Jump to content

Automatisch Openende Achterklep.

Fantomas
 Share

Recommended Posts

gewoon sterkere gasveren plaatsen?

als je het koffer ontgrendelt is hij uit het slot, als je sterkere veren plaatst zal hij zich waarschijnlijk zelf openen ;]

heb het vermoeden dat ze dat hier ook hebben gedaan.

neem aan dat je bij een mk7 hetzelfde hebt als bij een mk6 ( zonder ontgrendel hendel )

100 euro vind ik een hoop geld voor een trucje.

Op mijn Audi A4 Avant heb ik dit ook gebouwd, enkel met 2 stempelveren van paar euro per stuk. Werkte perfect. Het enige probleem is dat je moet weten welke stempelveren je nodig hebt om op de gasveren van een Fiesta te plaatsen.

niet beschikbaar voor mk6.5 mk6? als ik zo in die shop blader

Ik had antwoord van hem, als jij hem de juiste model (bouwjaar/maand/model) gegevens stuurt kan hij kijken of hij iets passends kan maken.

"Vielleicht können wir Ihnen etwas bauen wenn Sie möchten ? Einfach Mail an info@schaefer-metallverarbeitung.com mit Ihren Fahrzeugdaten schikken."

Kan me ook niet voorstellen dat dit fijn is voor de veren/slot.

Zou het zeker niet maken op een MK7, deze hebben wel eens het probleem dat de kofferbak knop kapot gaat waardoor de kofferklep ontgrendeld. Als je dan die veren erin hebt zitten gaat de klep met 120 gewoon open.

Normaal blijft de klep namelijk naar beneden in zijn "dode" punt als hij ontgrendeld is.

Kan me ook niet voorstellen dat dit fijn is voor de veren/slot.

Zou het zeker niet maken op een MK7, deze hebben wel eens het probleem dat de kofferbak knop kapot gaat waardoor de kofferklep ontgrendeld. Als je dan die veren erin hebt zitten gaat de klep met 120 gewoon open.

Normaal blijft de klep namelijk naar beneden in zijn "dode" punt als hij ontgrendeld is.

Wist niet dat die knop zo gevoelig is, zouden eigenlijke moeten weten hoeveel kracht er op het slot zit als die origineel is en hoeveel kracht erbij komt met de veren.

de kracht op het slot is een rekensommetje van verschillende dingen.

je moet de hoek weten tussen de montagepunten van de gasveren aan de klep en de auto en waar het slot zit. plus de kracht van de gasveren in de positie als de klep dicht is als het exponentiele gasveren zijn zal dit erg weinig zijn

in theorie, tenzij er een negatieve klep-slot hoek is, heb je geen veren nodig. moet je wel veren hebben dan hoeven deze alleen de negatieve klep-slot op te heffen, maar dan moet je er alsnog best wel sterke gasveren op zetten. zal de klep niet fijn vinden.

nu ik lees dat het slot niet geweldig is vind ik het inderdaad ook iets minder.

als je de constante kracht op je slot groter maakt dan is het slot nog sneller kapot

Het is niet het slot wat kapot gaat maar de knop.

Door water kan deze kortsluiting geven waardoor de klep dus automatisch ontgrendeld.

Dit heb ik al gehad terwijl ik 70-80 reed. Best apart dat dan de klep ontgrendeld ;)

Kan wel vragen of wij korting krijgen als wij meerdere sets kopen als er genoeg animo is.

ik ben voor :) loop altijd te kutten met kratten bier enzo

moet je ze weer neerzetten enzo alleen jammer dat ie niet zelf dichtgaat :P

sowieso ivm verzendkosten is het wellicht interessant (wat die ook mogen zijn btw)

misschien even een groupsbuy dingetje aanmaken?

Verzending binnen Duitsland is 0€ , naar Nederland 15€

Ik zou ze naar een vriend in Duitsland kunnen laten sturen, scheelt toch weer 9€ (15-7 verzending binnen Nederland)

En als wij nog wat van de prijs af kunnen krijgen zou nog mooier zijn ?

Verzending binnen Duitsland is 0€ , naar Nederland 15€

Ik zou ze naar een vriend in Duitsland kunnen laten sturen, scheelt toch weer 9€ (15-7 verzending binnen Nederland)

En als wij nog wat van de prijs af kunnen krijgen zou nog mooier zijn ?

Je moet helemaal westelijk 40km van Chemnitz liggende ort Muhlau rijden in voormalig oostduitsland. Een 550 km vanuit hier Venlo, wel wat ver, voor een einzelganger? De verzendkosten zijn lager naar Nederland! 15€! In groepsverband, ja dan denk ik er is wat te verdienen, eventueel? Hij heeft ze ook pas, voor de mk7. Iets van 98,50€!

Wel een mooie streek daar, het Ertzgebirge, Sacksiche Sweitz, als je 100km ff' doorrijd? ff', vakantie gevoel doorgeven, dan krijg ik extra korting, als ik meer volk daar naar toe krijg? 8-)

Dus in groepsverband proberen te bestellen! :-D

Je moet helemaal westelijk 40km van Chemnitz liggende ort Muhlau rijden in voormalig oostduitsland. Een 550 km vanuit hier Venlo, wel wat ver, voor een einzelganger? De verzendkosten zijn lager naar Nederland! 15€! In groepsverband, ja dan denk ik er is wat te verdienen, eventueel? Hij heeft ze ook pas, voor de mk7. Iets van 98,50€!

Wel een mooie streek daar, het Ertzgebirge, Sacksiche Sweitz, als je 100km ff' doorrijd? ff', vakantie gevoel doorgeven, dan krijg ik extra korting, als ik meer volk daar naar toe krijg? 8-)

Dus in groepsverband proberen te bestellen! :-D

groupsbuy of nie

ik ga ze echt nie halen hoor

hij stuurt ze maar op :P

Kan de bestelling bij een collega laten aankomen, die woont in Aken Duitsland.

Als ik ze eenmaal heb kan ik ze hier op de post doen en dat kost maar 7€

Dus 98€ voor de dempers en 7€ voor verzending.

Alleen nog kijken of wij wat aan de prijs kunnen doen ;)

Share

• Create New...