Jump to content

Fiesta St2 2014 Unlimited Tuning

Michel41
 Share

Recommended Posts

Maandag 16 Maart 2015 was het dan zover ik ging eindelijk mijn Fiesta ST2 2014 laten tunen.

Ik had al heel veel plezier van de auto maar meer vermogen is natuurlijk altijd goed.

gallery_7861_853_546971.jpg

De auto staat op papier op 182pk/240nm met een tijdelijke boost van 20 seconden naar 197pk/290Nm @ 3500rpm.

De topsnelheid staat op 224km/u - uiteraard getest en dat klopt ook wel volgens de navigatie.

Maandag ochtend om 11 uur had ik een afspraak met Unlimited Tuning in Amersfoort.

De tuning van de auto voor mij liep wat uit dus we kregen koffie aangeboden.

Toen ik met de eigenaar van die focus stond te praten werd al snel duidelijk dat ze bij UT niet even snel

software inladen en je dan weer huiswaarts sturen.

Ze nemen echt de tijd om de auto zo goed mogelijk af te stellen dus die 1,5 uur liep uit naar meer als 2 uur bij de vorige klant.

Dat was op zich niet erg ik was toch vrij die dag en vond het wel een geruststellend gevoel dat ze er echt de tijd voor nemen.

Ik hoorde dat ze maar liefst meer als 700 fords hebben getuned!

Het was zover mijn auto kon op de testbank.

Eerst een calibratierun en daarna de 1e originele vermogenstest.

Hij kwam uit op 195,3pk @ 6192rpm / 278,7Nm @ 3459 rpm.

gallery_7861_853_110128.jpg

Mooie cijfers dus ford maakt zijn belofte waar en wijkt daarmee niet af van wat er in de boeken staat.

Ze gingen met de originele software aan de slag en na een kwartier werd de aangepaste software geladen.

De tweede dynorun volgde en hij kwam uit op 200pk @ 5742rpm / 318,5Nm @ 2442rpm.

Ze gingen hier weer mee aan de slag en na ongeveer weer een kwartier werd de aangepaste software geladen.

De derde dynorun kwam uit op 198,8pk @6016rpm / 316Nm @ 2469rpm.

Die was iets minder als de vorige run dus ze gingen weer aan de slag.

De vierde dynorun volgde en kwam uit op 212pk @ 5350rpm / 367,5Nm @ 2132rpm :mygod:

Fantastisch cijfers natuurlijk 17pk meer en het koppel dat maar liefst 89Nm meer was als het orgineel en al bij 2132rpm zijn max had ipv bij 3459rpm.

gallery_7861_853_90757.jpg

De testrit volgde - de bebouwde kom richting snelweg was al een feest de auto reageerde veel feller in iedere versnelling.

Vervolgens de snelweg op....terugschakelen bij ff snel inhalen hoeft niet meer de auto reageerd supersnel in de 6e versnelling!

Was helaas druk op de weg dus verder als 220km/u kon ik niet komen.

Toen we bij Utrecht aankwamen omgekeerd en terug richting Amersfoort waar we vervolgens werden aangehouden door de politie omdat ik een auto inhaalde waar het niet mocht en, uiteraard, te hard reed.

Had gelukkig mazzel dat ze staakte voor een betere CAO die dag anders had het 500 euro gekost vertelde die vriendelijke agent mij.....ik kwam er vanaf met een waarschuwing :veryhappy:

Terug bij UT de jongens vriendelijk bedankt voor de goede service en beloofd een review te schrijven waardoor ik ook nog eens maar liefst bijna 100 euro korting kreeg!!

Ze hebben tijdens 1 van de testruns een filmpje gemaakt dat binnenkort wel op hun website zal staan.

De nieuwe fiesta ST is natuurlijk al een snelle jongen maar is nu helemaal bloedsnel.

Ik heb hem vanavond op een vrij lege A2 op 235km/u(navigatie) en 245km/u op de teller gehad.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat en kan het iedereen aanraden naar Unlimited Tuning te gaan.

het is mooi om te lezen deze thread. wel netjes 212 pk rij er voorzichtig mee ;-) Misschien dat ik over jaartje een ST haal. Weet iemand een ''goed kopere'' st? heb rond gekeken maar die dingen kosten al 20.000 euro best prijzig.

het is mooi om te lezen deze thread. wel netjes 212 pk rij er voorzichtig mee ;-) Misschien dat ik over jaartje een ST haal. Weet iemand een ''goed kopere'' st? heb rond gekeken maar die dingen kosten al 20.000 euro best prijzig.

Dank je - en nee ze zijn idd niet goedkoop maar je krijgt er wel heel veel auto voor :jaknikker:

Heb bij hun er al 2 laten doen, we zouden eigenlijks ook nog een keer de Focus 2.0i laten doen,

maar toen toch maar niet gedaan......helaas, aangezien ik geen standaard gasklephuis meer heb

en een K&N inlegfilter, zou er toch mooie waardes uit moeten komen.

