Jump to content

Aanschaf Andere Nieuwere Fiesta

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb op dit moment een Fiesta MK6 1.3 uit 2005 met +/- 175.000 km op de teller.

Nu heb ik een Ford Fiesta 2.0 16V ST uit 2007 met 365.00 km op de teller waar ik geïnteresseerd in ben.

Nu is mijn vraag moet ik me druk maken over de hoge km stand wat zou er mogelijk defect kunnen zijn.

Zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten en wat zou ik nog voor m'n huidige Fiesta kunnen vragen?

Bijvoorbaat dank! :-D

Ik vind 365000km wel gigantisch veel. Zit de originele motor er nog in?

Verder bouwt Ford zijn auto's op 200.000km 'probleemloos' rijden, dus 300.000km moeten de auto's makkelijk kun halen. Maar de ST die jij op het oog hebt heeft bijna de 400.000km bereikt. Ik denk dat er weinig mensen ervaring hebben met zulke kilometerstanden.

Vergeet niet dat een ST gewoon een standaard Fiesta is met een 2 liter Mondeo blok, aangepaste versnellingsbak en een ander uiterlijk. Niet veel bijzonders dus.

Mijn advies, spaar een jaar door, en ga voor veel minder kilometers.

Ja, klopt die van Mebu.

Vind hem er persoonlijk zeer netjes uit zien, over de technische staat van de auto zegt zit natuurlijk niks.

Dus jullie denken dat ik er beter niet aan kan beginnen.

Als hij goed onderhouden is is er weinig aan de hand. Enige is dat je veel kan tegenkomen qua slijtage e.d.

Als de prijs goed is zou je ook het blok kunnen vervangen voor een 2.0/2.3 Kun je er weer ff tegenaan

Als hij goed onderhouden is is er weinig aan de hand. Enige is dat je veel kan tegenkomen qua slijtage e.d.

Als de prijs goed is zou je ook het blok kunnen vervangen voor een 2.0/2.3 Kun je er weer ff tegenaan

Een benzinemotor met bijna 4 ton zou ik lekker laten staan.

Een benzinemotor met bijna 4 ton zou ik lekker laten staan.

Hoezo? Ik heb ook een benzinemotor voor de deur staan met bijna 4 ton op de teller. Niks mis mee, zolang er goed onderhoud is gepleegd is er wginig aan de hand. Maar zoals ik ook al zei, als de prijs goed is kun je ook het blok vervangen.

Daarnaast Adrian... Als een benzinemotor met bijna 400k niet goed is, hoe komt het dan dat jij met nog geen 100k al je bak hebt moeten vervangen? Die wagen van mij met bijna 400k op z'n teller heeft nog steeds de originele bak en motor.

Kilometerstanden zeggen niks, meer hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan en hoe goed hij onderhouden is. Dat is ook de reden dat een bewijsbaar goed onderhouden auto met 150k vaak duurder is dan een auto met 100k en geen (bekende) onderhoudshistorie.

Ik zie het probleem ook niet. Liever een auto met wat meer km die veel snelweg heeft gereden en al het onderhoud gehad heeft. Dan een auto met weinig km waar de historie niet van bekend Is ik ga zelf altijd uit van tussen de 20 en 30 per jaar Is normaal en acceptabel

Ik denk dat je niet moet vergeten dat het om een sportieve uitvoering gaat en er waarschijnlijk stevig mee gereden is wat meer slijtage tot gevolg heeft en dat heeft niet betrekking op alleen de motor, maar heel de auto. Dat hoeft overigens niets te betekenen, mits alles altijd netjes warm is gereden. Ik persoonlijk zou de oliedruk en compressie erg graag willen weten bij warme motor bij zo'n kilometer stand. Resultaten vergelijk je met de fabrieksspecificaties en je weet redelijk hoe de staat van de motor is.

Of een ANWB aankoopkeuring laten doen voor het totaalplaatje. Schokdempers, rubbers ed. zijn ook aan slijtage onderhevig.

Ik rijd inmiddels FOCUS , kocht ik met onderhoud boekje,s en dus onderhoud met 250 k op de teller.

Na nog geen 10 k was de 5 de versnelling kapot. Bij demontage bleek er nog geen liter olie in te zitten . Geen lekkage dus die bak had bij het vervangen van de koppeling ( die was vervangen zonder het druklager mee te nemen) al die tijd met te weinig olie gelopen.

Airco hadden ze provisorisch gemaakt heel knullig .

Blok draaide goed maar zoop olie (1,6 )

Maar goed de prijs was niet hoog dus andere bak en nieuwe koppeling zelf er onder en goed rijden.

Motor flush nu twee keer uitgevoerd en de motor gaat steeds beter lopen met nu bijna 3 ton.

kort boekje,s van onderhoud zeggen ook niets. Distributie is ook vervangen bij 210K , hoop dat dit beter is gedaan dan de koppeling. Die ST gewoon in gaan rijden dus je merkt het vanzelf wel of hij nog genoeg power heeft. Revisie van de motor hoeft niet zo duur te zijn. Kijk liever heel goed naar de koets, het is nog altijd dat ford enorm kan roesten

Ik denk dat je niet moet vergeten dat het om een sportieve uitvoering gaat en er waarschijnlijk stevig mee gereden is wat meer slijtage tot gevolg heeft en dat heeft niet betrekking op alleen de motor, maar heel de auto. Dat hoeft overigens niets te betekenen, mits alles altijd netjes warm is gereden.

Zie mijn reactie:

Kilometerstanden zeggen niks, meer hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan en hoe goed hij onderhouden is. Dat is ook de reden dat een bewijsbaar goed onderhouden auto met 150k vaak duurder is dan een auto met 100k en geen (bekende) onderhoudshistorie.

En @Don:

Onderhouden bij beun de beunhaas is iets anders als onderhouden bij een ANWB/Bovag-erkende garagist of een officieel erkende Ford-dealer. Als hij bij een Bovag garagist is onderhouden heb je gewoon garantie op het werk wat is gedaan, of juist niet is gedaan. Heeft een dealer of Bovag garage er geen olie in gedaan en het druklager niet meegenomen (terwijl dit wel op de bon staat) kun je gewoon aanspraak maken op de garantie. Doen ze er niks mee dan kun je bij de Bovag/Ford NL een klacht indienen. Bij Beun de Beunhaas heb je echter garantie totdat je je sleutel weer terugkrijgt.

Share

• Create New...