Jump to content

Af En Toe Moeilijk Schakelen

Recommended Posts

Nou ik zit met een klein probleempje af en toe.

Het betreft een fiesta st mk6.

Af en toe gaat schakelen van de 2 naar de 3 moeizaam. Met andere versnellingen heb ik nergens last van.

Hij gaat er wel in maar een stuk moeilijker weet iemand wat dit kan zijn en hoe dit verholpen kan worden?

Alvast bedankt!

Wat ik er nog aan heb gedaan is we hebben dat schakelstang mechanisme ietsje hoger gezet en weer alles ingevet.

het leek inderdaad wel minder hij doet het heel af en toe nog? heeft niemand een zelfde probleem?.

Ik heb ongeveer het zelfde problem op mijn Fiesta ST MK6.5 alleen dan met de achterruit. Deze pakt hij ook soms niet. Meestal los ik het op door een stukje voorruit te rijden en het dan nog eens te proberen, dit is de enige versnelling waar ik problemen mee heb.

Ik heb ongeveer het zelfde problem op mijn Fiesta ST MK6.5 alleen dan met de achterruit. Deze pakt hij ook soms niet. Meestal los ik het op door een stukje voorruit te rijden en het dan nog eens te proberen, dit is de enige versnelling waar ik problemen mee heb.

Dit is normaal, achteruit is niet gesynchroniseerd namelijk.

Waarom bevestig iedereen een motorsteun {nosmile} nooit gehoord dat er een of paar synchromeshringen stuk zijn??? Slecht schakelen door een motorsteun heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord. Die is verrot of niet punt. Probleem ligt voor 95% zeker aan je synchromeshringen. Elk geval, heel veel succes ermee :heelcool:

Heb je je pookhoes al eens omhoog gehaald? en daar onder ingevet?

dit was voor ons toen de oplossing, geen olie achtige spray gebruiken,

maar bv wit spuitvet, de rest is op de lange termijn minder effectief

En motor of baksteun te veel speling is alleen van toepassing bij

schakelstangen, de kabels hebben er geen last van :wink:

hoe heb je de schakelstang versteld?

pook in neutraal clip loshalen en weer vastdrukken ;]

ja precies dat hebben we gedaan, heb er maar heel af en toe last van want, gisteren naar de ring ermee geweest en er geen last van gehad misschien maar 2 keer. is gewoon vreemd

Heb je je pookhoes al eens omhoog gehaald? en daar onder ingevet?

dit was voor ons toen de oplossing, geen olie achtige spray gebruiken,

maar bv wit spuitvet, de rest is op de lange termijn minder effectief

En motor of baksteun te veel speling is alleen van toepassing bij

schakelstangen, de kabels hebben er geen last van :wink:

jep dat hebben we ook al gedaan, dat ingespoten en ook alles ingevet.

Share

• Create New...