Jump to content
Fiestaclub.nl
R.Combe

Fiesta Mk7.5 Candy Blue ingerolen voor MK8 ST-Line

Recommended Posts

Net een mailtje van de verkoper ontvangen met de geplande productie datum.

2 Oktober 

1 hour ago, R.Combe said:

Morgen is het zover! Ik mag de Fiesta ophalen {:D:}

dus een onrustig nachtje slapen😓

t9lxUCO.jpg

2 en halve maand mogen genieten tot zaterdag avond opweg van werk naar huis. :( kwam een zwaan oversteken op de snelweg.

Zo,heftige klap zeg,zal wel ff hartslag over de 100 geweest zijn .

Nu alles afwachten ,met verzekering,hoop dat alles volgens regels verloopt,sterkte !!!

Daar krijg je een hartverzakking van op het moment dat het gebeurt. Hopelijk wordt het weer netjes gemaakt. 

Tjesus, niet misselijk, hopelijk verzekingswerk en absoluut niet leuk :wacko:. Romano, hoe is het met de niets vermoedende ook geschrokken zwaan afglopen die ook verder moest foerageren :inlove:

Aii dat is vervelend, arm dier zal ook niet weten wat hem gebeurd is.
Met jou wel alles goed ?

Schade is klote, maar het minst erge en gelukkig te maken.

Guest

Ja dat is vreselijk om dat te overkomen, met zo'n zwaan, goed die zwaan zal wel niet meer te op te lappen zijn, en het is maar een beest, gemakkelijk aan de kant te schuiven! Romano, heb je zelf niks opgelopen of er iets van overgehouden van die klap met de zwaan! 🤔Een Fiesta hoe vervelend ook, die is te repareren met wat verzekeringswerk hoop ik voor jou.  :) 

3 hours ago, Pieterke said:

, en het is maar een beest, gemakkelijk aan de kant te schuiven! 

Wat een achterlijke opmerking zeg 😡😡

Schade is altijd naar, succes met het herstel.

Mbt je airfilter: je weet dat foamfilters in de regel alleen in de motorsport / cross / rallye worden gebruikt? Met een goede reden: minimale weerstand en snel vervangbaar. Vooral dat laatste: foam heeft een filtratie vergelijkbaar met een spons / zeef. Zand / stof en andere vervuiling wordt opgevangen en daarmee verminderd de werking vh filter. Daarna worden deze foam filters weggegooid / verwisseld. Oor een ander. Niet hergebruikt, precies waarom je je auto ook niet met een spons wast. De opgevangen delen spoel je er niet uit...

Ik zou deze plaatsen en na 5000 km deze vervangen door bv een K&N ge-olied filter of een AEM dryflow. 

Balen van de schade maar het komt goed. (Gelukkig niet op je voorruit want dan kan het vervelender aflopen.)

14 hours ago, Mtlfrk said:

Wat een achterlijke opmerking zeg 😡😡

Ed, maar zo is het in meeste gavallen wel met het charisma! Er zijn hier div. wild oversteek plaatsen op de 80km rijksweg! Door bij gebrek aan geld voor een ecoduct/tunnel. Het advies is niet harder dan 50km, en ja, bijna geen een die dat doet! En als er wat gebeurd, het varken/ree heeft het dan gedaan, niet het zwi*n de m... , dat s zeker, met zijn veel te hoge bevolkings (525/km°) en expansiedruk :wacko:!

Gelukkig ben ik zelf en vrouw na een kind gestopt met het luisteren naar meneer pastoor en de droom(TV)druk van de omgeving, we waren niet zo goedgelovig beinvloedbaar :mygod:! Dus mijn (onze) bijdrage is (eigenlijk) niet zo groot! Dus waar ligt het aan? Niet aan het licht, maar aan de opnaaierij :oops::heelcool:!

13 hours ago, Nor said:

Schade is altijd naar, succes met het herstel.

Mbt je airfilter: je weet dat foamfilters in de regel alleen in de motorsport / cross / rallye worden gebruikt? Met een goede reden: minimale weerstand en snel vervangbaar. Vooral dat laatste: foam heeft een filtratie vergelijkbaar met een spons / zeef. Zand / stof en andere vervuiling wordt opgevangen en daarmee verminderd de werking vh filter. Daarna worden deze foam filters weggegooid / verwisseld. Oor een ander. Niet hergebruikt, precies waarom je je auto ook niet met een spons wast. De opgevangen delen spoel je er niet uit...

Ik zou deze plaatsen en na 5000 km deze vervangen door bv een K&N ge-olied filter of een AEM dryflow. 

Foam filter zit er al niet meer op inductie geluid is leuk maar de dumpvalve wordt al snel heel erg vervelend in het woon werk verkeer.

Ik doe het nu met mountune silicone pijpen en een turbo pijpje in combi met een k&n inlegfilter stukken minder aanwezig maar met volgas dan is de inductie wel goed aanwezig. Zodra de auto terug is gaat er nog een R-sport crossover pijp op (allemaal zwart zodat ht nog een beetje stealthy is).

—————————

Zwaan had een gebroken nek.

—————————

Vanmiddag ff langs geweest om een nood auto om te ruilen voor een vaste leenwagen.

Zijn een heledag bezig geweest om de motorkap los te krijgen.

Tot nu toe is er bekend;

- Koplamp gebroken bij bevestiging

- Bumper kapot en moet vervangen worden

- Deuk in de a stijl

- Motorkap vervangen