alwin010 Posted April 30, 2015 Report Share Posted April 30, 2015 Hallo allemaal, Ben in t bezit van een mk7 en nu zijn mijn ruitenwissers aan vervanging toe, zitten er al vanaf aanschaf op ( bijna 4 jaar). Nu wil ik wel gewoon goede hebben en dus kies ik voor bosch. Alleen als ik op internet kijk krijg je allemaal verschille de types met verschillende aansluitingen. Iemand weet welke ik moet hebben? Gaat om om complete set...dus voor en achter.. Ik hoor het graag, Bedankt alvast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted April 30, 2015 Report Share Posted April 30, 2015 Orgineel ford gaan, prijzen zijn vaak lager dan bosch en persoonlijk vind ik de werking beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
alwin010 Posted April 30, 2015 Author Report Share Posted April 30, 2015 Lol! Heb t wel in t goede forum geplaatst zeg hahah! Oke, dus jij zegt gewoon naar dealert gaan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted April 30, 2015 Report Share Posted April 30, 2015 Ik haal ze daar wel weg, en in mijn geval waren ze goedkoper dan bosch. Zit je ook niet met de aansluitproblemen zoals bosch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alwin010 Posted April 30, 2015 Author Report Share Posted April 30, 2015 Morgen ff belletje doen naar de dealert dan... Niet eens aangedacht.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alwin010 Posted April 30, 2015 Author Report Share Posted April 30, 2015 Hoe vaak vervangen jullie je ruitenwissers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted April 30, 2015 Report Share Posted April 30, 2015 Meestal elk jaar of elke 2 jaar. Helemaal afhankelijk van de slijtage. Zodra ze strepen etc, dan worden ze vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alwin010 Posted April 30, 2015 Author Report Share Posted April 30, 2015 Dan hebben deze er wel erg lang op gezeten hoor! Heb deze auto nieuw gekocht in Juni 2011! Dan is het wel logisch dat ze na bijna 4 jaar vervangen moeten worden. Morgen ochtend gelijk ff dealer bellen, kan ik gelijk de eerste apk in plannen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted April 30, 2015 Report Share Posted April 30, 2015 Hoe vaak vervangen jullie je ruitenwissers? Wanneer ik in de regen niks meer zie. Het ergste wat ik heb meegemaakt is een maand toen waren ze op, de laatste bij de dealer gehaald en die gingen wel een stuk langer mee. Maar volgens mij zitten ze bij de MK7 ook nét wat meer uit de wind wat veel zou moeten schelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alwin010 Posted May 1, 2015 Author Report Share Posted May 1, 2015 Een maand is ook wel weer bizar snel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted May 1, 2015 Report Share Posted May 1, 2015 Heb je toevallig een sterretje in je voorruit? Bij reparatie krijg je van Carglass een nieuwe set (Bosch) ruitenwissers. In de voorruit van mijn MK7 zaten er 2, de oude set is nog niet versleten (zit er nu 2 jaar op). Link to comment Share on other sites More sharing options...
HANSBEUS Posted May 1, 2015 Report Share Posted May 1, 2015 Hallo, Ik maak altijd gebruik van VALEO wissers, bevallen me uitstekend. Wissen goed zonder herrie. Voor mijn Fiesta Mk7 koop ik bij de TC de set VM466 voor de voorruit. Deze set kost me € 30,78. Voor achter heb je de VM59 nodig; deze is nog nooit vervangen bij mij. Voor gaan de wissers een goed jaar mee. Groeten, Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clank Posted May 1, 2015 Report Share Posted May 1, 2015 Een maand is ook wel weer bizar snel! Waren goedkope ruitenwissers, op een ruit die ook niet meer al te nieuw is, in de winter. Dan gaat dat snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alwin010 Posted May 1, 2015 Author Report Share Posted May 1, 2015 Vanmorgen de dealer even gebeld! Ben voor 45eu klaar, voor en achter inclusief montage! Dus ga woensdag even naar dealert, laat ik gelijk even de APK doen! @clank; Dat verklaard inderdaad een hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rik Posted May 2, 2015 Report Share Posted May 2, 2015 Vanmorgen de dealer even gebeld! Ben voor 45eu klaar, voor en achter inclusief montage! Dus ga woensdag even naar dealert, laat ik gelijk even de APK doen! @clank; Dat verklaard inderdaad een hoop! Ik geef altijd een seintje bij de dealer als ik die gele driehoekjes al een paar maanden zie. Laatst kostte me dat 19 euro voor beide voorwissers van mijn focus. Ik vind achter absoluut niet belangrijk. Ik heb vroeger met een 205 wel gehad dat de wissers over de sneeuw heengingen. Aan de kant staan tot de sneeuwbui over was, was de enige oplossing Edit : Zie de prijslijst http://d12.nl.dealer-website.eu/SiteAssets...%20Ecosport.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rik Posted May 2, 2015 Report Share Posted May 2, 2015 Dubbel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted May 2, 2015 Report Share Posted May 2, 2015 Vanmorgen de dealer even gebeld! Ben voor 45eu klaar, voor en achter inclusief montage! Dus ga woensdag even naar dealert, laat ik gelijk even de APK doen! @clank; Dat verklaard inderdaad een hoop! Valt dus reuze mee, bosch zal duurder zijn of een soort gelijke prijs hanteren. Dit past gewoon zoals het hoort Link to comment Share on other sites More sharing options...
