Jump to content

Kromme Remschijven Voor

FiKa
 Share

Recommended Posts

Heeft iemand die een MK 7.5 heeft ook last van kromme remschijven?

Ik heb de Fiesta sinds eind januari nieuw gekocht en heb bij 8.000 km de schijven onder garantie laten vernieuwen. (Goedheid van de dealer, volgens de Ford reglementen is de garantie op remschijven tot 4.000 km).

Nu bij 20.000 km zijn ze weer krom. Nu hoor ik jullie al denken, het ligt aan mijn rijstijl maar met de Ka en de Focus heb ik nooit last gehad met remmen en bij de Focus zaten naar mijn weten bij 210.000 km de originele remblokken er nog op. Met de Fiesta rijd ik op dit moment 1:18 (1.0 Ecoboost 100pk)

Nu er geen garantie op de schijven zit ben ik vrij om after market te kopen en nu zitten er Bosch schijven op. Hoop dat die beter zijn.

Is iemand bekend met kromme schijven?

Heeft iemand die een MK 7.5 heeft ook last van kromme remschijven?

Ik heb de Fiesta sinds eind januari nieuw gekocht en heb bij 8.000 km de schijven onder garantie laten vernieuwen. (Goedheid van de dealer, volgens de Ford reglementen is de garantie op remschijven tot 4.000 km).

Nu bij 20.000 km zijn ze weer krom. Nu hoor ik jullie al denken, het ligt aan mijn rijstijl maar met de Ka en de Focus heb ik nooit last gehad met remmen en bij de Focus zaten naar mijn weten bij 210.000 km de originele remblokken er nog op. Met de Fiesta rijd ik op dit moment 1:18 (1.0 Ecoboost 100pk)

Nu er geen garantie op de schijven zit ben ik vrij om after market te kopen en nu zitten er Bosch schijven op. Hoop dat die beter zijn.

Is iemand bekend met kromme schijven?

Had er ook last van om de MK7 maar nu valt het weer meer.

Volgende keer gaan er van Bosch onder €65 voor 2 is niet duur dacht ik zo.

Niet te hopen dat ze af fabriek China spul monteren vanwege besparingen.

Hier vind je in ieder geval heel voordelige schijvensets van Bosch en Ate: http://www.mister-auto.nl/fl/remschijven-v...38_g900007.html (jammer dat net de actie gratis verzenden voor boven €49,= aan artikelen afgelopen is)

De kans is groot dat de goedkope remschijven uit China komen. Dure productieprocessen als forgings (smeedstukken) en castings (gietstukken als bijv. remschijven) worden massaal in China geproduceerd om vervolgens in het westen machinaal te worden bewerkt tot het eindproduct. Indien de QC afdeling door westerlingen wordt gerund zit het meestal wel goed met de kwaliteit.

Ik zal jullie informeren hoe de schijven bevallen. Ik heb met de dealer afgesproken dat ik na 10.000km hun een bericht zal doen over de ervaringen met deze schijven, en evt. met de bon voor afrekening.

Ik had er een beetje last van maar dat was pas bij 70.000 km.

Gewoon weer origineel set gemonteerd, dat gaat al 10.000 km prima, alleen piepen de remblokken regelmatig. Daar word ik wel gek van. Al eens afgeschuind en ander vet geprobeerd, maar blijft piepen.

Misschien toch ander merk blokken proberen??

Bij mijn Mondeo 2,0 TDCI Wagon uit 2003 had ik ook last van "kromme" schijven.

In feite zijn de schijven dan niet krom, maar zitten er harde plekken in het materiaal.

Deze zijn te zien; er zitten dan licht blauw gekleurde vlekken op de schijf. Deze harde plekken slijten minder hard dan het overige materiaal en dat voel je in het pedaal als "krom".

Deze harde plekken kunnen ontstaan door bijvoorbeeld het ingetrapt houden van de rem na een remactie.

De ontstane wrijvingswarmte kan op de plaats waar de blokken tegen de schijf drukken niet weg. Ook een stevige plotselinge afkoeling door bijvoorbeeld water op de hete schijf is niet bevorderlijk voor een lange levensduur.

