Jump to content

Handleiding: Plaatsen Cruise Control Mk7(,5)

Recommended Posts

Met dank aan dit topic zojuist ook de Cruise control weten te activeren op mijn Fiesta uit 2011 :) Stuur van onderdelenlijn gehaald voor 75 euro, airbag los weten te halen dmv de 2 openingen in te snijden. Enkel de knopjes overgezet, USB kabel besteld en zojuist CC via Forscan geactiveerd en het werkt direct :) ! In totaal voor 100 euro klaar, niet verkeerd. Nu ff verder puzzelen met Forscan of er nog leuke opties zijn.

• Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Leuk te lezen dit redelijk betaalbare succes.

Heel wat anders dan ik ooit samen deed met mijn kleinzoon in een Fiat Grande Punto. Moest eerst een stuurkolom deel kopen voor €125, een aparte OBD adapter van €7 en een licentie voor multiecuscan van €50. Toen nog het eeuwige gezever met Microsoft W10 samen met de Prolific driver en zijn foutcode 10 probleem en toen werkte het eindelijk.

Toch leuk dat hele voordelige ForSCAN en hier komt het vandaan: 26-36 Kartashova str, Tomsk, Russia, 634041

• 1 month later...

Ik zou heel graag cruise control hebben op mijn Ford Fiesta. 

Word er echt moe van om met 100km per uur mijn voet op de pedaal te houden. 

Ik ben echter niet super handig. Is er iemand die de cruise control, natuurlijk tegen betaling, voor mij zou kunnen verzorgen? Neem even contact met mij op! Ik hoor het graag!

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
On 14-9-2018 at 19:37, jjansen85 said:

Daar zit hij inderdaad op. 

Op onderstaande foto zie je dat ik er twee (geel en zwart) draden op aangesloten heb. Deze heb ik later verbonden met een kabel die vanachter het instrumentpaneel komt.

9w5iyq8.jpg

Vervolgens boel samengevoegd

ir4dH35.jpg

Als er al een kabel loopt naar pin 8 en 9 van deze stekker, dan hoef je geen kabel meer te trekken

gallery_13241_370_1174182.jpg

Tip, kijk deze video eens 

Hallo, 

hoe heb je de kabels bevestigd in de stekkers ? 

mvg Mitchell 

• 1 month later...

Vandaag even tijd vrij gemaakt om de cruisecontrol in te bouwen.

Elm 327 gekocht bij Ali voor 8 eurootjes incl. verzenden. 

Zorg wel dat je de USB versie koopt met de FTDI chip anders kun je niet in de expert modes komen om te coderen (activeren)

leren stuur gekocht online voor 60 euro incl. verz. (normaal ronde de 75 a 100 euro)

Stuur overgezet en CC geactiveerd in het menu van Forscan.

Werkt nu perfect.

https://photos.app.goo.gl/UmdTprygGpbVa8nVA

Nu had ik laatst ook hulp gevraagd op dit forum om even te activeren. 

Gezien er 50 euro voor gevraagd werd voor paar min. werk heb ik zelf maar een Elm aangeschaft.

Hierbij wil ik ook gratis activeren aanbieden of reep chocolade.

Tip.

Bij Ali kun je ook alles goedkoop kopen dus ook de interface, kabel en knopjes los van elkaar of als compleet setje vanaf 89 euro incl. verz.

En als je een echte Hollander bent en extra goedkoop wilt en ook nog handig bent met een Dremel kun je voor 30 euro klaar zijn door alleen het cruisecontrol knopje te kopen.

Dan moet je alleen een uitsparing maken met de dremel voor het cruisecontrol knopje, schroefgaten voor de bevestiging zitten er al

Kabeltje van het cruisecontrol knopje bij de centrale connector opzetten in het stuur, zie ook post hierboven.

https://photos.app.goo.gl/1VEp1xgDJv4QtpJz8

Uitgebreide How To manual met fotos in pdf: klik

Edited by Steenwieker
  • 4 months later...
On 20-9-2020 at 12:00, Steenwieker said:

Vandaag even tijd vrij gemaakt om de cruisecontrol in te bouwen.

Elm 327 gekocht bij Ali voor 8 eurootjes incl. verzenden. 

Zorg wel dat je de USB versie koopt met de FTDI chip anders kun je niet in de expert modes komen om te coderen (activeren)

leren stuur gekocht online voor 60 euro incl. verz. (normaal ronde de 75 a 100 euro)

Stuur overgezet en CC geactiveerd in het menu van Forscan.

Werkt nu perfect.

https://photos.app.goo.gl/UmdTprygGpbVa8nVA

Nu had ik laatst ook hulp gevraagd op dit forum om even te activeren. 

Gezien er 50 euro voor gevraagd werd voor paar min. werk heb ik zelf maar een Elm aangeschaft.

Hierbij wil ik ook gratis activeren aanbieden of reep chocolade.

Tip.

Bij Ali kun je ook alles goedkoop kopen dus ook de interface, kabel en knopjes los van elkaar of als compleet setje vanaf 89 euro incl. verz.

En als je een echte Hollander bent en extra goedkoop wilt en ook nog handig bent met een Dremel kun je voor 30 euro klaar zijn door alleen het cruisecontrol knopje te kopen.

Dan moet je alleen een uitsparing maken met de dremel voor het cruisecontrol knopje, schroefgaten voor de bevestiging zitten er al

Kabeltje van het cruisecontrol knopje bij de centrale connector opzetten in het stuur, zie ook post hierboven.

https://photos.app.goo.gl/1VEp1xgDJv4QtpJz8

Uitgebreide How To manual met fotos in pdf: klik

Geldt dit aanbod nog  steeds?  Ik heb inmiddels een stuur gescoord met cruisecontrol. Ik moet wel eerst even wachten op beter weer aangezien ik buiten moet sleutelen. Ik woon zelf in Emmen, dan zou steenwijk voor mij niet zo ver zijn!

15 minutes ago, Dave Gerth said:

Geldt dit aanbod nog  steeds?  Ik heb inmiddels een stuur gescoord met cruisecontrol. Ik moet wel eerst even wachten op beter weer aangezien ik buiten moet sleutelen. Ik woon zelf in Emmen, dan zou steenwijk voor mij niet zo ver zijn!

Ben benieuwd of het gaat lukken haha, dit is iets wat ik ook nog wil maar helaas heb ik de bekabeling niet 

5 minutes ago, jefke said:

Ben benieuwd of het gaat lukken haha, dit is iets wat ik ook nog wil maar helaas heb ik de bekabeling niet 

Ik heb een 7,5 model. Daar zitten de kabels al in verwerkt. Verder heb ik een leder stuur van een 2011 model gekocht met radio en cruisecontrolbediening. Die heeft dezelfde radiobediening als ik nu in de fiesta heb.

afgexien van het loswrikken van de airbag, lijkt me dit geen probleem.

• 3 weeks later...
On 6-2-2021 at 20:20, Dave Gerth said:

Ik heb een 7,5 model. Daar zitten de kabels al in verwerkt. Verder heb ik een leder stuur van een 2011 model gekocht met radio en cruisecontrolbediening. Die heeft dezelfde radiobediening als ik nu in de fiesta heb.

afgexien van het loswrikken van de airbag, lijkt me dit geen probleem.

Ik heb zelf al een elm327 gekocht en de cc geactiveerd!!

• Create New...