Jump to content

Fiesta In The Park 2015

Recommended Posts

In 2014 is het helaas niet doorgegaan, maar voor 2015 staat Fiesta in the Park gelukkig weer in de planning :cheerlie:

Dit jaar wordt FITP gehouden op zondag 10 mei 2015, in Godmanchester. Het is een nieuwe locatie, maar niet ver van de oude. De nadruk van de show ligt natuurlijk op de Fiesta, maar eigenlijk is iedere Ford welkom. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het in Engeland.

Ook deze keer gaan wij weer met een groepje die kant op. Iedereen is natuurlijk welkom om mee te gaan. Vaak hoor ik leden op meetings zeggen dat ze altijd nog wel eens een keer een meeting in Engeland willen bezoeken, dus wacht niet langer en ga eens een keer mee.

Het is eigenlijk een beetje aan jezelf wat je doet. Afgezien van de meeting op zondag staat er eigenlijk niks vast. De meesten van ons nemen de nachtboot van vrijdag op zaterdag, maar ga je liever eerder of later weg dan kan dat natuurlijk ook. De overtocht moet je zelf boeken, dat doen we niet vanuit de club. Natuurlijk kunnen we wel tips en advies over de overtochten geven.

Als je de nachtboot neemt dat komen we zaterdagochtend vroeg in Harwich aan. Je kunt de zaterdag vrij besteden. Een aantal van ons gaat direct naar het hotel of het meetingterrein (ongeveer 2,5 uur rijden). Daar kun je bijvoorbeeld de auto wassen. Ga je op zaterdag liever iets voor jezelf doen dat kan dat natuurlijk ook.

Zaterdagavond eten we op het meetingterrein, daar is een BBQ waar wij als het goed is ook weer voor worden uitgenodigd. De overnachting van zaterdag op zondag kun je ook zelf plannen. De meesten zitten in hetzelfde hotel, maar omdat er dit jaar een andere locatie is weten we nog niet precies waar. Voorheen was het ook mogelijk om te kamperen op het meetingterrein zelf, maar of dit met de nieuwe locatie ook mogelijk is dat weten we nog niet.

Zondag hebben we uiteraard de show. Na de show rijden we weer terug naar de boot. We gaan over met de nachtboot, dan ben je rond 08:00 uur weer in Nederland.

Zelf regelen: overtocht en overnachting zaterdag op zondag

Wij regelen: toegang en locatie op de show

Wat de overtocht betreft: Wij gaan meestal met de Stenaline van Hoek van Holland naar Harwich. Er zijn meerdere overtochten mogelijk maar de prijzen ontlopen elkaar niet zo veel, en deze route is voor ons gunstig. Bij de nachtboot ben je verplicht een hut te nemen, deze overtocht is dus duurder dan de dagboot. Ga je met de dagboot, dan moet je die overnachting in een hotel doen, dus voor de prijs maakt het uiteindelijk weinig uit. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het meestal is. Met twee personen boeken is goedkoper dan alleen. Heb je geen reisgenoot, dan kun je hier op het forum altijd kijken of er iemand met je mee wil. Uiteraard kan er dan maar één auto mee, dus zal je moeten bepalen met welke auto je gaat.

Vragen? Stel ze gerust!

• Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

dat wil zeggen: extra wiellagers, gasklephuizen, ty-wraps, ducttape en veel water voor de bestuurder

Vergeet een extra band niet, heb uit betrouwbare bron vernomen dat bij een eerdere overtocht de stukken rubbers om z'n oren vlogen (wat best knap is gezien mijn bron zijn lengte). En misschien zijn sleepkabels + een sleepdienst op stand-by ook geen luxe...

Even kijken hoe ik qua werk en financiën dan zit, lijkt me wel heel leuk!

Mocht mijn gezondheid het toelaten dan ga ik ook . Ik boek geen hotel omdat ik bij George blijf overnachten. Ik ga dan op donderdag al over met de de nachtboot.......

• 2 weeks later...

Hi all,

As usual the Fiesta Club of Great Britain welcomes our Dutch cousins to our show and offers them free entry to the show. You can either joing the FCGB or have your own stand.

We are not sure about food for Saturday night at present. We have a couple of options as the showground can lay on say a Fish and Chip or Curry night. A BBQ is also an option plus they can open up their bar.

I will get George to confirm about the possibilty to camp the night before and a number of other things.

• 1 month later...

*schop*

Nog niet veel meer gegadigden lees ik..

Onze plannen zijn inderdaad om ook dit jaar te gaan. Of het de mk3 of mk7 wordt weet ik nog niet. Dit hangt er vanaf hoever de mk3 tegen die tijd ervoor staat (distributie riem, spanrol, waterpomp en wellicht een vbak pakking die nog gedaan moeten worden.

Jacq had dit jaar ook zin om mee te gaan (als we met de mk7 gaan kan je nog steeds mee hoor Niels)

Kosten als je momenteel zou boeken:

per auto en 2 personen. 338 euro overtocht met heen en terug een 2 persoons hut. Hotel 54 euro voor eeeen.2 persoons kamer. Totaal dus een 392 euro voor de trip en verblijf excl brandstof.

Deel je dat met zn 2en is het nog geen 200 euro per persoon.

Uit ervaring kan ik je vertellen. Zeker de moeite waard.

Ik sprak Sander van de week via whatsapp, die had wellicht ook wel oren om te gaan. Zou te gek zijn 3x een mk3

Zal vanavond even wat info posten met betrekking tot de boot en eventuele overnachting.

Laatste keren hadden wij korting op de bootovertocht.

Weet jur of niels hier meer van?

De afgelopen jaren verbleven wij in huntingdon, dit omdat het vlakbij het evenement was en tevens niet heel duur

Dit jaar is het ergens anders, maar wel vlakbij h

De boot

stenaline , hoek van holland/harwich

Hoe later je boekt, hoe duurder het kan worden, zelfde geld voor het hotel ( ivm volboeken )

En een kleine indicatie wat fitp nu eigenlijk is:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1...0756&type=1

En nog een Linkje naar foto's van Fiesta in the Park 2013.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1...4447&type=1

Nog een setje Fiesta in the Park 2013

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1...9610&type=1

En nog een oude van 2009

http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=12369.

Zou zeggen meld je aan en ga gezellig mee.

Het is heel wat anders dan de meetings hier in nederland incl, European ford event en de xrrs jaarmeeting

Afhankelijk van hoe het afstuderen loopt ben ik hierbij aanwezig. Overnachten kan ik daar wel bij een vriend van mij op 50km afstand. Als het kan zou dat wel fijn uitkomen met een tent kopen voor het festival een maand erna in Engeland.

Ik laat het in ieder geval uiterlijk in april weten.

Zojuist geboekt voor mijzelf en Niels.

Voor de nachtboot van vrijdag stond er dat het de laatste tickets waren (althans.. een van de laatste tickets)

Hotel kamer geboekt.. voor noodgevallen mag er op de kamer nog iemand bij.

Ik weet dat er nog wat mensen zijn die wel meewillen, maar nog niemand hebben om mee samen te gaan. Alleen kan natuurlijk ook, maar voor de kosten is het een stuk gunstiger om met twee man te gaan. Dus mocht je meewillen en nog een tweede persoon zoeken dan is het handig om dat hier even neer te zetten. Zoals Jur al zei, wacht niet te lang want anders kan de boot al vol zijn.

Wie nog twijfelt of niet weet wat te boeken, stuur me gerust een PM voor vragen en ik leg het je uit.

• Gerjan locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...