Jump to content

Diverse Werkzaamheden Aangeboden

Share

Recommended Posts

Voor Vragen / Informatie / Hulp / Inbouw / Programmeren / Inleren

Stuur een pb of mail

- USB Module / Bluetooth audio activeren

- Sync module taal wijzigen (MK7.5 geïmporteerd)

- Cruise Control inbouwen / activeren (MK7 / MK7.5)

- Software updates uitvoeren

- Foutcode's uitlezen / Diagnose

- Sleutels programmeren

Handleiding USB Fiesta MK7

http://www.rolfie.eu/fiesta/Inbouwen%20USB...iesta%20MK7.pdf

Weet je of dit ook te doen is wanneer de auto al gechipt is ?

Er zijn er natuurlijk genoeg leden die de auto bij UT hebben laten chippen, maar kan me voorstellen dat ze de extra informatie interessant vinden.

Goede vraag,

Als de auto al gechipt is denk ik dat het niet verstandig is om te proberen.

Dit omdat de complete software van de PCM overgezet wordt.

De extra info wordt doorgestuurd vanaf de PCM naar de IC.

Dus verstandig is om het alleen bij de auto's te doen die nog niet zijn gechipt.

Met de prijs ben ik nog bezig, dit omdat alleen de buiten temperatuur meter bij Ford al +/- € 70 kost . Mocht iemand deze ergens goedkoper vinden hoor ik dit graag.

• 3 weeks later...

as zaterdag weer 1 wijzigen van 60 > 82pk

Update;

Het was even zoeken omdat dit een 3drs was ipv een 5drs zoals de vorige keer.

Hiervoor een ander Bestand gedownload en die erin gezet.

Ik wacht nog op een reactie om te kijken of hij het verschil van 20pk gemerkt heeft.

Volgens mij heeft de 82 Pk ook een groter gasklephuis dan de 60 Pk. Ik denk dat dit gegeven ook een belangrijk onderdeel is voor het grotere vermogen van de 1250 CC motor.

Het lijkt me sterk dit grotere vermogen enkel en alleen middels een softwarewijziging te genereren, waarmee ik niet wil zeggen dat het "onmogelijk" zou zijn.

Groeten,

Hansbeus.

Volgens mij heeft de 82 Pk ook een groter gasklephuis dan de 60 Pk. Ik denk dat dit gegeven ook een belangrijk onderdeel is voor het grotere vermogen van de 1250 CC motor.

Het lijkt me sterk dit grotere vermogen enkel en alleen middels een softwarewijziging te genereren, waarmee ik niet wil zeggen dat het "onmogelijk" zou zijn.

Groeten,

Hansbeus.

Het is hier op het forum breed bekend, maar toch nog maar een keertje dan: op de eindoverbrenging van de versnellingsbak na zijn de 60 pk en 82 pk versie technisch gelijk.

De software beinvloed de werking van de gasklep, die wordt beperkt. In de praktijk kan je stellen dat de 60 pk vanaf zo'n 3500 toeren enorm geknepen wordt.

Beide versies zijn te "chippen" tot zo'n 90 pk. Voor de 82 pk een duur geintje ten opzichte van het resultaat, voor de 60 pk een koopje.

Bonus: de origineel 60 pk versie draait door de andere eindoverbrenging een flink lager toerental op de snelweg.

• 2 months later...
  • 11 months later...
  • Gerjan locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...