Jump to content

Hulp Gezocht Ook Weer Usb Vraag

Recommended Posts

Met toch wel een beetje handen in het haar wil ik ook vragen of ik lastig mag zijn, heb een usb module overgenomen de CS7T-14D212-AD, met nederlandse spraak, ben vanmiddag bij een dealer geweest die het niet voor elkaar kon krijgen dat ik usb stick kon herkennen, heb wel ipod en usb in het menu staan, bluetooth werkte zowiezo al, maar de rest kan ik verder in scrollen, de sofware was via zo`n laptop geupdate, maar de beste jongen kwam niet verder dan dit.

Hij had 3 stappen gedaan op dat laptopje dat aan de linkerkant van het stuur gekoppeld zat.

We waren bang dat de usb kabel of de stick niet goed was, dus niet verder gegaan met het uitzoeken.

Kan iemand mij vertellen wat er fout gegaan is of waar er iets nog gedaan moet worden?

De module heb ik werkend in een andere Fiesta gezien, maar ik zie t ff niet meer zitten nu.

Fiesta is van 2009 en verder weet ik niet welke info er nog nodig is.

Even ter verduidelijking:

- Je bent de module inclusief bekabeling goed aangesloten?

- De volledige bluetooth functie werkt wel?

- Je kan wel bellen via de carkit?

- Je hebt USB/IPOD in je aux menu staan?

- Welke taal is de voice control?

- Via de IDS computer zijn drie opties veranderd in 'with USB'?

Wat gebeurt er wanneer je een usb stick plaatst?

komt er dan 'USB initialiseren' in het scherm te staan?

Want als de module goed is aangesloten en je hebt de USB/IPOD opties in je scherm staan, dan zou hij het gewoon moeten doen. Probeer anders eens de module af te koppelen en na 10 minuten weer aan te koppelen.

Even ter verduidelijking:

- Je bent de module inclusief bekabeling goed aangesloten? Module zo werkend overgenomen en op de originele bekabeling aangesloten.

- De volledige bluetooth functie werkt wel? inderdaad, maar een iPhone kan niet afspelen, wel bellen

- Je kan wel bellen via de carkit? inderdaad dus, ook via spraak

- Je hebt USB/IPOD in je aux menu staan? klopt, maar kom er niet in, zie foto

- Welke taal is de voice control? Nederlands

- Via de IDS computer zijn drie opties veranderd in 'with USB'? ikheb niet alles gezien wat monteur heeft gedaan, in elk geval zag ik hem een software update doen van een aantal minuten en hij ging via menu`s op zijn laptop aan de stekker zoeken in diverse kolommen van 2 of 3 letters, weet zo niet waar hij zat, hij kon er zelf ook verder niet uitkomen.

- Wat gebeurt er wanneer je een usb stick plaatst? helemaal niets, zie alleen het lampje van de usb stick een paar keer knipperen

- komt er dan 'USB initialiseren' in het scherm te staan? neen, helemaal niets

Want als de module goed is aangesloten en je hebt de USB/IPOD opties in je scherm staan, dan zou hij het gewoon moeten doen. Probeer anders eens de module af te koppelen en na 10 minuten weer aan te koppelen. heb hem er zelfs een halve avond uitgehad en na aansluiten kwam er verder niets in beeld dat hij er af geweest was.

Maar, ik wil nog even in conclaaf met de garage hoe of wat, ben daar vrijdag geweest, wil nog even horen of men nog een alternatief heeft, wat het nog gaat kosten en anders kan ik nog terug komen op aanbod van Stefan Kuipers, het bij hem te laten fiksen.

VdSF4wz.jpg

n77xmy9.jpg

Hoi Bert,

Zelf wil ik ook een dergelijke module, ik ben er nog voor aan het sparen, maar ik heb me al wel uitgebreid ingelezen op het onderwerp.

Als je de menu's hebt dan ben je volgens mij al een heel eind. Waar je in ieder geval voor moet zorgen is dat je USB-stick FAT32 geformateerd is. NTFS en waarshcijnlijk ook exFAT worden niet ondersteund.

Hopelijk heb je er wat aan.

Gr Mark

Hoi Bert,

Zelf wil ik ook een dergelijke module, ik ben er nog voor aan het sparen, maar ik heb me al wel uitgebreid ingelezen op het onderwerp.

Als je de menu's hebt dan ben je volgens mij al een heel eind. Waar je in ieder geval voor moet zorgen is dat je USB-stick FAT32 geformateerd is. NTFS en waarshcijnlijk ook exFAT worden niet ondersteund.

Hopelijk heb je er wat aan.

Gr Mark

Is FAT32,

voor jou misschien een tip,

http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...22768&st=40

Inmiddels al gelukt?

Volgens mij ben je (is de monteur) een vinkje vergeten. Dit had ik ook, het menu was aanwezig maar het werkt nog niet.

Ik laat het zo bij de monteur, hij heeft ook de bandenmaat aangepast in het menu, dus daar krijg ik iig de rekening voor, maar ik ga een afspraak maken met Stefan Kuipers, denk dat het een beter plan is.

• 2 weeks later...
Ik laat het zo bij de monteur, hij heeft ook de bandenmaat aangepast in het menu, dus daar krijg ik iig de rekening voor, maar ik ga een afspraak maken met Stefan Kuipers, denk dat het een beter plan is.

Ongelooflijk blij met Stefans hulp,,,Grandioos.

:grin:

Zou je ook aan kunnen geven wat nu uiteindelijk het probleem was?

Probleem is het eigenlijk niet, maar een garage die niet de kennis heeft die een (grote) dealer wel heeft geeft niet de oplossing die je zoekt, men is niet helemaal op de hoogte van dat soort oplossingen in de software en mag dat ook niet altijd weten.

Probleem is het eigenlijk niet, maar een garage die niet de kennis heeft die een (grote) dealer wel heeft geeft niet de oplossing die je zoekt, men is niet helemaal op de hoogte van dat soort oplossingen in de software en mag dat ook niet altijd weten.

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, en wat denk ik ook handig is voor eventuele forumbezoekers die hetzelfde "probleem" hebben als jij had, is hoe het uiteindelijk is opgelost.

Je hebt dus de situatie gehad waarin je wel de menu's hebt, maar de functies nog niet werkten. Welke handeling heeft er nu voor gezorgd dat het wel werkt? Is het een extra vinkje geweest, en zo ja welke? een update van de radio? een flinke schop tegen het rechter voorwiel? het passagiersraam een keer open en dicht doen?

Zelf zit ik in de IT en dan wordt het altijd erg op prijs gesteld dat bij een vraag op een forum, ook een duidelijke oplossing wordt gegeven (no offense). Dit zorgt er ook voor dat mensen met dezelfde vraag niet weer een nieuw topic openen. Maar goed ik ben nieuw hier dus misschien is dat op een forum als dit niet zo gebruikelijk, maar dat veranderd niks aan mijn nieuwsgierigheid :grin:

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, en wat denk ik ook handig is voor eventuele forumbezoekers die hetzelfde "probleem" hebben als jij had, is hoe het uiteindelijk is opgelost.

Je hebt dus de situatie gehad waarin je wel de menu's hebt, maar de functies nog niet werkten. Welke handeling heeft er nu voor gezorgd dat het wel werkt? Is het een extra vinkje geweest, en zo ja welke? een update van de radio? een flinke schop tegen het rechter voorwiel? het passagiersraam een keer open en dicht doen?

Zelf zit ik in de IT en dan wordt het altijd erg op prijs gesteld dat bij een vraag op een forum, ook een duidelijke oplossing wordt gegeven (no offense). Dit zorgt er ook voor dat mensen met dezelfde vraag niet weer een nieuw topic openen. Maar goed ik ben nieuw hier dus misschien is dat op een forum als dit niet zo gebruikelijk, maar dat veranderd niks aan mijn nieuwsgierig :grin:

Ask Stefan Kuipers, die heeft alles met de laptop geregeld.

Gelijk als een officiele Ford dealer dit ook zou doen.

Maar dat wordt in diverse topics al aangegeven dat je hem kunt mailen met de vraag voor een afspraak.

Share

• Create New...