Mooi om te lezen dat ze na al die jaren nog steeds dezelfde werkwijze hebben behouden...welke

echt positief is te noemen.

Momenteel rijd ik nog maar 1 auto die door hun is gechipt, maar elke dag geen centje spijt gehad,

staat afgesteld precies zoals ik hem hebben wil (zoals ik er mee rijd) dus laag in toeren het max

koppel en zo vroeg mogelijk de turbo erin....hoog toeren rijden doet een ander maar...ik niet.

En vandaag nog getest...80km/h op de crusiecontrol = 1 : 21....en dat voor een over beladen auto hahaha

zeker nette waardes. dat koppel is echt huge geworden, heeeeerlijk! :D

ik ben ook nog steeds positief over UT, me feest rijd altijd nog als een beest.

goed om te horen en veel plezierige km's er mee !!!

Bedankt voor alle reacties!

En nee de auto is niet standaard.

Hij is full options, dus oa keyless entry, geblindeerde achterramen, sony navigatie, zwaardere speakers etc etc

Enige wat ik er niet bij heb genomen is die irritante voorruit verwarming, die had ik wel op de vorige ST en heb ik maar 1x gebruikt, voor de rest alleen maar last van gehad want je hebt door die dunne lijntjes toch net iets minder zicht.

Tevens zijn de velgen professioneel zwart gepoedercoat.

Ook heb ik er nog een set 16 inch Borbet F Zwart + Goodyear winterbanden bij.

En nu als laatste dus laten tunen.

De auto komt daarmee dik over de €33K 8)

Ik denk dat ze motorisch standaard bedoelen..

Dat ie opties heeft lijkt me logisch.

Even in tegenstelling, ik ben dol op mijn voorruit verwarming.

Nooit meer krabben, gewoon 30 seconden/1 minuutje wachten in de auto en weg is het bevroren voorruit.

De lijntjes zie ik geen eens meer, alleen als ik naar de lucht kijk eigenlijk.

Ik vergeet vaak datie er is :)

Maar gelukkig verschillen meningen ;)

Het enige wat er motorisch aan gebeurd is is de Tuning.

Ik zou ook geen open lichtfilter of lawaai uitlaat willen.

Dat mogen die jonge gasten doen ben geen 20 meer :wink:

De auto klinkt al prima zoals hij nu is.

En nu ik weet dat in 2017 de RS waarschijnlijk uit gaat komen vind ik hem prima zo.

Na 6 jaar met voorruitverwarming gereden te hebben vind ik het echt een verademing hem nu niet meer te hebben.

Het zicht is gewoon helderder en aangezien ik heb hem toch niet nodig heb(heb een carport) was de keuze snel gemaakt. :wink:

Dat hoge koppel icm. een close ratio bak en een relatief laag wagengewicht is erg lekker rijden. Alleen jammer dat het zo snel went :lol: Mijn auto heeft ruim 600 Nm koppel bij iets van 3100 toeren en na verloop van tijd heb je toch iets van: mwahh, het mag wel weer iets sneller :mrgreen:

Wat is de turbodruk, afr en egt?

Dat hoge koppel icm. een close ratio bak en een relatief laag wagengewicht is erg lekker rijden. Alleen jammer dat het zo snel went :lol: Mijn auto heeft ruim 600 Nm koppel bij iets van 3100 toeren en na verloop van tijd heb je toch iets van: mwahh, het mag wel weer iets sneller :mrgreen:

Wat is de turbodruk, afr en egt?

Jouw fiesta heeft 600Nm {confused}

• 5 years later...

Goedenavond mensen, 

Ik ben beetje laat met mijn witte fiesta st 2014, maar ik ben ook van plan om de auto te chiptunen bij Unlimited Tuning in Amersfoort. Alleen heb ik een paar vragen over je ervaring na de tuning;

- Hoe ervaar je het verbruikt na de tuning? Is die zuiniger of juist minder zuiniger geworden als je normaal mee rijdt?

- Ben je na de tuning nog tegen problemen aan gekomen van je auto, omdat  die meer vermogen heeft? Bijvoorbeeld sneller slijtage aan een onderdeel/onderdelen of aan iets wat niet bestendigd was boven de 200pk?

Verder weet ik dat het nu vijf jaar later is sinds je laatste bericht, maar hoe is je ervaring met de auto tot nu toe? Rijd je er nog steeds in of heb je nu wat anders en had je een hoop problemen na de tuning of juist niet? 

Alvast erg bedank!!

Ben ik ook wel benieuwd naar, want las 1.21 verbruik hmmmm. Rij elke dag een lange stuk van 30km in zijn 6 de versnelling en kom gemiddeld altijd uit op 1 op 12.  

Over het verbruik, ik heb tot nu toe ook nog niet kunnen testen op zuinigheid. Vanwege mijn sportieve rechte voet. Maar ik dacht ergens te lezen dat de auto 20% zuiniger is in de praktijk. Wat behoorlijk goed is voor zo sportieve wagentje. 

Share

• Create New...