Jump to content
Fiestaclub.nl
x3ro

Martijn en zijn Fiesta MK6.5 ST

Recommended Posts

On 1-1-2016 at 12:35, FeesST05 said:

Welkom mooie ST zeg, ben deze ook al tegengekomen op marktplaats mooi ding met mooie KM stand.

en ook uit maastricht leesde ik :) 

veel plezier met de ST 

Iemand die het snapt, verhuizen van Maastricht naar Breda,

welkom op forum, geniet van je mooie ST, we komen elkaar vast nog wel eens tegen :)

On 3-1-2016 at 13:48, kevinvdb93 said:

Iemand die het snapt, verhuizen van Maastricht naar Breda,

welkom op forum, geniet van je mooie ST, we komen elkaar vast nog wel eens tegen :)

Is uit noodzaak geweest:D Van binnen nog steeds een ras echte Maastrichtenaar. Auto-technisch mis ik vooral de wegen en heuvelachtige routes in die omgeving. Dat is samen met een aantal oude vrienden natuurlijk een goed excuus om naar Maastricht te gaan. Van waar ben je zelf ergens?

Vandaag is een nieuwe accu geplaatst en heb geen meldingen meer gehad. Donderdag is het tijd voor de checkup en oltietemp meter. Mail ontvangen dat de Mountune cais verzonden is en met een beetje mazzel door een meevaller komende maand alweer een Miltek flexpipe. Vanmiddag weer een stukje wezen sturen en ben nog steeds zeer tevreden. 

Goed om te lezen dat het nu goed gaat.

Maar dit ga je toch wel wat meer missen na de verhuizing:

Mestreech is neet breid meh Mestreech dat is laank.

Mestreech is de stad vaan de Gezèlle vaan de Zaank.

@x3ro ik ben van etten-leur, een plaatsje naast breda, morgen komt mijn milltek cat back en sport cat binnen nadat er vorige maand een milltek spruitstuk onder is gekomen

mocht je hem willen horen, laat maar weten

13 hours ago, allesklusser said:

Goed om te lezen dat het nu goed gaat.

Maar dit ga je toch wel wat meer missen na de verhuizing:

Mestreech is neet breid meh Mestreech dat is laank.

Mestreech is de stad vaan de Gezèlle vaan de Zaank.

Normaal gesproken inderdaad wel, gelukkig is mijn vriendin waarmee ik samenwoon ook van Maastricht :grin:

Praat alleen maar ABN wanneer ik buiten de deur kom.

5 hours ago, kevinvdb93 said:

@x3ro ik ben van etten-leur, een plaatsje naast breda, morgen komt mijn milltek cat back en sport cat binnen nadat er vorige maand een milltek spruitstuk onder is gekomen

mocht je hem willen horen, laat maar weten

Ah, das inderdaad praktisch om de hoek. Wil 'm best wel eens komen beluisteren. Toch altijd lastig afgaande op een paar filmpjes van Youtube. Zit zelf wel tot volgende week compleet vol met van alles, gezien dit mijn laatste week van mijn minor is. 

Sta overigens te kijken van de bezorgtijden van Mountune vanuit Engeland. Zou donderdag aanstaande al hier moeten zijn volgens de track trace en heb gewoon de normale manier van verzenden gekozen. Hopelijk wordt dat ding afgeleverd voor ik naar Helmond ga voor de checkup. 

@x3ro Ik woon al 21 jaar in Daalhof haha. Wel leuk weer iemand uit het zuiden erbij jij ook van plan voor meetings af te gaan?? 

On 6-1-2016 at 10:09, FeesST05 said:

@x3ro Ik woon al 21 jaar in Daalhof haha. Wel leuk weer iemand uit het zuiden erbij jij ook van plan voor meetings af te gaan?? 

Daalhof heeft een deel van mijn familie geruime tijd nog gewoond. Zelfs mijn tandarts zit er nog :-) 

Meetings af gaan is natuurlijk wel iets wat mij leuk lijkt mocht het niet te ver zijn (lees ergens in Groningen)

Overigens vandaag de auto voor een checkup naar mijn vaste garage gebracht. Bij het nalopen op de brug er achter gekomen dat een van de vorige eigenaren zich de moeite heeft genomen de bussen van de motorsteunen te vervangen voor gele PU varianten. Mooi meegenomen! Enige "minpunten" welke we tegen zijn gekomen waren 4 banden welke op het oog nog een mm of 3 aan profiel hadden. Eenmaal op de brug waren ze aan de binnenzijde allemaal behoorlijk scheef afgesleten. Meteen maar nieuwe Toyo T1R banden besteld. Andere punten betrof het vervangen van de remblokken achter en het rechter achterwiel wat stroever loopt dan de rest, echter zonder geluid. Dus zou niet het lager moeten zijn. Gezien de banden niet op voorraad waren wordt dit allemaal dinsdag aanstaande gerepareerd. Ook wordt dan meteen de Mountune filter geplaatst gezien deze vandaag is geleverd. 

