Jump to content

Kleppen Ventilatiesysteem Doen Niets

Recommended Posts

Goedemorgen,

Ik kwam erachter dat de kleppen van mijn ventilatiesysteem niet bij het draaien van de standen knop meeveranderen. Ik kan het dus nu niet verzetten om bijv. op de voorruit te blazen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat er evt mis is?

Alvast bedankt.

Als het idd. een mk7 is, heb je hetzelfde probleem als ik. Bij mij is het helaas nooit netjes door de dealer opgelost, maar heb ik wel beperkte functionaliteit terug gekregen.

Wat er aan de hand is. De grote draaiknop zit verbonden aan 2 kabels waarmee de ventilatiekleppen van positie kunnen veranderen.

Deze kleppen horen soepel te bewegen, en bij mij deden ze dat dus niet. Met als gevolg dat de kabel uiteindes af bleven breken.

De eerste keer dat ik dit had, viel mijn Ford nog binnen de garantie, en werden de kabels netjes vervangen. (probleem dus eigenlijk niet opgelost) Dit werkte voor 1 week, toen de boel weer brak

Dit heb ik meteen gemeld bij de dealer, maar nu viel het buiten garantie. De monteur heeft de kleppen soepeler gemaakt, en de kabels nogmaals vervangen. (coulance)

Ik kan de knop nog wel gebruiken, ik kan de luchtstroom alleen niet meer naar de stand helemaal links zetten, waarmee je dus lucht in de cabine blaast.

Ik kan nog draaien op volledige voorruit, voorruit en voetendeel, of alleen voetendeel.

Nu gebruik ik voornamelijk het voorruit deel, maar het blijft een storende factor.

Misschien dat ze bij jou garage hetzelfde kunnen doen, de kleppen weer soepel maken, en de beide kabels vervangen.

Share

• Create New...