Jump to content
Fiestaclub.nl
Mikkem

Buiten Temperatuur Sensor Mk7

Recommended Posts

Gevonden; het was toch de andere. Dus ten behoeve van documentatie even een fotootje. sPcunVD.jpg

Het zijn dan de bovenste draadjes (Groen/Blauw en Groen/Geel). Ik heb er hier een weerstand overheen geprikt. Daarna verdwijnt de rode temperatuurmelding op m'n display en krijg ik 15 graden op het display te staan :) Dus vanaf hier gaan we een draadje trekken en vervolgens een sensor monteren.

98x0na4.jpg

Thanks BlackFocus voor je hulp!!!

1 hour ago, jjansen85 said:

Gevonden; het was toch de andere. Dus ten behoeve van documentatie even een fotootje. sPcunVD.jpg

Het zijn dan de bovenste draadjes (Groen/Blauw en Groen/Geel). Ik heb er hier een weerstand overheen geprikt. Daarna verdwijnt de rode temperatuurmelding op m'n display en krijg ik 15 graden op het display te staan :) Dus vanaf hier gaan we een draadje trekken en vervolgens een sensor monteren.

98x0na4.jpg

Thanks BlackFocus voor je hulp!!!

Graag gedaan ,nu ik het zo weer zie herken ik het weer duidelijke foto erbij ?

Fantastisch ,dat jullie dit hebben gevonden , ben hier ook naar op zoek  ,maar kwam niet meer verder.

Ga je alles proberen orgineel te maken , of heb je nog ideeen voor een alternatieve sensor   (lees betaalbare).

Keep on doing the good work

Ik ga deze proberen uit China voor nog geen 10 euro inc verzending: https://www.aliexpress.com/item/TEMPERATUR-SENSOR-FOR-FORD-MONDEO-FOCUS-FIESTA-SCORPIO-AUSSEN/32810198843.html

Waar ik nu tegenaan loop is dat ik nog geen goede manier kan vinden om een kabel naar buiten te voeren richting grill... Vind nergens een mooie plek waar ik de kabel richting motorkap kan krijgen..

Dat lijkt wel gewoon de orginele sensor.

wel een heel andere prijs, heb er ook gelijk eentje besteld.

Ga vanmiddag verder kijken naar bedrading

het lijkt er wel op of we dezelfde uitvoering Fiesta hebben.

Heb jij ook standaard ,radio cd speler, en twee regelig dysplay.

ik heb verder ook geen , bt voice module. gevonden. Deze hoort achter het schopbordje bij de passagiers voeten te zitten.

ik kon er ook geen stekker vinden om er eventueel eentje in te bouwen.

Hartelijk dank voor informatie.

54 minutes ago, Mofiesta said:

Dat lijkt wel gewoon de orginele sensor.

wel een heel andere prijs, heb er ook gelijk eentje besteld.

het lijkt er wel op of we dezelfde uitvoering Fiesta hebben.

Heb jij ook standaard ,radio cd speler, en twee regelig dysplay.

ik heb verder ook geen , bt voice module. gevonden. Deze hoort achter het schopbordje bij de passagiers voeten te zitten.

ik kon er ook geen stekker vinden om er eventueel eentje in te bouwen.

Hartelijk dank voor informatie.

Precies hetzelfde inderdaad. Ook geen BT-module achter het schopbord. 

Sensor werkt prima 

Bedrading voor de bt is een hele klus echter kan je spul van een sloper halen is het makkelijkste Zoek je nog een radiopaneel met de 10 voorkeuzezenders en telefoon met het grote display heb ik hier nog een set liggen Pm me maar als er interesse is 

On 18-8-2018 at 10:50, Mofiesta said:

Ik heb net vast een kabel getrokken. Was effe zoeken... Als je vanuit de motorruimte kijkt, dan loopt er een trekkabel vanuit de motorruimte naar binnen; de kabel om de motorkap te openen. Hier zit ongeveer 7cm rechtsboven een klein rubber dopje (1,5cm doorsnede). Deze kun je eraf peuteren, ik kon er net bij met men hand en een tang. Hierachter zie je direct het schuim van de binnenbekleding. Hier heb ik doorheen geprikt met een kleine schroevendraaier en deze komt mooi uit een stukje boven het koppelingspedaal. Vervolgend hier een draad doorheen getrokken (met hulp van een stuk ijzerdraad). Een gaatje in het rubberen dopje gemaakt en deze teruggeplaatst. Nu nog wachten op de temp-sensor :)

Sorry dat ik even inbreek in jullie topic, maar zag iets voorbij komen wat ik ook wel in mijn Fiesta titanium uit 2009 zou willen hebben. Het gaat om het actuele verbruik. De volgende functies zitten er al op, temperatuur (boven), via selectieknop op richting aanwijzer gereden km’s, nog te rijden km’s, gemiddeld verbruik en gemiddelde snelheid (op de middelste regel). Heb al even op het topic van Stefan Kuipers gekeken, maar die is al meer dan een jaar niet meer actief op dit forum. Dus weten jullie misschien iemand die (het liefst in het noorden van NL) dit ook voor mij zou kunnen instellen/activeren? (Als het mogelijk is natuurlijk)

Gisteren even bezig geweest met bedrading van buitentemperatuursensor.

Werkt precies zoals jullie aangeven , met de stekker links bij voeten berijderszijde.

de twee draden waren bij mij niet aanwezig. Deze weer bij sloper er uit gehaald, netjes gemaakt en in geplugd.

werkt helemaal goed.

De sensor die ik had laten zitten van de sloper, was een ander soort, en geeft ook andere waarde aan.

De chinese lijkt wel de juiste waarde aan te geven.

Heeft iemand nog een fototje van de plek waar de sensor hoort te zitten, kan hem niet vinden.

En dan nog antwoord op vraag van martijn80, gistern ook nog door autocomputer gebladerd.

maar kan niet niet apparte instellingen vinden van de tripcomputer, alleen aan\uit.

Toevallig, net ook gisteravond de boel ingebouwd. Ik heb de sensor nu met wat tiewraps vastgemaakt, omdat ik de originele plek niet kon vinden. Bij mij geeft hij wel te hoge temp aan, dus wellicht tzt nog eens verder kijken. Maar in ieder geval het rode lampje nu uit :)