaan of er ook rubbers zijn versleten of gescheurd, zo ja dan, is dat meestal de boosdoener. Ook een mogelijkheid is de veerpoot, waarvan de lager van boven droog is (komt niet zo veel voor) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterMarc Posted March 1, 2016 Author Report Share Posted March 1, 2016 51 minutes ago, FiKa said: Stuurkogels en/of fuseekogels, even nagaan of er ook rubbers zijn versleten of gescheurd, zo ja dan, is dat meestal de boosdoener. Ook een mogelijkheid is de veerpoot, waarvan de lager van boven droog is (komt niet zo veel voor) Bedankt voor je berichtje! Ik heb gelukkig nog garantie, morgen een afspraak bij de garage. Ik neem bovenstaand zeker even mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterMarc Posted March 6, 2016 Author Report Share Posted March 6, 2016 Bij de garage langs geweest, waar ik nog garantie heb. (Renault dealer) Samen een stukje gereden, niets te horen. Zal je net zien.. Hij kon zich niet voorstellen dat er iets met de stuurkogels en/of fuseekogels was, omdat er pas 18.000 km op de teller staat. Hij zegt misschien is het de kou, waardoor er rubbers hard worden en als er dan iets tegen aan komt dat dan dat geluid te horen is. Afgelopen dagen hoor ik het geluid weer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SANKOR Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 1 hour ago, MisterMarc said: Bij de garage langs geweest, waar ik nog garantie heb. (Renault dealer) Samen een stukje gereden, niets te horen. Zal je net zien.. Hij kon zich niet voorstellen dat er iets met de stuurkogels en/of fuseekogels was, omdat er pas 18.000 km op de teller staat. Hij zegt misschien is het de kou, waardoor er rubbers hard worden en als er dan iets tegen aan komt dat dan dat geluid te horen is. Afgelopen dagen hoor ik het geluid weer.. Heeft de auto een verlagingset of is de auto standaart? Als het onderstel van je auto standaart is denk ik dat het probleem of in je veerschotels of in de fusseekogels zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JRS004 Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 Ga nog eens langs bij een ford garage, komt vaker voor bij de Fiesta MK7(,5). zit in je stuurkolom. spuiten ze er wat speciaal vet tussen en het is weer goed. Ik ben het ondertussen al vaak genoeg tegengekomen als stagiair bij een Ford garage. Als je het vraagt zullen ze er vast van af weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterMarc Posted March 7, 2016 Author Report Share Posted March 7, 2016 11 hours ago, SANKOR said: Heeft de auto een verlagingset of is de auto standaart? Als het onderstel van je auto standaart is denk ik dat het probleem of in je veerschotels of in de fusseekogels zit. Nee is gewoons standaard 11 hours ago, JRS004 said: Ga nog eens langs bij een ford garage, komt vaker voor bij de Fiesta MK7(,5). zit in je stuurkolom. spuiten ze er wat speciaal vet tussen en het is weer goed. Ik ben het ondertussen al vaak genoeg tegengekomen als stagiair bij een Ford garage. Als je het vraagt zullen ze er vast van af weten. Oké top bedankt, dan ga ik daar gewoon eens langs eind van de week. Heb nog wel garantie bij de Renault dealer, maar even speciaal vet er tussen spuiten zullen ze toch niet iets voor vragen bij de Ford? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterMarc Posted March 7, 2016 Author Report Share Posted March 7, 2016 11 hours ago, SANKOR said: Heeft de auto een verlagingset of is de auto standaart? Als het onderstel van je auto standaart is denk ik dat het probleem of in je veerschotels of in de fusseekogels zit. Nee is gewoons standaard 11 hours ago, JRS004 said: Ga nog eens langs bij een ford garage, komt vaker voor bij de Fiesta MK7(,5). zit in je stuurkolom. spuiten ze er wat speciaal vet tussen en het is weer goed. Ik ben het ondertussen al vaak genoeg tegengekomen als stagiair bij een Ford garage. Als je het vraagt zullen ze er vast van af weten. Oké top bedankt, dan ga ik daar gewoon eens langs eind van de week. Heb nog wel garantie bij de Renault dealer, maar even speciaal vet er tussen spuiten zullen ze toch niet iets voor vragen bij de Ford? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JRS004 Posted March 7, 2016 Report Share Posted March 7, 2016 is volgens mij gewoon een service actie dus ik neem aan van niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterMarc Posted March 8, 2016 Author Report Share Posted March 8, 2016 On 7-3-2016 at 10:12, JRS004 said: is volgens mij gewoon een service actie dus ik neem aan van niet. Net langs de Ford geweest, monteur is meegereden. Geluid was te horen, maar inderdaad, kort. Wat jij aangaf is het zeker niet zei hij, dan hoor je continu een bonkend geluid en is een bekend probleem. Mijn probleem had hij nog niet eerder meegemaakt. Moet meteen terugkomen wanneer het geluid langer en harder hoorbaar is. Helaas dus, nog geen oplossing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michelvh Posted March 8, 2016 Report Share Posted March 8, 2016 Zitten de veren aan de onderkant nog goed in de rubbers? Was bij mij ook het geval toen ik me verlagingsveren eronder had laten zetten. Zaten over het opstaande randje heen waardoor