alwin010 Posted May 2, 2015 Author Report Share Posted May 2, 2015 Klopt helemaal! Bosch was in sommige gevallen nog duurder door bijkomende verzendkosten enz! Thanks voor de tip, had echt niet aan de dealer gedacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted May 2, 2015 Report Share Posted May 2, 2015 Ford heeft veel prijzen verlaagd, een paar jaar geleden waren ze wel duur. Soms loont het om toch de dealer te proberen. Koskamp en consorten zijn met onderdelen vaak nog duurder ook...hoe vreemd het ook klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DexterXL Posted May 3, 2015 Report Share Posted May 3, 2015 Ruitenwissers die strepen trekken is ook nog eens apk afkeur.... maar met jonge auto's zit je nog niet aan de apk plicht, dus logisch dat ze er dan al 4 jaar erop zitten. Dealer is met veel dingen best wel goedkoop, wij halen de ruitenwissers, interieurfilters, oliefilters en bougies gewoon bij hun....scheelt best wel met bv de Brezan of Hamu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapapa Posted May 3, 2015 Report Share Posted May 3, 2015 Bosch is niet duurder. Toevallige vorige week Bosch aerotwins gehaald. Beide wissers voor de voorruit €30 totaal kwijt. Montage was nog geen 5 minuten werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DexterXL Posted May 3, 2015 Report Share Posted May 3, 2015 Broekhuis Harderwijk 2014: € 24.48 (set tbv voorruit) net even nagekeken uit nieuwsgierigheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc37 Posted May 5, 2015 Report Share Posted May 5, 2015 Klopt helemaal! Bosch was in sommige gevallen nog duurder door bijkomende verzendkosten enz! Thanks voor de tip, had echt niet aan de dealer gedacht. Je kan wissers van de dealer natuurlijk niet vergelijken met Bosch of met Valeo. Dat is appels met peren vergelijken ;-( Ga voor kwaliteit dus Bosch of Valeo Oja als je gewoon op kenteken kijkt krijg je meteen de juiste wissers Link to comment Share on other sites More sharing options...
DexterXL Posted May 8, 2015 Report Share Posted May 8, 2015 ehhhhh, staat bij onze dealer bladen gewoon Valeo op incl verkleur sticker dus wel degelijk appels met appels vergelijken. En ik heb een keer een set Bosch gehad die na 7 mnd de prullenbak ik konden ivm strepen, die van de dealer zit er nu bijna 2 jaar probleemloos op....dus je moet een beetje geluk hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nezpe Posted May 30, 2015 Report Share Posted May 30, 2015 !!! EINDEN RUITENWISSERS !! Met turtle wax rain repellent heb je ze niet meer nodig. Ik gebruik dit spul nu al meer dan een jaar, om de 4 maanden opnieuw aanbrengen en het werkt perfect. Geen duure ruitewissers meer 1x turtle wax rain repellent kopen en je ben de komende 5jaar klaar. Water loopt zo van de ramen af, geen wazige ruit meer door regen maar spat helder rijd een stuk rustiger, kijk even mijn youtube filmpje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts