Jump to content
Fiestaclub.nl
bertp

Aanschaf Fiesta Red edition

Recommended Posts

Hi,

Ben nieuw hier, rij nu een mk6 1.3 champion uit 2007 (83.000km) maar ben bezig met het zoeken naar een Fiesta red edition. Wat denken jullie dat de inruilprijs is als ik mijn oudere Fiesta (1.3 champion uit 2007 83.000km) ga inruilen bij de dealer? Dacht zelf aan 3000/3500 euro, is dit realistisch?

Daarnaast ben ik aan het kijken naar deze red edition (http://www.broekhuisgroep.nl/auto-zoeken/occasions/ford-fiesta-1-0-ecob-140pk-red-edition-3xpz99)

Ik zie dat het een demo is van Ford Nederland en dat deze al veel is gebruikt bij  meerdere autoblogs. Nou weet je dan eigenlijk al dat er met deze auto gescheurd is, in hoeverre gaat dit een probleem zijn vinden jullie? Is het bijvoorbeeld een reden voor de aanschaf van extra garantie?

Blogs waarvan ik zie dat de auto gebruikt is:
http://www.autokopen.nl/autotests/37542-ford-fiesta-red-edition-het-genot-van-een-litertje-rood
http://www.autovandaag.nl/autotest/11117/ford-fiesta-red-edition-boordevol-plezier/
http://www.dezaak.nl/ford-fiesta-red-vs-opel-corsa-de-zaak-autotest-7903455.html

Stel dat je een andere Fiesta bij een geheel ander autobedrijf zou kopen dan is het ook maar de vraag hoe de vorige eigenaar(s) er mee omgingen. Ikzelf zou geen probleem hebben met een demo auto als de prijs ernaar is en er goede afspraken zijn qua garantie. Maar het zijn jou centen waar je hard voor gewerkt hebt en als je er dus geen goed gevoel over die red edition hebt dan zou ik hem niet nemen.

Koop je toch er gelijk 3 of 5 jaar garantie bij (of bij onderhandelen er bij eisen), mits het mogelijk is, dan heb je voorlopig geen zorgen. Blok is in ieder geval al aardig ingereden, je kan gelijk er tegen aan.

18 hours ago, SANKOR said:

Stel dat je een andere Fiesta bij een geheel ander autobedrijf zou kopen dan is het ook maar de vraag hoe de vorige eigenaar(s) er mee omgingen. Ikzelf zou geen probleem hebben met een demo auto als de prijs ernaar is en er goede afspraken zijn qua garantie. Maar het zijn jou centen waar je hard voor gewerkt hebt en als je er dus geen goed gevoel over die red edition hebt dan zou ik hem niet nemen.

Dat is zeker zo, echter weet je bij een demo zeker dat het warmrijden niet zo netjes is gedaan :)  Ik kan lastig inschatten wat voor invloed dat heeft als de auto wat langer in mijn bezit is. Hoe gebruikelijk is het om bij een occassion van een jaar oud verlengde garantie te kopen en aan wat voor kosten moet ik dan denken?

Misschien erbij vragen waarvoor de auto nog meer gebruikt is behalve de autoreviews? Mijn Red'je was ook een demo auto (van Ford Wensink), hierin waren slechts een paar proefrit gereden en verder had alleen de verkoper er zijn woon-werk verkeer mee gedaan. Hier werd gewoon heel open en eerlijk over verteld, het gevoel bij de auto was ook gewoon goed. Ik zou zeggen; ga eens gewoon ervoor kijken en er eens wat over praten, probeer een gevoel bij de auto te krijgen. En misschien krijg je ook nog wat van de prijs af; de mijne is een half jaar jonger en had bij aanschaf nog geen 5000 km gelopen, de prijs was nagenoeg gelijk (prijs lijkt me dus aan de hoge kant).

Als ik het goed heb onthouden, kun je (voor dat de auto 3 jaar is) de garantie verlengen, moet je even navragen. Ik zou het er bij nemen en dan die tot 200.000km gaat. heb ik ook. Nadeel is wel dat je Fiesta de beurten bij een Ford dealer dient te gebeuren, als je het een nadeel vindt.

Thanx, dat ga ik nog wel even uitzoeken. :) Volgens mij zit er bij de aankoop sowieso een beurt in de afleverkosten en hier zit dan meteen een garantie op voor het jaar na aankoop. De beurten ga ik sowieso bij de Ford dealer doen waar ik hem aanschaf omdat een goede bekende van mij hier werkt.

Afgelopen zaterdag proefrit gemaakt en in ongeveer een uurtje rondom Utrecht gereden. Beviel allemaal erg goed, lekker direct sturen, fijne reactie op het gas en mooi brommetje als je het gas iets dieper intrapt :) Vooral het rijgeluid (en de luxe opties uiteraard) beviel mij erg goed, dat is als je 110/120 rijdt mooi rustig en een erg groot verschil ten opzichte van mijn 1.3 fiesta uit 2007.

De auto is door Ford Nederland als demo gebruikt en daarna bij deze dealer terecht gekomen. Hij staat nu zo'n twee maandjes als occassion bij deze dealer. Hij heeft volgens mij (bijna) alle opties, active city stop, cruise, sony audio, nav pack, 17" velgen, privacy glass, voorruitverwarming etc.

Ik ga er nog een paar nachtjes goed over slapen :) Heb nu een bod liggen van de dealer met de inruil van mijn huidige Fiesta.