je een krakend/op spanning achtig geluid hoorde (staal op staal) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JRS004 Posted March 8, 2016 Report Share Posted March 8, 2016 Oke, dan zou ik inderdaad ook zeggen dat het toch iets met de veren o.i.d. te maken heeft. Is het alleen tijdens het rijden, of ook als je stil staat en dan stuurt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michelvh Posted March 9, 2016 Report Share Posted March 9, 2016 Bij mij was het alleen hoorbaar met lage snelheden met inparkeren of drempels over gaan, ook met stilstaan en sturen. Ik heb toen naar @Autobedrijf Mebu gebeld en het probleem uitgelegd, toen hebben we een stukje gereden om een beeld te krijgen bij het probleem en daarna is die brug op gegaan. In mijn project topic staan als het goed nog een paar foto's van hoe mijn veren verkeerd zaten. Topic: Project red edition Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pell Posted March 10, 2016 Report Share Posted March 10, 2016 Goedemorgen, Ik zit met hetzelfde probleem.. bij het sturen naar links of rechts een krakend/knarsend/bonkend geluid rechts voor bij het wiel. Mijn auto is bij de garage geweest en daar hebben ze de remblokken en remschijven voor vervangen. Hiermee zou het verholpen moeten zijn. Helaas is er bij het sturen naar links of rechts nog steeds hetzelfde geluid te horen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterMarc Posted March 14, 2016 Author Report Share Posted March 14, 2016 On 8-3-2016 at 14:54, Michelvh said: Zitten de veren aan de onderkant nog goed in de rubbers? Was bij mij ook het geval toen ik me verlagingsveren eronder had laten zetten. Zaten over het opstaande randje heen waardoor je een krakend/op spanning achtig geluid hoorde (staal op staal) On 9-3-2016 at 08:10, Michelvh said: Bij mij was het alleen hoorbaar met lage snelheden met inparkeren of drempels over gaan, ook met stilstaan en sturen. Ik heb toen naar @Autobedrijf Mebu gebeld en het probleem uitgelegd, toen hebben we een stukje gereden om een beeld te krijgen bij het probleem en daarna is die brug op gegaan. In mijn project topic staan als het goed nog een paar foto's van hoe mijn veren verkeerd zaten. Topic: Project red edition De monteur bij de FORD heeft hem niet op de brug gezet, maar wel gevoeld en gaf aan dat er met de veren ook niets mis was. Mijn klacht komt wel overeen met die van jou. Inderdaad alleen hoorbaar bij lage snelheden, inparkeren. Stilstaan en sturen zou ik eens moeten checken. Zal jouw topic straks eens bekijken en desnoods ga ik gewoon weer langs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 14, 2016 Report Share Posted March 14, 2016 Onze mk7 2011, doet dat van voren onder kant afkomend geluid, soort knik knak geluid! Hoofdzakelijk alleen bij stilstand/wegrijden en het stuur links of rechts draaiend! Tijdens het rijden, wordt ik niks gewaar! Zjn dat soms de fusee ? De Ford garage monteur(s) moeten dat toch ook gewaar worden? Maar zeggen er nets over?? Of wachten zij soms af? Tot de grote reparatie zich voordoet? Eh, ja meneer, eh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rattaplan Posted April 28, 2016 Report Share Posted April 28, 2016 On 5-3-2016 at 22:34, JRS004 said: Ga nog eens langs bij een ford garage, komt vaker voor bij de Fiesta MK7(,5). zit in je stuurkolom. spuiten ze er wat speciaal vet tussen en het is weer goed. Ik ben het ondertussen al vaak genoeg tegengekomen als stagiair bij een Ford garage. Als je het vraagt zullen ze er vast van af weten. Dit was ook bij mij de oplossing voor dezelfde klacht. Werd ook als een kleine modificatie aangegeven vanuit Ford. Misschien even een andere Ford dealer benaderen hiervoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 28, 2016 Report Share Posted April 28, 2016 5 minutes ago, rattaplan said: Dit was ook bij mij de oplossing voor dezelfde klacht. Werd ook als een kleine modificatie aangegeven vanuit Ford. Misschien even een andere Ford dealer benaderen hiervoor. JRS004, Weet je ook waar ze dat vet in de kolom spuiten, en welk vet?? Anders Robert, weet jij dat misschien ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 28, 2016 Report Share Posted April 28, 2016 On 5-3-2016 at 22:34, JRS004 said: Ga nog eens langs bij een ford garage, komt vaker voor bij de Fiesta MK7(,5). zit in je stuurkolom. spuiten ze er wat speciaal vet tussen en het is weer goed. Ik ben het ondertussen al vaak genoeg tegengekomen als stagiair bij een Ford garage. Als je het vraagt zullen ze er vast van af weten. Waar in de stuurkolom doen ze dat dan inspuiten en welk vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JRS004 Posted April 28, 2016 Report Share Posted April 28, 2016 1 minute ago, Pieterke said: Waar in de stuurkolom doen ze dat dan inspuiten en welk vet? Achter je pedalen zit een kniestukje, die maak je los. Het bovenste gedeelte kan je dan op en neer bewegen, daar word vet ingespoten. Welk vet weet ik zo even niet. Zorg btw wel ervoor dat je stuur op stuurslot staat zodat deze niet verdraait. Even snel een plaatje van google: http://i432.photobucket.com/albums/qq42/blade429/IMAG0029_zps45538556.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts