allesklusser Posted July 7, 2015 Report Share Posted July 7, 2015 Hallo allemaal, De airco van mijn MK6.5 lijkt niet zo goed meer te koelen dan voorheen viel me op tijdens de hitte van de afgelopen dagen. De pomp slaat uiteraard wel aan en hierbij valt het op dat de pomp om de zes seconden aan en uit slaat. Systeem heeft blijkbaar wel (nog voldoende?) druk om aan te gaan. Iemand enig idee wat dit kan zijn voordat ik naar de aircoboer ga of zelf ga sleutelen/zoeken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted July 7, 2015 Report Share Posted July 7, 2015 Hallo allemaal, De airco van mijn MK6.5 lijkt niet zo goed meer te koelen dan voorheen viel me op tijdens de hitte van de afgelopen dagen. De pomp slaat uiteraard wel aan en hierbij valt het op dat de pomp om de zes seconden aan en uit slaat. Systeem heeft blijkbaar wel (nog voldoende?) druk om aan te gaan. Iemand enig idee wat dit kan zijn voordat ik naar de aircoboer ga of zelf ga sleutelen/zoeken? Denk toch te weinig koudemiddel systeem opnieuw laten afvullen Ik acht de kans dan groot dat hij het weer goed doet Aircosystemen moeten eens in de drie vier jaar gevuld worden Zijn div ford dealers met een aanbieding dacht 99 EUR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennisfordst Posted July 8, 2015 Report Share Posted July 8, 2015 condensor gaan ook regelmatig lek bij fiesta mk6 en fusion Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted September 25, 2015 Author Report Share Posted September 25, 2015 Begin september al de airco laten onderhouden/bijvullen voor €99,= bij Profile en inderdaad is ie weer helemaal koel. Condensor had ik al eens zelf vervangen door een duur exemplaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted September 25, 2015 Report Share Posted September 25, 2015 Begin september al de airco laten onderhouden/bijvullen voor €99,= bij Profile en inderdaad is ie weer helemaal koel. Condensor had ik al eens zelf vervangen door een duur exemplaar. Mooi ook weer opgelost ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted September 25, 2015 Report Share Posted September 25, 2015 Hoop dat het probleem nu verholpen is. Eind vorig jaar mijn airco ook moeten laten bijvullen, maar dat heeft maar een half jaartje effect gehad. De condensor bleek toch lek te zijn... Kleine 400 euro lichter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted September 26, 2015 Report Share Posted September 26, 2015 Volgende keer geen ford condensor laten monteren niels. Scheelt je serieuse centen Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted September 26, 2015 Author Report Share Posted September 26, 2015 "Leuke" hierbij is dat bijvoorbeeld PRASCO een alternativ en een premium kwaliteit levert voor zijn condensors. Zo'n vier jaar geleden gekozen voor een DASIS van rondom €80,= en deze lijkt het goed uit te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted September 26, 2015 Report Share Posted September 26, 2015 Hij zat bij mij op 95 euro ex. Zal wel origineel Ford zijn, geen idee eigenlijk. Maar daarbij natuurlijk arbeidsloon, airco vullen en dan gaat het hard. Bedenk me nu wel dat op de rekening ook het balanceren van 2 wielen stond, met dat eraf zal het rond de 350 euro geweest zijn. Hoop niet dat binnen afzienbare tijd nog eens gebeurd maar anders zal ik inderdaad kijken naar een ander merk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted September 26, 2015 Report Share Posted September 26, 2015 Hij zat bij mij op 95 euro ex. Zal wel origineel Ford zijn, geen idee eigenlijk. Maar daarbij natuurlijk arbeidsloon, airco vullen en dan gaat het hard. Bedenk me nu wel dat op de rekening ook het balanceren van 2 wielen stond, met dat eraf zal het rond de 350 euro geweest zijn. Hoop niet dat binnen afzienbare tijd nog eens gebeurd maar anders zal ik inderdaad kijken naar een ander merk. Grootste probleem zijn de grote gaten in de gril steen slag maak gauw een lekkage Ik heb er van rvs gaas achter gemaakt is even wat werk maar staat mooi (vindt ik ) en kans op schade door steenslag is een stuk kleiner Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted September 26, 2015 Author Report Share Posted September 26, 2015 Klopt helemaal George, steenslag is een grote boosdoener omdat de condensor vooraan geplaatst is. Dit zal wel weer de radiateur sparen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted September 26, 2015 Report Share Posted September 26, 2015 Kwaliteit van die dingen is ook om te huilen. Orgineel of immitatie. Maar 95 euro is niet orgineel, dingen kosten een dikke 200/300 euro. Vullen was ik idd vergeten, is wel prijzig ( betaal zelf weinig, vandaar dus ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted September 28, 2015 Report Share Posted September 28, 2015 Ik kreeg nog korting op het vullen, omdat hij pas (zonder succes) gevuld was. Hoefde nu maar 20 euro voor het vullen te betalen. Zit ook een nieuw filter in zag ik net op de rekening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DDM Posted September 29, 2015 Report Share Posted September 29, 2015 De condensor van mijn ST was ook zo lek als een mandje, paar maanden terug ook laten vervangen. Vorig jaar de airco bij laten vullen, dit jaar was hij helemaal leeg. Ik kreeg de keuze Ford of imitatie. De monteur (Ford Dealer) adviseerde mij gewoon de imitatie te nemen, het enige verschil was het Ford logo zei hij letterlijk. Scheelde me zo'n €150/€200, dus dat was een makkelijke keuze (en met €375 uiteindelijk toch een duur grapje). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts