Jump to content

Mk7.5 Nepgangster

NepGangster
 Share

Recommended Posts

ik maak tegenwoordig altijd een foto wat links en rechts van mij staat wie weet kan altijd handig zijn.

En dan als je schade hebt !

Bewijs jij maar is dat de auto naast jou de veroorzaker is.............................. gaat je dus never de nooit niet lukken.

• Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja echt dood zonde.

ik kan bijna niet anders. Mijn auto is nu 8 maanden oud.. vind het zonde om er niks aan te doen.

Nu is de vraag nog of ik het via de verzekering doe of niet..

Gelukkig is Independer wel vriendelijk, en geven ze aan dat ik de bon via hun kan. Zij kijken dan voor mij of ik het beter via de verzekering kan doen, of toch uit eigen zak.

Als je een goede verzekering hebt en al genoeg bonus heb opgebouwd val je niet terug bij 1 of 2 schades

En wie weet heeft de veroorzaker wel niets gemerkt van zijn deur tegen jou deur ?

wel als er lak van hem op jou auto zit , dan kijk de politie even of er schade op zijn deur zit BV zo ja dan heb je bewijs.

Op deze manier heb ik een keer een schade vergoed gekregen van iemand die ook ontkende maar helaas er zat verf van mij auto op zijn deur

De meest frustrerende schades die er zijn! Mensen die schade maken en er dan vandoor gaan zonder briefje. Stelletje trieste tokkies die geen verantwoordelijkheid nemen. Zegt waarschijnlijk ook genoeg over de rest van hun leven.. Mijn vriendin heeft het zelf keer gehad op kantoor, dus van een collega. Kansloos..

Ook ik zet de auto altijd lekker ver weg, en altijd in een hoekje, zodat er maar aan 1 kant een auto naast kan. Dat scheelt weer 50% ;)

Gelukkig zijn de parkeerplaatsen hier in de straat lekker ruim, maar volgende huis moet sowieso een eigen plek hebben.

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Ik zelf zoek altijd de duurdere auto's uit om hem naast te zetten.. dan heb ik de grootste kans dat zij ook zuinig zijn op hun auto.. Het is maar net welke gedachte gang je hebt.

Leuke theorie, maar ik ben bang dat dat in de praktijk tegenvalt. De mate van zuinigheid hangt namelijk ook af van de draagkracht van de eigenaar. Voor ons is een Fiesta al veel geld, maar voor anderen is bv een BMW 3-serie of Audi A4 maar peanuts. Het is maar wat je referentiekader is...

Leuke theorie, maar ik ben bang dat dat in de praktijk tegenvalt. De mate van zuinigheid hangt namelijk ook af van de draagkracht van de eigenaar. Voor ons is een Fiesta al veel geld, maar voor anderen is bv een BMW 3-serie of Audi A4 maar peanuts. Het is maar wat je referentiekader is...

En 9 vd 10 keer is een 3 of A4 maar een leasert..

Gewoon goed opletten: parkeren op punten waar er maar 1 auto naast kan staan, ruimste vakken, nette auto (dus niet persé duur), geen kinderzitjes, etc.

Natuurlijk kan het niet altijd, maar meer dan zelf voorzichtig doen kan je toch niet doen. En zoals gezegd: als je bereid bent 1m langer te lopen en je auto achteraan te zetten voorkom je al heel veel kans op ellende ;)

Mijn zus d'r auto zat ook aan beide kanten helemaal vol met deukjes. Jarenlang elke dag de auto bij een winkelcentrum geparkeerd dan krijg je dat.

Wat ik me afvraag, bijna alle moderne auto's incl. de fiesta hebben geen stootrubbers meer op de deuren en de zijkant van de auto meer.

Op deze manier heb je ook snel meer kans op deuken. Zal in de toekomst wel weer terug komen denk ik?

Die stoot strips zijn niet meer van deze tijd. Het lijnenspel is belangrijker geworden, vandaar dat de strips verdwenen zijn.. Bovendien hoop ik ook niet dat ze terug komen :)

Ach, de deur is gemaakt en hij is weer beeldschoon.

Foto komt nog wel, nogal druk met het kopen van een huis!

• 3 weeks later...

That bad luck..

Of ik heb 'vijanden' waar ik niets van weet.

Of ze kiezen 'de mooiste'..

Anyway, ik was weer de lul toen ik smorgens bij mijn auto aan kwam.

IMAG2472_zpsi4acaq9s.jpg

Nu toch maar aan t overwegen om een dashcam te nemen die ook een parkeer stand heeft..