Bij mijn Mondeo heb ik diverse merken geprobeerd, de originele van Ford en die van Bosch. Beide vertoonden dit euvel na enige tijd.

Toen ben ik overgestapt op schijven van BREMBO en blokken van Ferodo. Met deze combinatie heb ik nooit geen last meer gehad.

Ik denk dat deze combinatie op de Fiësta, die toch behoorlijk minder gewicht in de schaal legt dan de 1447 Kg. van de Mondeo, ook goed zal presteren.

Succes,

Hansbeus.

Ze zijn wel degelijk krom.. zodra je ze laat afdraaien kun je het mooi zien, mijn sierra had hier een handje van. Om de 4 maanf de schijven zo krom als een hoepel... Nu cosworth remmerij en klaar. De orginele remmerij was veeeeel te licht voor de auto

Bij oververhitting worden ze blauw, en zou ik ze soieso vervangen

Meestal komt het door teveel op de rem te staan bij bv een stoplicht, slecht materiaal, te lichte remmerij of gewoon bad luck.

Dat piepen komt door verglazing van de remblokken, dus invetten en afschuinen heeft geen nut.

Het rem oppervlak kun je het beste opschuren met een rasp/grove vijl.

Orginele blokken willen wel helpen, of harder remmen ipv zachtjes

"HANSBEUS"

Toen ben ik overgestapt op schijven van BREMBO en blokken van Ferodo. Met deze combinatie heb ik nooit geen last meer gehad.

Ik denk dat deze combinatie op de Fiësta, die toch behoorlijk minder gewicht in de schaal legt dan de 1447 Kg. van de Mondeo, ook goed zal presteren.

Beste Hans,

Bedankt voor je tip, ik zal het uitproberen als de schijven die ik er nu op heb ook niet werken.

Misschien is het wel wijs om het type Ferodo remblok te vermelden, want ze hebben legio verschillende compounds in het assortiment. Meeste types (exclusief de performance reeks) hebben niet vaak last van bijgeluiden. Ook kan het zijn dat een bepaalde remschijf/remblok combinatie bijgeluiden geeft of een totaal ander remgedrag en gevoel. Ferodo type A met remschijf type A kan helemaal geruisloos z'n werk doen, terwijl Ferodo type A met remschijf type B het uitschreeuwt.

Overigens kunnen (heftige) trillingen ook worden veroorzaakt door zogenaamde 'paddeposits'. Dit is een laagje frictiemateriaal dat op de remschijf hecht omdat er te zacht mee wordt geremd. Af en toe goed en hard remmen is zeker geen overbodige luxe.

Ik heb met de combi Brembo/Ferodo nooit last gehad van enig gepiep, wat niet wil zeggen dat andere combinaties niet goed zouden zijn en mindere resultaten behalen.

Montage doe ik altijd zelf.

Remschijven goed ontvetten en licht opschuren en er voor zorgen dat de flens waar de schijf op komt mooi blank is.

Remklauwen goed reinigen met slaaldraadborstel en perslucht.

Blokken; de metalen randen dáár waar die de klauw raken wat rond vijlen en voorzien van een laagje kopervet. Ook wat kopervet op de metalen achterkant van de blokken, met name dáár waar de zuiger tegenaan zit.

Bij de montage er op letten dat alles lekker gangbaar is; de blokken moeten vrij kunnen bewegen in de klauw.

Met wat meer moeite en secuur werk ben je dan verzekerd van een onberispelijk remgedrag.

Succes,

Hansbeus

Ben monteur, dus dat zit wel goed :-)

Al is kopervet wel wat achterhaald...keramisch vet is beter imho.

Piepen heeft te maken met verglazing van de blokjes.

Gebruik ferodo ds2500 sportremblokken op brembo remschijven ( al zijn de goedkope niet te vergelijken met de dure varianten.

Misschien bad luck oid, iig niet weer deze blokken. Ga over op black diamond predator blokken

Share

• Create New...