Jump to content

Mistlampen

Pedro
 Share

Recommended Posts

Mijn vrouw heeft een Fiesta van 2014.

Vanuit Duisland ingevoerd en best luxe.

Het vreemde is dat er geen mistlampen op zitten.

Die wil ik gaan kopen.

Weet iemand of de bekabeling al voorin de bumper aanwezig is ?

Mijn vrouw heeft een Fiesta van 2014.

Vanuit Duisland ingevoerd en best luxe.

Het vreemde is dat er geen mistlampen op zitten.

Die wil ik gaan kopen.

Weet iemand of de bekabeling al voorin de bumper aanwezig is ?

Dan zou je ook moeten kijken of de bedrading loopt naar waar de bediening normaal zit,en of de optie wel op de zekeringen zit

Dan zou je ook moeten kijken of de bedrading loopt naar waar de bediening normaal zit,en of de optie wel op de zekeringen zit

Ik kom erachter dat er al veel standaard in zit zonder dat het aangesloten zit.

Vandaar de vraag of iemand hier ervaring mee heeft.

Het zou kunnen dat de draden erbij liggen in de bumper of dat ik ze dichtbij ergens vanaf kan halen.

Ik heb ze al gevonden. Er zitten inderdaad al stekkers net achter de zwarte rooster. :grin:

Dus zo aan te sluiten.

Alleen nog geen 12 v omdat de schakelaar nog verwisseld moet worden.

Nu op zoek naar zo'n schakelaar.

Ik kom erachter dat er al veel standaard in zit zonder dat het aangesloten zit.

Vandaar de vraag of iemand hier ervaring mee heeft.

Het zou kunnen dat de draden erbij liggen in de bumper of dat ik ze dichtbij ergens vanaf kan halen.

Ik heb ze al gevonden. Er zitten inderdaad al stekkers net achter de zwarte rooster. :grin:

Dus zo aan te sluiten.

Alleen nog geen 12 v omdat de schakelaar nog verwisseld moet worden.

Nu op zoek naar zo'n schakelaar.

Ik heb de huidige schakelaar bekeken en die schakelt wel maar er staat geen embleem op.

Ik heb inmiddels er een gekocht die binnenkort binnen komt.

Ik heb gemeten op de beide stekkers in de bumper maar geen 12v.

Zouden die nog in de computer geactiveerd moeten worden?

Tevens heb ik op de draden waar de led op aangesloten moet worden boven het handschoenen kastje ook geen 12v.

Zou deze ook nog geactiveerd moeten worden in de computer ?

Hopelijk weet iemand dit zodat ik het kan gaan regelen.

Ik heb de huidige schakelaar bekeken en die schakelt wel maar er staat geen embleem op.

Ik heb inmiddels er een gekocht die binnenkort binnen komt.

Ik heb gemeten op de beide stekkers in de bumper maar geen 12v.

Zouden die nog in de computer geactiveerd moeten worden?

Tevens heb ik op de draden waar de led op aangesloten moet worden boven het handschoenen kastje ook geen 12v.

Zou deze ook nog geactiveerd moeten worden in de computer ?

Hopelijk weet iemand dit zodat ik het kan gaan regelen.

Zover mijn kennis reikt moeten de leds boven het handschoenenkastje inderdaad door middel van de computer geactiveerd worden. Ik denk dat ik ook zo is met de mistlampen mits hier een aansluiting aanwezig voor is.

Zover mijn kennis reikt moeten de leds boven het handschoenenkastje inderdaad door middel van de computer geactiveerd worden. Ik denk dat ik ook zo is met de mistlampen mits hier een aansluiting aanwezig voor is.

De aansluitingen van de mistlampen zijn aanwezig alleen ik meet geen 12v. dus een kwestie van activeren denk ik.

Zou fijn zijn als je dat zelf zou kunnen doen. Dan kan ik ook naar andere functies kijken.

Zal denk ik wel te duur zijn om zoiets aan te schaffen???

Met een OBD of zoiets ??

De mistlampen moeten inderdaad ingeleerd worden in de BCM module. Daarnaast moet je even plek 23 in de zekeringkast (motorruimte) bekijken. Waarschijnlijk zit daar geen zekering.

Er zijn modules te koop waarmee je zelf deze instellingen kan aanpassen, deze Chinese kopieën kosten rond de 200 euro. Ik dacht dat Fantomas er eentje te koop had staan. Officiële IDS adapters zijn over de 1000 euro.

De ambient verlichting moet ook via de BCM ingeschakeld worden. Maar bij de MK7,5 heeft dit nog niemand gedaan (voor zover ik weet). De MK7,5 heeft namelijk ook led verlichting in de voordeuren zitten. Ik weet niet of dat voor problemen gaat zorgen wanneer je maar een gedeelte aansluit.

Alles is binnen en gisteren proberen in te bouwen.

De lampen zitten te ver van het rooster af dus moet ik ze aan de voorkant monteren zegt de leverancier (mistlampen.nl).

Helaas passen de nokjes er dan niet in of ik moet ze op z'n kop zetten maar dan kan ik niet meer bij het stelboutje vanaf de onderkant.

Er zit geen beschrijving bij en ook geen montageboutjes.

Ik heb al een email gestuurd maar helpen kunnen ze me daar niet.

Ze zeggen gewoon: laat ze maar door iemand inbouwen. Pffff

Iemand toevallig tips ?

Share

• Create New...