VitroFiesta Posted August 8, 2014 Report Share Posted August 8, 2014 Aangezien Fiesta In The Park dit jaar niet door ging, en het jaarlijkse Engeland tripje intussen toch wel traditie begint te worden, heb ik besloten om eindelijk eens de daad bij het woord te voegen en dit jaar naar Ford Fair te gaan. Over de uitnodiging van Jur om samen met hem en Ford Team Zuid-Holland die kant op te gaan hoefde ik dus niet lang na te denken. FTZH gaat elk jaar die kant op een maakt er een gezellig kampeerweekend van, dus eigenlijk was het een compleet georganiseerde reis voor mij! Omdat we op vrijdag vroeg uit Dordrecht zouden vertrekken kon ik gelukkig overnachten bij Jur in Zwijndrecht. Ook Robert en Mandy kwamen donderdagavond al die kant op. Vrijdagochtend alsnog vroeg de wekker, maar stukken minder vroeg dan wanneer ik van huis had moeten komen. Verzamelen in Dordrecht, handjes schudden en in colonne richting Calais. Onderweg haakte nog een van de Belgische FTZH leden aan en zo waren we toch met een aardig clubje. Reis naar Calais en de bootreis naar Dover verliepen voorspoedig, maar verderop kwamen we op de M25 dik in de file. Kostte aardig wat tijd, maar rond 19:00 uur kwamen we dan toch aan op de camping nabij het circuit. Onze plek was gereserveerd en de camping (speciaal voor Ford Fair) was nog redelijk leeg. Snel de tentjes opzetten en inrichten en de welverdiende biertjes en cola'tjes konden open, en de BBQ's aan. Alles perfect voor elkaar en zo werd het een gezellige avond! Zaterdag wat op de camping rond gehangen, en helaas een paar flinke hoosbuien gehad. We konden gelukkig met zijn allen onder de voortent en de partytent, maar ook die begon zelfs door te lekken. Helaas bleken ook niet alle tentjes even goed waterdicht, maar die van Jur en mij gelukkig wel. Naarmate de dag vorderde en iedereen zijn auto aan het wassen en poetsen was werd het op de camping steeds drukker. Het liep vol met Ford liefhebbers totdat het aan het einde al een meeting op zich was! Alleen al de camping daar is bijna even groot dan EFE hier. Het was een lekker dagje hangen, kletsen, wassen/poetsen en een enkeling is nog naar Oxford geweest. Op tijd naar bed (redelijk dan..), want de volgende ochtend vertrokken we al vroeg richting het circuit. Zondag vroeg ontbijten en richting het circuit. Hoewel het nog redelijk fris was bleek de regen gelukkig weg getrokken. We waren voor de ergste drukte op het circuit en de plek die we hadden was ook prima. Al snel werd het drukker, en drukker, en drukker, tot het een omvang had die je hier op het vaste land niet snel tegen zal komen, zeker niet bij Ford. Het weer was prima en we hebben de dag gevuld met uitgebreid rondkijken. Natuurlijk naar alle Fords, stands van bedrijven, de nieuwe Mustang op de stand van Ford zelf, de racerij op het circuit en natuurlijk nog even wezen buurten bij onze vrienden van FCGB waar ook Ronald op de stand stond. Het was een erg leuke dag, mooi weer, mooie auto's en erg gezellig. Rond een uur of vijf begon het leeg te raken en zijn we weer terug naar de camping gegaan. De meeste Britten waren alweer vertrokken, en zo stonden we de laatste avond weer op een relatief rustige camping. Maandagochtend alle spullen weer opgeruimt, tentjes ingepakt en vertrokken. Wederom wat file op de M25 maar gelukkig niet zo veel als vrijdag. Ook deze reis verliep weer voorspoedig. We waren op tijd in Dover en konden een boot eerder krijgen, maar doordat die vertraging had ging hij uiteindelijk op bijna dezelfde tijd als we eigenlijk zouden gaan. Rond half 8 stonden we weer aan de Franse kant, waar vrijwel iedereen van onze club er door de Douane uitgepikt werd. Uiteraard bleek er niks aan de hand en volgens mij hadden ze meer interesse voor de auto's. Ergens in Belgie langs de snelweg gestopt om te eten, maar het restaurant bleek net 10 minuten gesloten. De volgende was wel open werd ons verzekerd, maar helaas bleek dat niet het geval te zijn. Uiteindelijk zijn we maar doorgereden tot de grensovergang bij Hazeldonk waar we tenminste zeker wisten dat de Mac open was, en dat was ook het geval. Het was inmiddels 11 uur geweest, dus een burgertje ging er wel in... Na afscheid van elkaar te hebben genomen ging ieder zijn eigen weg. Bij Jur heb ik al mijn spul weer in mijn eigen auto geladen en zat het weekend erop. Het was erg gezellig, super geregeld door alle leden van FTZH, en zeker voor herhaling vatbaar! Hier in het album wat foto's. Ik ben niet zo'n fotograaf dus het zijn er niet zo veel, maar genoeg voor een impressie http://forum.fiestaclub.nl/index.php?autoc...m&album=855 Wie er nog meer foto's heeft, dump er maar bij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiez Posted August 9, 2014 Report Share Posted August 9, 2014 Leuk verhaal! Geen foto's gemaakt van jullie auto's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted August 9, 2014 Report Share Posted August 9, 2014 Jazeker, zal ze morgen even plaatsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted August 10, 2014 Author Report Share Posted August 10, 2014 Leuk verhaal! Geen foto's gemaakt van jullie auto's? Niet van alles afzonderlijk, wel van onze stand op Ford Fair De witte vooraan is van Jur, nouja van zijn vrouw dan. Waar iedereen staat is de Mk3 van Robert. Mijn auto was niet mee. Maar zoals gezegd ben ik nooit zo van de foto's, Jur heeft er zeker wel meer, Robert ook wel denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronald_FT Posted August 12, 2014 Report Share Posted August 12, 2014 Was weer een super gaaf evenement. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts