Jump to content

Fiesta In The Park 2016 (UK)

VitroFiesta
 Share

Recommended Posts

Oké het duurt nog een half jaar, maar vroegboeken loont en zo heb je nog even de tijd om na te denken.

Dit jaar wordt FITP gehouden op zondag 8 mei 2016, op de Woodgreen Animal Shelter in Godmanchester UK (nabij Cambridge).

De nadruk van de show ligt natuurlijk op de Fiesta, maar eigenlijk is iedere Ford welkom. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het in Engeland.

Het is nog vroeg, maar waarschijnlijk gaat er wel weer een groepje die kant op. Iedereen is natuurlijk welkom om mee te gaan. Vaak hoor ik leden op meetings zeggen dat ze altijd nog wel eens een keer een meeting in Engeland willen bezoeken, dus wacht niet langer en ga eens een keer mee. Het is eigenlijk een beetje aan jezelf wat je doet. Afgezien van de meeting op zondag staat er eigenlijk niks vast. De meesten van ons nemen de nachtboot van vrijdag op zaterdag, maar ga je liever eerder of later weg dan kan dat natuurlijk ook. De overtocht moet je zelf boeken, dat doen we niet vanuit de club. Natuurlijk kunnen we wel tips en advies over de overtochten geven.

Als je de nachtboot neemt dan komen we zaterdagochtend vroeg in Harwich aan. Je kunt de zaterdag vrij besteden. Een aantal van ons gaat direct naar het hotel of het meetingterrein (ongeveer 2,5 uur rijden). Daar kun je bijvoorbeeld de auto wassen. Ga je op zaterdag liever iets voor jezelf doen dat kan dat natuurlijk ook. Steden als Cambridge en Oxford zijn dichtbij, en ook Londen is goed bereikbaar.

Zaterdagavond eten we waarschijnlijk op of nabij het meetingterrein. De overnachting van zaterdag op zondag kun je ook zelf plannen. De meesten zitten in hetzelfde hotel, maar dat kun je natuurlijk helemaal zelf beslissen. Het is ook mogelijk om te kamperen op het meetingterrein zelf.

Zondag hebben we uiteraard de show. Na de show rijden we weer terug naar de boot. We gaan over met de nachtboot, dan ben je rond 08:00 uur weer in Nederland.

Zelf regelen: overtocht en overnachting zaterdag op zondag

Wij regelen: toegang en locatie op de show

Wat de overtocht betreft: Wij gaan meestal met de Stenaline van Hoek van Holland naar Harwich. Er zijn meerdere overtochten mogelijk maar de prijzen ontlopen elkaar niet zo veel, en deze route is voor ons gunstig. Bij de nachtboot ben je verplicht een hut te nemen, deze overtocht is dus duurder dan de dagboot. Ga je met de dagboot, dan moet je die overnachting in een hotel doen, dus voor de prijs maakt het uiteindelijk weinig uit. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het meestal is. Met twee personen boeken is goedkoper dan alleen. Heb je geen reisgenoot, dan kun je hier op het forum altijd kijken of er iemand met je mee wil. Uiteraard kan er dan maar één auto mee, dus zal je moeten bepalen met welke auto je gaat.

Ook ik heb weer het voornemen om te gaan.

Of dit alleen (met Niels), of met vrouw + dochter is, weet ik nog niet.

Inmiddels al een paar keer geweest (sinds 2004) en me altijd goed bevallen.

Nog nooit gekampeerd op het terrein, wat ook wel zn sharmes heeft (en het voordeel dat je een biertje of 2 kan drinken aldaar) dus wellicht is dat een optie.

Afhankelijk welke fiesta ik mee zal nemen (die van mezelf.. of van de vrouw) mogelijk ook nog een bezoekje aan de lokale of iets minder lokale sloperij voor een leuk half lederen interieur.

Al met al.. zie ik er al naar uit.

Kwa overtoch is ook mijn voorkeur via HvH -> Harwich .. gewoon omdat het maar 150 mijl rijden is vanaf Harwich (een 2 of 2,5 uur) t.o.v. de 3,5 uur naar Calais.. en nog eens 2,5 a 3 uur naar midden engeland.. (x2) Je komt een stuk relaxter aan in elk geval.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...