Robinmull112 Posted December 12, 2015 Report Share Posted December 12, 2015 Hallo, Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Fiesta Trend 5 deurs. Uiteraard heb ik een aantal zaken die ik aan wil pakken en ik zal een deze dagen dan ook eigen project pagina openen. Één van deze zaken is het aanpakken van de interieur verlichting. Van de dealer heb ik 2 erg goedkope T10 halogeen lampjes gehad voor het dashboardkastje en de pedalen. Uiteraard is dit beter als niks, maar de lichtopbrengst is om te janken. Daarom dat ik deze op korte termijn wil vervangen voor LED lampjes. Nu kun je op sites als ebay en alixpress voor een habbekrats een hele set T10 LED lampjes kopen, maar ik vraag mij af of deze geschikt zijn? Zijn deze veilig genoeg en hoe zit het met de lichtopbrengst? Ik heb de volgende setjes gevonden, wat vinden jullie hiervan? - http://www.ebay.de/itm/10-x-Glassockel-10mm-LED-T10-birne-W5W-Weis-12V-Licht-Lampe-Innenraum-/390623572820?hash=item5af2fab354:g:RSwAAOSwstxU6ipW - http://nl.aliexpress.com/item/T10-W5W-501-158-Car-Side-Wedge-Bulb-Lamp-Bright-Pure-White-LED-Light-12V/1936891110.html?ws_ab_test=searchweb201556_1_79_78_77_82_80_62%2Csearchweb201644_0%2Csearchweb201560_4 Hoe verhouden degelijke lampjes zich bijvoorbeeld tegen een set Philips Xtreme Vision, welke al snel 10x zo duur zijn? Is de kwaliteit van de Philips lampen deze meerprijs waard? Ik hoor graag van jullie zodat ik het een en ander kan bestellen! Groet, Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidres Posted December 12, 2015 Report Share Posted December 12, 2015 Beiden lampjes ken ik. De variant met het "koepeltje" erop is niet geschikt voor de verlichting aan de buitenzijde. En qua kwaliteit is het allemaal gevoel. De een rijdt het liefst op Michelin terwijl de ander geen verschil merkt met Hankook eronder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 13, 2015 Report Share Posted December 13, 2015 Branden bij mij al tevreden maanden lang in de voetenruimte's connecters van onze mk7 onder het dashbord! Leuk blauwe voeten verlichting, bij onze mk7! Nog geen spijt. Mocht er een kapot gaan, voor die paar centen heb ik ook nog reserve lampjes! http://nl.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Free-Shipping-10X-Long-lasting-12V-T10-W5W-194-168-501-Car-LED-Inverted/1322599212.html?detailNewVersion=2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 13, 2015 Report Share Posted December 13, 2015 Branden bij mij al tevreden maanden lang in de voetenruimte's connecters van onze mk7 onder het dashbord! Leuk blauwe voeten verlichting, bij onze mk7! Nog geen spijt. Mocht er een kapot gaan, voor die paar centen heb ik ook nog reserve lampjes! http://nl.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Free-Shipping-10X-Long-lasting-12V-T10-W5W-194-168-501-Car-LED-Inverted/1322599212.html?detailNewVersion=2 Staat er helaas dubbel op! Hoe krijg er een verwijderd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robinmull112 Posted December 13, 2015 Author Report Share Posted December 13, 2015 Gewoon prima lampjes dus? Pieterke, hoe zit het met de lichtopbrengst van de door jou gekozen lampjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 14, 2015 Report Share Posted December 14, 2015 13 hours ago, Robinmull112 said: Gewoon prima lampjes dus? Pieterke, hoe zit het met de lichtopbrengst van de door jou gekozen lampjes? Zoals ik al schreef, bij mij voldoende kleur blauw voetruimte licht, het is geen hoge licht opbrengst! Voor een brief te kunnen lezen daar heb je de binnen verlichting voor! Dat doe je niet aan je voeten! Voor die paar € kun je geen bult vallen? Er is er nog niet een kapot gegaan in dat half jaar dat ik ze heb! Gewoon proberen! Succes. Smaken verschillen? Hieronder, deze bevallen mij ook goed, zelfs iets betere licht opbrengst! http://nl.aliexpress.com/item/Overvalue-10pcs-lot-White-10pcs-lot-T10-W5W-168-194-501-1-LED-Car-Auto-Wedge/32303725813.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robinmull112 Posted December 15, 2015 Author Report Share Posted December 15, 2015 Bedankt voor je reply! Ik heb 20 witte en 10 blauwe lampjes besteld, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien! Hoe lang duurde het bij jou voordat je ze binnen had? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 17, 2015 Report Share Posted December 17, 2015 On 15-12-2015 at 13:01, Robinmull112 said: Bedankt voor je reply! Ik heb 20 witte en 10 blauwe lampjes besteld, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien! Hoe lang duurde het bij jou voordat je ze binnen had? Zo'n 17dagen! Is bulk verzending, want de vlieger gaat niet op als deze niet vol is geladen snap je! Bulk verzending, en met de feestdagen? Maar het komt altijd (99,98%) aan! Soms kan een zending wel eens 30dg. duren, maar de meeste veel korter! 12 - 21dg. Mocht je meer gebruik maken van China's aanbiedingen? Een tip, laat de shipping bill waarde nooit boven de 21,90 euro komen, anders betaal je geheid 21% BTW en 13,00euro handlingskosten bij jouw aan de deur/postagentschap af te rekenen! De bestelling opdelen in meerdere bestellingen als dat zou kunnen? Of communiceer met je China wholesaler of hij op de shipping bill, het pakket(je) verstuurt als gift met een value less than $20 usd. Doen ze, vaak al van zelf! Maar vraag eerst? Het zijn HARDSTIKKE goeie mensen. Nooit problems bij kopen mee gehad! I'm very sastified! Tot nu toe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robinmull112 Posted December 19, 2015 Author Report Share Posted December 19, 2015 Ik hoop dat ze snel binnen zijn! Ik laat het wel weten als ze er zijn en wat mijn bevindingen zijn. bedankt voor je tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robinmull112 Posted December 30, 2015 Author Report Share Posted December 30, 2015 Gisteren heb ik de led lampjes voor het interieur binnen gehad! Ik heb witte en blauwe leds besteld en heb gekozen om toch voor de witte leds te gaan, dit vind ik net wat luxer staan. Ik heb de verlichting bij de pedalen, aan de passagierskant en het dashboardkastje al aangepast, de leeslampjes en de kofferbakverlichting ga ik aanpassen als ik het plastic gereedschap wat ik heb besteld binnen heb. (Ik ben bang om de fiesta te beschadigen met gewone schroevendraaiers) Ik vind de witte leds een hele verbetering ten opzichte van de standaard halogeenverlichting en dat voor slechts enkele euro's! Ik heb voor de grap vellere leds besteld, ik ben benieuwd of dat beter staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts