Jump to content

Banken Neerklappen - Mechanisme Kapot?

Recommended Posts

Dag allen,

Sinds een paar weken rijd ik een Fiesta MK6 (2005). Toen ik van de week de achterbanken wilde neerklappen kreeg ik dat met geen mogelijkheid voor elkaar. Het lijkt alsof de hendel met de rode 'vlag' (aldus het instructieboekje) lam is. :? Zonder enige weerstand kan ik de hendel namelijk heen en weer bewegen.

Herkent iemand dit probleem of heb je een mogelijke oplossing?

Daarmee zou ik erg geholpen zijn!

Groet Mark

Hallo Mark,

Ja, ik heb dit ook gehad, de enige oplossing is je achterbank eruit halen en de bekleding loshalen en er een nieuw mechanisme uit een sloopauto inzetten.

http://eucatparts.com/?action=cat_ford_par...mage=G010108407

Oei... Dat klinkt als een flinke klus! Of viel het mee?

Hoopte eigenlijk dat het alleen een kapotte veer was ofzo...

Dank voor het technische schema!

Viel op zich wel mee het is alleen even goed kijken hoe je alles uit elkaar haalt.

De bekleding kun je met een platkop schroevendraaier aan de achterzijde los wippen maar kijk wel even goed hoe deze vast zit want ik ben best een tijd bezig geweest om deze weer vast te krijgen omdat deze op een bepaalde manier erop zit geklikt.

Even een update:

Ik heb het mechanisme in de achterbank vanaf boven gedemonteerd en trof daarbij het volgende aan:

image.jpg3_zpsubzpyumm.jpg

Hendel, zonder afdekplaat.

6c57a959-f182-4d21-9132-1d8f4ec513e0_zps

Als ik dit 'palletje' met een tang omhoog trek klikt de bank open! Het mechaniek is dus niet kapot, alleen de bevestiging. Aan het restje smeervet te zien (rechtsboven) heeft er wel een soort geleider aan vast gezeten die deze hendel omhoog begeleidde in de richting van de rode pijl.

image.jpg4_zpsdwsqiuo7.jpg

Hierboven zie je duidelijk dat één van de vier kunststof ogen afgebroken is. Op de een of andere manier moet ik dit dus weer zien te bevestigen aan het 'trek-systeem'

Ik ben benieuwd of iemand weet hoe dit in originele staat bevestigd is....??

Share

• Create New...