Jump to content

Interieur led strips

Fiesta Metal
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Graag wil ik led strips aan de interieurverlichting van mijn fiesta uit 2011 toevoegen. Ik heb al een aantal topics bekeken maar heb nog niet kunnen vinden waar ik naar opzoek ben.

Ik wil deze led strips zo aansluiten dat ze aan gaan op het moment dat de verlichting in het plafond ook aangaat (Bij openen deuren of handmatig inschakelen). 

Aangezien ik niet veel kennis heb vaan het aansluiten van verlichting op een licht circuit in een auto vroeg ik mij af of iemand mij stap voor stap kan vertellen hoe ik dit aan moet sluiten en op welke plek ik dit het beste aan kan sluiten.

Groetjes,

Jerry

je kan ze aan de verlichting aansluiten bij je voeten verlichting dat is de korstte klap en goed bereikbaar.

Of via de verlichting van je middenconsole  alleen even opletten bij led voor de polariteit .(plus en min)

Daarna is het gewoon draden trekken naar de plek waar je ze hebben wilt

sluit alles wel aan met de spanning uit anders kost het je zekering als je niet bedereven bent met dit soort werkzaamheden.

1 hour ago, richard b said:

je kan ze aan de verlichting aansluiten bij je voeten verlichting dat is de korstte klap en goed bereikbaar.

Of via de verlichting van je middenconsole  alleen even opletten bij led voor de polariteit .(plus en min)

Daarna is het gewoon draden trekken naar de plek waar je ze hebben wilt

sluit alles wel aan met de spanning uit anders kost het je zekering als je niet bedereven bent met dit soort werkzaamheden.

Die stroomdraad zit toch ook al in de binnenverlichting! De binnenverlichting gaat toch ook branden, zou ik zeggen? + Draadje led verlichting strips eraan de +draad binnenverlichting vast solderen/knijpen, evenzo de - aan massadraad of chassis! :) 

1 hour ago, richard b said:

Hallo allemaal,

ondertussen led strips gekocht met een schakelaar die geschikt zijn voor in de auto. Aangezien ik nu met de afstandsbediening kan bepalen of het licht aan of uit is zou ik graag de verlichting zo aansluiten dat hij aangaat op het moment dat het contact aan is en weer uit wanneer ik de auto uit zet. Waar zou ik hem dan op aan moeten sluiten? 

Het gaat om een fiesta Metal uit 2011 met keyless (dus geen sleutel contact).

groetjes!

20 hours ago, Pieterke said:

Die stroomdraad zit toch ook al in de binnenverlichting! De binnenverlichting gaat toch ook branden, zou ik zeggen? + Draadje led verlichting strips eraan de +draad binnenverlichting vast solderen/knijpen, evenzo de - aan massadraad of chassis! :) 

Dat kan ook je hebt meerdere opties om dit te doen

eventueel via je 12 volt aansluiting in je console of bij de achterbank als je daar 1 hebt zitten

11 hours ago, Fiesta Metal said:

Hallo allemaal,

ondertussen led strips gekocht met een schakelaar die geschikt zijn voor in de auto. Aangezien ik nu met de afstandsbediening kan bepalen of het licht aan of uit is zou ik graag de verlichting zo aansluiten dat hij aangaat op het moment dat het contact aan is en weer uit wanneer ik de auto uit zet. Waar zou ik hem dan op aan moeten sluiten? 

Het gaat om een fiesta Metal uit 2011 met keyless (dus geen sleutel contact).

groetjes!

eventueel via je 12 socket of die bij je achterbank zit weet niet of de metal dit heeft

3 hours ago, richard b said:

eventueel via je 12 volt aansluiting in je console of bij de achterbank als je daar 1 hebt zitten

eventueel via je 12 socket of die bij je achterbank zit weet niet of de metal dit heeft

Die blijft ook aan als de auto uit is, kreeg het advies van de verkoper om hem niet rechtstreeks op de accu aan te sluiten omdat de strip dan de accu leeg trekt. 

In mijn auto zit wel een navigatie voorbereiding in de linker raamstijl, zou ik het hier op aan kunnen sluiten? 

Groetjes

45 minutes ago, Bart69 said:

Tot dat je die een keer vergeet...

Het is inderdaad niet de bedoeling dat ik hem telkens uit moet zetten, heb het dashboard op gehad, maar er zitten erg veel kabels aan de radio dus ik heb geen idee welke ik hebben moet.

5 hours ago, Fiesta Metal said:

Het is inderdaad niet de bedoeling dat ik hem telkens uit moet zetten, heb het dashboard op gehad, maar er zitten erg veel kabels aan de radio dus ik heb geen idee welke ik hebben moet.

De rode of de gele! weet het niet meer welke? De een van deze twee waar GEEN constante 12v spanning opstaat! (= radio geheugen continue 12v voedings draad)! Effe met een dunne naald door de isolatie prikken, gekoppeld aan een multimeter of 12v test spanningszoeker, en je weet het! 

Waarom tak je het niet van de binnenverlichting of voetenverlichting af? :???: 

1 hour ago, Pieterke said:

De rode of de gele! weet het niet meer welke? De een van deze twee waar GEEN constante 12v spanning opstaat! (= radio geheugen continue 12v voedings draad)! Effe met een dunne naald door de isolatie prikken, gekoppeld aan een multimeter of 12v test spanningszoeker, en je weet het! 

Waarom tak je het niet van de binnenverlichting of voetenverlichting af? :???: 

Omdat die uit gaan als je de auto start, ik wil graag dat t aan blijft als sfeer verlichting net als in de nieuwste fiesta. 

dan zul je het handmatig niet vergetend uit moeten zetten?  aangesloten op een constante 12v voedingsdraad! Hihi, :shock:, OF een timer schakeling ertussen, anders zou ik het niet weten? maar die trekt ook een aantal miliamperes! :(

Ik had het in mijn MK7 ook. LED strips in het voetengedeelte als de auto aan was. Weet alleen niet meer waar hij nu op aangesloten zat. Volgens mij heb ik de lichtschakelaar gebruikt. Dan heb je 2 opties:

- Licht schakelaar zelf heeft licht als je de auto start, daar kan hij bij op.

- Of je zet hem bij de koplampen op, dat het aangaat als je de lampen aan hebt.

Ik heb dat eerste gedaan. Als je je auto opend brand het dan ook.

Share

• Create New...