Jump to content

MK6 radio met usb aansluitmogelijkheid

Recommended Posts

Het zal ongetwijfeld al eens voorbij gekomen zijn maar ik heb weinig trek om 35 pagina's door te spitten dus vandaar mijn vraag.

Is er voor de MK6 een radio waar ik een USB module of zelfs een bluetooth carkit module op aan kan sluiten zonder in de bedrading te gaan snijden of het dashboard te verzagen?

Ik heb nu een radio met een 3 delig front en wil dit graag behouden.

Antonio.

Officieel Ford kan je helemaal niks, zelfs geen AUX. Officieel werden de volgende radio's geleverd: 2500/3500 (cassette radio's), 4500 (cd speler), 6006 (cd-wisselaar) of een travelpilot DX (navigatie, zeer zeldzaam). Allemaal dus zonder AUX/USB ondersteuning.
Pas op de MK6,5 was er een AUX optie en via onofficiële wegen kon er ook OEM USB ingebouwd worden. Helaas schiet jij daar niks mee op.

Je enige mogelijkheid is een after-market radio of een Parrot met USB ondersteuning plaatsen. Het nadeel van de Parrot is dat het versterkergedeelte voor het gebruik van USB wordt verplaatst naar de Parrot zelf. De kwaliteit van het geluid komt dit niet ten goede.

Dat ik geen USB sick in mijn radio kan pluggen of dat er geen aux opzit is mij bekend maar wat ik eigenlijk bedoel is een radio met een wisselaar aansluiting die in mijn dashboard past.

Met een module die in die aansluiting plugt kan ik dan de USB afspelen.

En als het kan een module met een Bluetooth carkit fuctie erop.

Antonio.

Na mijn weten gaat het je huidige setup niet lukken. Je zult een andere frontplaat moeten aanschaffen of zagen.

Daarna kun je een andere radio monteren met meer functies zoals usb en bluetooth voor een carkit

• 1 month later...
On 4 januari 2016 at 23:58, Razer said:

Na mijn weten gaat het je huidige setup niet lukken. Je zult een andere frontplaat moeten aanschaffen of zagen.

Daarna kun je een andere radio monteren met meer functies zoals usb en bluetooth voor een carkit

Ik zoek me al een hele tijd rot naar een goede dubbel DIN frontplaat voor mijn mk6. Ik zaag liever niet in mijn huidige frontplaat en wil dus graag een "origineel" dubbel DIN exemplaar bestellen. Iemand een suggestie? Op internet loop ik telkens tegen de UK- versie (rechts-sturend) aan. En zelfs demontagebedrijven geven geen gehoor.

Wat ik van een maatje weet,is dat de ombouw van een gedeelte van je dashboard,waar de radio zit,kunt vervangen ,door een van een mk 6.5.

Praat over een mk6 uit 2003

Zodat er een 2din of 1din verloop in kon worden verbouwt.

Deze was toen verkrijgbaar via de dealer,want ook hier zat de driedelige radio 

Misschien op de sloop ,te verkrijgen ??

Tis maar een suggestie.

• 3 months later...

Een paar maand later...

Toch de knoop doorgehakt en de balkjes tussen mijn huidige frontplaat weg gezaagd.

Ik heb een 2-DIN Kenwood DPX 5000BT aangeschaft vanwege de goede recensies en mooie prijs/kwaliteit verhouding.

Nu loop ik vast op het volgende:

Ik ben van plan om dit 2DIN inbouwframe aan te schaffen om de aftermarket radio mooi op zijn plek te houden, maar daarmee is het probleem van de 'gleuf' nog niet opgelost volgens mij...
De sierplaat die met de Kenwood meegeleverd word heeft namelijk een buitenmaat van 18,7x11,6 cm, terwijl de ruimte in het dashboard 19x12,2 cm is. Kortom: ik heb rondom een open ruimte van 0,3x0,6 cm. Hoewel deze ruimte natuurlijk straks minder opvalt doordat het inbouwframe erachter zal vallen, vind ik dit nog wel lelijk...

Heeft iemand ervaring met dit probleem en een goede oplossing gevonden?

Share

• Create New...