Aangezien ik ook een olietemperatuur meter geplaatst wil hebben eens rond zitten kijken naar sandwich plates echter ben ik er na stevig zoeken maar twee tegengekomen. Toevallig mensen die hier ervaring mee hebben? Neig zelf namelijk na die met die schroefaansluitingen voor de sensoren. Moet alleen zeker weten dat het de juiste is natuurlijk.

http://www.qspproducts.nl/sandwichplate-3-4-unf-ford-e-d.html#.Vo6UqcDhC8U

http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/13263/CategoryID/136/Olie-Sensor-Adapter-Ring/Default.aspx

@kevinvdb93 Zien je dat Maastrichts gaat er niet uit kevin.. niet weg te krijgen en @x3ro Limburg is voor te auto rijden al helemaal beter haha! en kort bij de eifel dus de Nurburgring :P.

Kan het zijn dat ik jou gisteren rond half 3 gezien heb op de ringweg Breda? Vlakbij de afslag naar de grote Jumbo/nac. Jij ging er volgens mij bij de Anac af. 

On 9-1-2016 at 19:00, FeesST05 said:

@kevinvdb93 Zien je dat Maastrichts gaat er niet uit kevin.. niet weg te krijgen en @x3ro Limburg is voor te auto rijden al helemaal beter haha! en kort bij de eifel dus de Nurburgring :P.

Net terug van een aantal dagen Maastricht, toevallig vanaf donderdag al daar, dus heerlijk rustig op de weg. Ben de kanten van Vaals/Eupen/Slenaken geweest met de ST en dat beviel enorm goed. Maakt wel stappen in z'n 2 en 3. Alleen nog geen nieuwe voorbanden op het moment dus dat was wat minder.

8 hours ago, Eamane said:

Kan het zijn dat ik jou gisteren rond half 3 gezien heb op de ringweg Breda? Vlakbij de afslag naar de grote Jumbo/nac. Jij ging er volgens mij bij de Anac af. 

Was sinds donderdag al weg uit Breda tot net, dus ik denk het niet:D Ben daar wel vaker te zien, ook kanten Belcrum en Noord. 

9 hours ago, Eamane said:

Haha, dan zal het wel niet nee ;-) 

Ben de komende weken in ieder geval weer te spotten in Breda. Ik zal mijn ogen open houden voor een gele MK6.5.

Overigens een leuk idee. Gezien mijn fiesta zwart, stickerloos en nogal onopvallend is, wou ik hier wat kleins aan veranderen. Niets geks op te opvallends, maar zag dus dat Mountune voor de MK7 een sticker levert voor het brandstofklepje. Ik ga mijn vriendin eens lief aankijken of ze een kan laten maken welke netjes past op een MK6. Het gaat om onderstaande sticker. Bij genoeg animo is er altijd wel een aantal extra af te drukken. 

mountune.jpg

Nou afgelopen dinsdag was het dan tijd voor de Mountune CAIS en 4 nieuwe banden en blokken achter. Man man man wat heeft Ford excessief veel piping gebruikt bij dat luchtfilter traject. Geen wonder dat dat als beperkend werkt en al helemaal met het opwarmen door het blok/uitlaat spruitstuk. Na montage ziet dat er dus zo uit:

1%20airbox.jpg

Hoe bevalt dat nou? Enorm goed. Tot zo'n 3500rpm is er buiten het feit dat hij soepeler stationair draait niks veranderd. Vanaf zo'n 3500/4000rpm begint het feestje met een leuke en hoorbaar aanwezige brom.Maar naar mijn mening alles behalve vervelend. Ook heeft het verwijderen van de originele airbox ervoor gezorgd dat de vervelende resonantie op de autoweg weg is. 

Toevallig had de gene waar ik altijd mijn auto's in onderhoud heb de oudere broer van mijn Fiesta staan. Een volledig originele XR2 uit "82 met nog geen 90kkm op de klok. Deze wordt op het moment in orde/netjes gemaakt. 

6%20xr2%201982.jpg

Gezien het slechte weer en geen beschikbaarheid van een goede camera moet het helaas bij onderstaande plaatjes blijven. Wanneer het weer beter wordt zal ik eens degelijke foto's laten schieten, want hierop komt 'ie natuurlijk niet tot z'n recht.

2%20auto.jpg

3%20auto.jpg

4%20auto.jpg

5%20stand.jpg

Netjes netjes, is bij galder zo te zien

Btw, misschien leuk om je eventuele mods bij te houden in een project topic

Zo eerste update zit erop! En meteen een goeie indd wat kevin zegt dat word tijd voor een project pagina.