VitroFiesta Posted September 13, 2015 Report Share Posted September 13, 2015 Vanmorgen de wekker om 04:45 uur, maar je moet er wat voor over hebben. Na verzamelen bij de Mac in Helmond gezamelijk na de Raceway gereden. Nieuw deze keer was dat we niet meer op de baan stonden maar op de grote parkeerplaats waar voorheen de bezoekers stonden. Iets minder sfeervol vond ik persoonlijk, maar in tegenstelling tot de baan wel vlak. Sorteren op bouwjaar is niet helemaal gelukt, maar uiteindelijk hebben het zoveel mogelijk op kleur gesorteerd. Met dank aan het ruimtelijk inzicht van Roy, en een aantal van jullie die meerdere keren de auto moesten verplaatsen. De grootste club waren we deze keer niet, maar dat maakt niet uit. De vooraf voorspelde regenbuien bleven gelukkig uit! Voordeel van de nieuwe indeling was dat de baan vrij was, waardoor de slalom en sprint daar kon plaatvinden. Veel beter dan voorheen. Helaas wel een Fiesta ST die tijdens de slalom in aanraking kwam met kunststof barriër, en een Sierra Cos die tijdens de sprint in de muur belandde. Voor zover ik weet geen persoonlijk letsel en ik hoop dat beide auto's er zonder al te veel schade vanaf zijn gekomen. Al met al was het weer een geslaagde dag waarop we ook de weer een aantal nieuwe leden mochten ontvangen Na afloop nog even gezellig wezen eten met een mix van Fiestaclub en FTZH, was top! 21:30 was ik thuis, en gaar.... Korte nacht en lange dag Iedereen weer bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pim Posted September 13, 2015 Report Share Posted September 13, 2015 Foto's EFE 2015...... Super dag........ https://www.facebook.com/media/set/?set=a.8...4687&type=3 https://www.facebook.com/media/set/?set=oa....1959&type=1 https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1...2248&type=3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJayden Posted September 13, 2015 Report Share Posted September 13, 2015 was zeker wel een top dag.. en inderdaad de sfeer was wel ff anders maar goed mocht de pret niet drukken.. heb een gezellig dagje gehad terug gereden met pim en robert en samen nog wat gegeten en nog ff beetje staan kletsen ook dat was gezellig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted September 13, 2015 Report Share Posted September 13, 2015 Heb me behoorlijk vermaakt! volgend jaar zeker weer aanwezig! Inderdaad heel zonde van die Sierra Cos, heb hem zien crashen en de voorkant zag er niet fijn uit, heel erg balen, is een duur foutje..... Gelukkig is die er zelf zonder teveel kleerscheuren vanaf gekomen. mooie was wel om te zien toen het gebeurde dat zijn broer (tevens winnaar van de snelste tijd toen ineens heel snel en netjes al driftend van de binnenplaats het circuit op scheurde ) Heb ook echt wel een paar hele gave auto's zien staan en dankzij mede leden wat leuke upgrades nog gezien die mij het komende jaar mn salaris gaan kosten haha! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartK Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 De fiesta ST De Sierra Cosworth, ben bang dat deze total loss is. Je ziet door de bandensporen hoe de auto gecrasht heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mk1 Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 Helaas geen facebook, dus kan niks bekijken. Maar we hebben ons wel vermaakt, de sfeer was idd goed. Alleen ben ik wat eerder weg gegaan dan 15.00 uur, omdat we het op een gegeven moment wel allemaal gezien hadden. Ik had eigenlijk meer verwacht van het racen op het circuit... Het was mijn eerste keer in Venray en ik moet eerlijk zeggen, vroeger in Landgraaf was leuker... Alles speelde zich af op de renbaan en er waren meer rommelkraampjes, kofferbak verkoop enz... maar misschien ben ik ook wel een oude zeur aan het worden ?... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FeesST05 Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 Nog wat plaatjes dan maar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FeesST05 Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted September 14, 2015 Author Report Share Posted September 14, 2015 Het was mijn eerste keer in Venray en ik moet eerlijk zeggen, vroeger in Landgraaf was leuker... Alles speelde zich af op de renbaan en er waren meer rommelkraampjes, kofferbak verkoop enz... maar misschien ben ik ook wel een oude zeur aan het worden ... Nee hoor, geen oude zeur, ik ben het helemaal met je eens. Denk ook dat een ieder die ooit in Landgraaf is geweest dit zal beamen. De sfeer die het daar was, en de drukte die is er gewoon niet meer en zal waarschijnlijk ook niet meer terugkomen. Dat weet de organisatie ook, en deze doet er dan ook alles aan om de show wat extra's te geven. Toch lijkt dat lastig. Maar ze staan zeker open voor nieuwe ideeen, dus mocht iemand voor volgend jaar een leuk idee hebben, laat maar weten, dan zal ik ze daarvan op de hoogte brengen. Zo zie je wel dat er ieder jaar aan gewerkt wordt om te verbeteren. Feit is wel dat er helaas geen plaats is om zowel de clubstands als een leuke sprint/slalom op dezelfde plek uit te zetten zoals dat in Landgraaf wel kon. Voorheen stonden de clubs op de oval, wat niet ideaal was want alles stond helemaal schuin. De racerij was in het midden, wat ook niet ideaal was want het was veel te klein. Dat hebben ze dit jaar opgelost door alle auto's buiten te baan zetten, wat nu weer als nadeel gaf dat er een soort tweedeling plaatsvond. Het grootste probleem van allemaal is gewoon een geschikte locatie. Wel leuk om te zien dat ook de Duitsers en Belgen de weg naar EFE weer weten te vinden. Die zag je in Biddinghuizen helemaal niet meer, en de eerste jaren hier in Venray ook niet, maar trekt nu weer aan. Ook neemt inderdaad de kofferbakverkoop, en de stands met losse en oude onderdelen af. Tegenwoordig zie je veel meer modern spul, en daar leeft de onderdelenverkoop gewoon veel minder van. Je ziet wel dat het moderne gehalte gewoon heel groot is, getuige van het feit dat jij een van de weinige Mk1's was. Dit is overigens een trend in de hele Ford wereld, want ook in Engeland zie je dit gebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 Even een vraagje voor degene van wie die rode fiesta ecoboost sport is (6-kdb-32) Toen je aan kwam rijden bij de mac in de ochtend hoorde ik je turbo best hard afblazen, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb bij Unlimited in Amersfoort toen gevraagd of ze mijn dump valve wilde aanpassen voor dat geluid, alleen gaven zij aan dat mijn stationair toerental daardoor niet stabiel zou zijn, heb het achterwege gelaten en daar in tegen mijn carter ontluchting losgetrokken en een power filtertje op gezet. Bij mij hoor je hem eerder niezen dan afblazen en ben wel benieuwd wat jij gedaan hebt om het zo te laten klinken en je ervaringen betreft stabiliteit. Alvast bedankt! groet Jordan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidres Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 Even een vraagje voor degene van wie die rode fiesta ecoboost sport is (6-kdb-32) Toen je aan kwam rijden bij de mac in de ochtend hoorde ik je turbo best hard afblazen, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb bij Unlimited in Amersfoort toen gevraagd of ze mijn dump valve wilde aanpassen voor dat geluid, alleen gaven zij aan dat mijn stationair toerental daardoor niet stabiel zou zijn, heb het achterwege gelaten en daar in tegen mijn carter ontluchting losgetrokken en een power filtertje op gezet. Bij mij hoor je hem eerder niezen dan afblazen en ben wel benieuwd wat jij gedaan hebt om het zo te laten klinken en je ervaringen betreft stabiliteit. Alvast bedankt! groet Jordan Die heeft dik 300pk onder de motorkap liggen (als dit degene is die ik denk dat het is ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrissie469 Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 Die heeft dik 300pk onder de motorkap liggen (als dit degene is die ik denk dat het is ) Haha nee is die van Robert, die heeft er een openluchtfilter op zitten met blowoff valse dacht ik. En even ontopic was een heel gezellig dagje, meer tussen de auto's van mij en Roy gezeten. Maar dat mocht de pret niet drukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fransiska Posted September 19, 2015 Report Share Posted September 19, 2015 Nu pas de foto's gezien Zag er erg gaaf uit. Hopelijk volgend jaar er weer bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted September 20, 2015 Report Share Posted September 20, 2015 Was weer een gezellig evenement. Droge keel van het vele praten. Voor het eerst dit jaar deed de fiesta zoals het hoort...goed dus. Op de terugreis toch maar eens alle paardjes aangesproken..heerlijk stukje techniek in het vooronder, met dank aan hurricane racing en easytech tuning De vrijdags nog nieuwe bekabeling aangesloten en software aangepast. Het probleem is iig boven water. Op na volgend jaar. Zal denk ik fitp worden. Tijdens het etentje weer een te grote mond haha, prachtig dat de serveerster net zo bijdehand was. Kleine tip voor de organisatie...geeeen stickers meer, maar zoals vroeger plastic of metalen pasjes. Op fordfair en fitp krijg je deze ook, of tegen een betaling. Leuk voor de verzameling en tastbaarder dan de stickers. Die gaan toch de klieko in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts