Jump to content

Airco Probleem

Recommended Posts

Hallo allemaal,

De airco van mijn MK6.5 lijkt niet zo goed meer te koelen dan voorheen viel me op tijdens de hitte van de afgelopen dagen.

De pomp slaat uiteraard wel aan en hierbij valt het op dat de pomp om de zes seconden aan en uit slaat. Systeem heeft blijkbaar wel (nog voldoende?) druk om aan te gaan.

Iemand enig idee wat dit kan zijn voordat ik naar de aircoboer ga of zelf ga sleutelen/zoeken?

Hallo allemaal,

De airco van mijn MK6.5 lijkt niet zo goed meer te koelen dan voorheen viel me op tijdens de hitte van de afgelopen dagen.

De pomp slaat uiteraard wel aan en hierbij valt het op dat de pomp om de zes seconden aan en uit slaat. Systeem heeft blijkbaar wel (nog voldoende?) druk om aan te gaan.

Iemand enig idee wat dit kan zijn voordat ik naar de aircoboer ga of zelf ga sleutelen/zoeken?

Denk toch te weinig koudemiddel systeem opnieuw laten afvullen Ik acht de kans dan groot dat hij het weer

goed doet

Aircosystemen moeten eens in de drie vier jaar gevuld worden

Zijn div ford dealers met een aanbieding dacht 99 EUR

• 2 months later...

Hij zat bij mij op 95 euro ex. Zal wel origineel Ford zijn, geen idee eigenlijk. Maar daarbij natuurlijk arbeidsloon, airco vullen en dan gaat het hard. Bedenk me nu wel dat op de rekening ook het balanceren van 2 wielen stond, met dat eraf zal het rond de 350 euro geweest zijn.

Hoop niet dat binnen afzienbare tijd nog eens gebeurd maar anders zal ik inderdaad kijken naar een ander merk.

Hij zat bij mij op 95 euro ex. Zal wel origineel Ford zijn, geen idee eigenlijk. Maar daarbij natuurlijk arbeidsloon, airco vullen en dan gaat het hard. Bedenk me nu wel dat op de rekening ook het balanceren van 2 wielen stond, met dat eraf zal het rond de 350 euro geweest zijn.

Hoop niet dat binnen afzienbare tijd nog eens gebeurd maar anders zal ik inderdaad kijken naar een ander merk.

Grootste probleem zijn de grote gaten in de gril steen slag maak gauw een lekkage

Ik heb er van rvs gaas achter gemaakt is even wat werk maar staat mooi (vindt ik ) en kans

op schade door steenslag is een stuk kleiner

Kwaliteit van die dingen is ook om te huilen. Orgineel of immitatie.

Maar 95 euro is niet orgineel, dingen kosten een dikke 200/300 euro.

Vullen was ik idd vergeten, is wel prijzig ( betaal zelf weinig, vandaar dus )

De condensor van mijn ST was ook zo lek als een mandje, paar maanden terug ook laten vervangen. Vorig jaar de airco bij laten vullen, dit jaar was hij helemaal leeg. Ik kreeg de keuze Ford of imitatie. De monteur (Ford Dealer) adviseerde mij gewoon de imitatie te nemen, het enige verschil was het Ford logo zei hij letterlijk. Scheelde me zo'n €150/€200, dus dat was een makkelijke keuze (en met €375 uiteindelijk toch een duur grapje).

Share

• Create New...