Gezien dit wel heeeeel erg veel lijkt op een 'key-actie'

That bad luck..

Of ik heb 'vijanden' waar ik niets van weet.

Of ze kiezen 'de mooiste'..

Anyway, ik was weer de lul toen ik smorgens bij mijn auto aan kwam.

IMAG2472_zpsi4acaq9s.jpg

Nu toch maar aan t overwegen om een dashcam te nemen die ook een parkeer stand heeft..

Gezien dit wel heeeeel erg veel lijkt op een 'key-actie'

Damn wat zonde dit. Ik kan me hier altijd zo boos om maken! Mensen zijn gewoon jaloers en kunnen nergens van af blijven wat niet van hunzelf is.

Bedankt jongens. Het erge is dat ik hem nog geen eens gewassen had, sinds het maken van de vorige schade en hij kan al weer terug. Maar goed.. We houden het in de gaten natuurlijk en heb al contact met de buurt of die iets/iemand gezien hebben.. ;)

• 1 month later...

Het gaat goed met mijn Fiesta.

De schade nog niet laten maken (zomervakantie een trip naar Frankrijk, denk dat ik het daarna doe).

Wel een trotse eigenaar van een nieuwe telefoon (voor de nerds als ik; een LG G4)

Opnieuw koppelen met de radio ging als gesmeerd en heeft zeker 6 dagen prima gewerkt.

Helaas verbond daarna niks meer automatisch, en probeerde ik het handmatig nog eens.

Maar nu gebeurd het volgende: Ik zet Bluetooth (BT) aan.. wacht even kijk dan bij 'Apparaten koppelen' (iets in die geest)

Daarna krijg ik de melding dat BT niet aan staat en of ik het aan wil zitten.

Na het invoeren van Ja, duurt het ongeveer 40/50 seconden voordat de vraag opnieuw komt.

Zelf alles geprobeerd wat een rijder/gebruiker kan: fabrieksinstellingen en volledige reset (wat het verschil ook mag zijn).

Kortom, Bluetooth gaat niet meer aan.

Vanmiddag even afleveren bij de Dealer en dan gaan ze kijken wat het is, vrijdag hopelijk weer ophalen.

Zelf hoop ik dat een volledige boardcomputer-reset het gaat doen, anders zal de BT-module wel vervangen moeten worden denk ik.

Ik hou jullie wel op de hoogte, dacht dat het misschien wel handig was als 'archiefje' voor mensen met het zelfde probleem.

Telefoon ook achtergelaten?

Anders kunnen die mannen er niet veel mee, behalve hun eigen telefoo koppelen.

Dat moet al genoeg zijn.

De BT gaat niet aan, zolang die niet aan gaat heeft het er überhaupt niet mee te maken of het mijn telefoon of wat dan ook is.. :)

Als leenauto een Fiesta terug gekregen.

Ook titanium, zelfde kleur en zelfde velgen.

2 deuren minder en niet zo stoer als de mijne :P (geen getinte ramen en spoilers)

En weer een pook met 1-5 erop, blijft wennen. ;)

Anyhow..

Kom ik er savonds thuis achter, dat er een schroef in de band zit..

Fijn, mijn geluk deze week is werkelijk sky-high. :(

Nog even contact gehad met de dealer, maar die kwam met het volgende aan:

"Hij staat niet plat? Nee? Oh, dan rij er maar gewoon mee hier naar toe als je auto klaar is"

Haha top, bedankt

• 4 months later...

Een héle kleine update dan maar weer.

Mijn vorige antenne (paar posts eerder) was nogal verkleurd.
Mogelijk door de zon, mogelijk door het weer, mogelijk door het sop.. Helaas krijg hij dus een koperen kleur, en dat is natuurlijk geen porum.
20151219_095138_zpsgg4nwyey.jpg

20151219_095146_zpsuiupoz3e.jpg

En zoals te zien is, de winterbanden erop.
Echter is dit tot op vandaag nog steeds compleet onnodig :(

Inmiddels de 40.000 ruim gepasseerd.

(even een quote, omdat je m wilde zien @Robinmull112)

Ziet er goed uit de antenne, waar heb je deze besteld als ik vragen mag. Zou ook wel tof staan op mijn Red.

Zonde van de winterbanden, ik heb de mijne nog in de schuur liggen en ga ze wisselen als het echt slecht weer begint te worden. Is weer het voordeel van ze op lm velgen hebben staan(of stalen velg zoals velen)

Share

• Create New...