Jump to content
Fiestaclub.nl
erik-wollie

Iets Hoger Ipv Lager

Recommended Posts

hallo mensen. ik heb dus een mk 6.5 en zit er regelmatig met 4 volwassenen in. heb 16" ford-velgen eronder met (naar mijn idee) te platte banden(195-45-16). er zit ook een "kraakje" achterin dat erger word naarmate er mensen in de auto zitten.(schokdempers??) en met 2 volwassenen achterin lijkt het alsof de de schokdempers het niet aankunnen. nu had ik dus het volgende in gedachten:

ik moet 4 nieuwe banden, en wil hogere erop voor meer rijcomfort. (195-55-16 of 195-60-16). om er zeker van te zijn dat de banden niet aanlopen als er 4 volwassenen in de auto zitten wil ik de auto hoger zetten. enkele centimeters.

vraag: hebben jullie hier ervaring mee, en/of weet iemand welke schokdempers gemonteerd kunnen worden zodat de auto wat hoger op z'n wielen staat ?

alvast bedankt voor de info.

Voor zover ik weet bestaan er geen lift-kits voor de fiesta. Misschien dat iemand van hier weet of de fusion schokdempers en veren hoger zijn en passen, maar iets anders kan ik niet bedenken. Met alleen schokdempers kom je er overigens niet, je zult ook het gehele verenpakket moet veranderen.

Hogere banden geeft altijd meer comfort, maar let wel op een eventuele tellerafwijking, de bandenmaat die er nu onder zit is namelijk de juiste. Het kraakje wat jij beschrijft kan voortkomen uit een schoodemper die op zijn einde is of rubbers die op zijn.

Let wel op dat je de wegligging verslechterd dmv hogere banden en de auto omhoog te gooien.

Enkele cm is erg veel niet aan te raden

Kijk eerst eens in het brandstofklepje welke bandenmaten gemonteerd kunnen worden.

Aanslepen zal niet zo snel gebeuren

Dit ga je niet redden met dempers, maar met andere veren.

Schroefset is ook een optie, maar stugger en veel duurder

Een setje veerwegbegrenzers is een goedkoper alternative.

Hij zal niet meer helemaal inveren bij zware belading.

Weet niet of hulpveren bestaan voor dit type fiesta. Maar ook dit kan een oplossing zijn.

Ik raad het je dan ook af om beide te gaan monteren ( hogere band en de auto omhoog zetten

Hogere banden werkt averechts....ze zullen eerder in de wielkas aanlopen.

http://www.hulpverenshop.nl/c-1211526/fiesta-02-08/

Dit icm nieuwere betere vering, zal je zeker helpen, auto word iets stugger,

zal strakker sturen, en (nagenoeg) niet aanlopen.

Wij hebben 5 auto's gehad waar wij hulpveren hadden gemonteerd, en ten alle

tijden waren wij tevreden, uiteraard is dat een persoonlijke smaak :wink:

hallo mensen. ik heb dus een mk 6.5 en zit er regelmatig met 4 volwassenen in. heb 16" ford-velgen eronder met (naar mijn idee) te platte banden(195-45-16). er zit ook een "kraakje" achterin dat erger word naarmate er mensen in de auto zitten.(schokdempers??) en met 2 volwassenen achterin lijkt het alsof de de schokdempers het niet aankunnen. nu had ik dus het volgende in gedachten:

ik moet 4 nieuwe banden, en wil hogere erop voor meer rijcomfort. (195-55-16 of 195-60-16). om er zeker van te zijn dat de banden niet aanlopen als er 4 volwassenen in de auto zitten wil ik de auto hoger zetten. enkele centimeters.

vraag: hebben jullie hier ervaring mee, en/of weet iemand welke schokdempers gemonteerd kunnen worden zodat de auto wat hoger op z'n wielen staat ?

alvast bedankt voor de info.

Dat kraakje komt door de rubbers waar je veren inzitten deze drogen uit na een tijdje en gaan dan een kraakje vertonen. Inspuiten met siliconenspray verhelpt dat euvel.

Dat kraakje komt door de rubbers waar je veren inzitten deze drogen uit na een tijdje en gaan dan een kraakje vertonen. Inspuiten met siliconenspray verhelpt dat euvel.

dat ga ik zeker proberen

bedankt voor de tip !

Heb je de auto nieuw gekocht, of is hij misschien door een eventueel vorige eigenaar al verlaagd?

heb hem niet nieuw gekocht. is gewoon in originele staat

heb hem niet nieuw gekocht. is gewoon in originele staat

allemaal bedankt voor de informatie !! echt top !!

ga me orienteren op hulpveren. DexterXL bedankt voor de link !!

mvg erik