Jump to content

Sony Sound Systeem

Recommended Posts

Ik heb wel eens begrepen dat er verschillende SONY radio's voor de fiesta mk7(,5) zijn (ik meen dat Harry hier wat over had geschreven) .

Ik begreep dat de audio kwaliteit van de DAB+ radio (zonder DAB) minder was dan de non-DAB SONY radio.

Wij zijn er in elk geval in onze mk7 (orgineel af fabriek) erg blij mee. In combinatie met de Pioneer speakers (die in hetzelfde pakket zaten) levert dit prima geluid op.. ook op hoger volume.

Wij zijn er in elk geval in onze mk7 (orgineel af fabriek) erg blij mee. In combinatie met de Pioneer speakers (die in hetzelfde pakket zaten) levert dit prima geluid op.. ook op hoger volume.

Haha vooral de bass op hoger volume klinkt goed. Mijn buitenspiegel wil er nog wel eens van gaan trillen, en zo ook alles wat in de deur ligt :D

Oja ik heb een mk7.5 met de sony dab+..

Ford heeft de Sony radio inderdaad flink gedowngrade. De allerbeste Sony radio's waren degene die in de Fiesta MK6,5/Focus MK2/C-max MK1 en de vergelijkbare Ford modellen geleverd werden. Dit waren de vierkanten of ovale Sony radio's. Deze radio's hadden een fantastisch versterker gedeelte waarbij je duidelijk de diepe lage tonen en de kraakheldere hoge tonen kon krijgen. De Sony radio's die in de nieuwe Ford modellen worden geleverd verschillen heel erg. Wanneer je alleen een Sony radio hebt (dus zonder navi of DAB) heb je dezelfde kwaliteit als de 1e generatie Sony radio's. De DAB Sony's en de navigatie Sony's hebben volgens mij de gewone radio's met luxere speakers. Zo klinkt het alsnog even wat beter. Ik heb er geen bewijs voor, maar uit ervaring kan ik vertellen dat ik het niet op gebakken lucht baseer.

Aan het type plaatje kan je het zien. Wanneer je een 'echte' Sony hebt staat dit erop vermeld. Zo stond op mijn oude Sony radio (uit mijn MK7) 'Radio AHU Sony', op de DAB versie stond gewoon 'Radio AHU DAB'. oftewel geen officiële Sony versterker. Dit was ook duidelijk te horen aan de kwaliteit van het geluid.

Moet je dan een Sony radio nemen? Gewoon doen, want je krijgt er wel betere speakers bij en wanneer je in NL een Sony op de optielijst aanvinkt krijg je er gelijk navi en DAB bij. De enige uitzondering is de lease versie, deze heeft nog de echte Sony radio. DAB heeft wel echt toegevoegde waarde, de kwaliteit hiervan is echt beter.

• 2 weeks later...

Ben heel benieuwd als ik de reacties zo eens lees. Wellicht hebben ze er inmiddels iets aan gedaan. Zal mijn bevindingen posten, want heb ook in een Econetic met "originele sony" gereden, dus weet precies hoe die klinkt.

Kwam dit filmpje nog tegen, pompende bass :)

• 4 years later...

Een occasion die ik op het oog heb heeft onderstaande Sony radio. Ik vermoed dat deze zondr NAV en zonder DAB is en dan dus een originele/ouderwetse sony? Of kan je dat pas zeggen door het type nummer / naam te controleren. (Of goed te luisteren natuurlijk)

ford-fiesta-1-0-ecoboost-titanium-sync-edition.jpg

is zonder navi,anders was er een navi knop zichtbaar,waar disp op staat,zou navi moeten staan,

Is zonder navi/dab+,en misschien niet belangrijk,er zit ook geen automatiche airco op.

Dit naar aanleiding van de foto,maar goed warmte en airco werken wel,zelf stellen.

Dat ligt aan de uitvoering, van je fiesta.

daar zal ff onder bij de versnellingpook, moeten kijken of daar usb aansluiting zit,of alleen voor mini jack.

Als er usb zit kan ook stickie.

Maar afhangkelijk uit voering,dus zeker stickie meenemen,voor testing en telfoon met usb kabel/bluetooth.

Share

• Create New...