Jump to content

TIPS: Autowassen

Recommended Posts

Misschien kennen jullie het logo van Meguiars wel ?

Ik heb hem ook op m'n auto staan en zie de sticker ook wel eens op beurzen op getunede auto's zitten.

Nu schijnt het heel lastig te zijn om die sticker te vinden. Als je bij de diverse stickerbedrijven op internet kijkt kom je hem niet tegen.

Mocht er nou iemand zijn die er 1 wil hebben, mail me dan want een maatje van me maakt ze. :wink:

• Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 3 weeks later...

Zo... heb deze week ook maar eens de stap gezet en verschillende producten van Meguiars gekocht om mijn Fiesta eens echt goed te kunnen vertroetelen dit weekend - natuurlijk ook met het oog op de komende EFE... :)

Ik heb van verschillende mensen niets dan positieve reacties gehoord over het gebruik van Meguiars dat ik het nu ook wel eens zelf wilde proberen. Nou, ze hadden helemaal gelijk! Ongelooflijk, wat een fijn spul is dit! Dit had ik dus echt even een paar jaar eerder moeten weten... :-D

't Is inderdaad best prijzig bij de aanschaf, maar het verdient zichzelf dubbel en dwars terug.

Ik ben begonnen met wassen van de auto. Hiervoor heb ik de NXT Generation Car Wash gebruikt samen met de Ultimate microvezel washandschoen. Normaal gebruikte ik altijd een spons bij het wassen maar deze washandschoen is echt super. Na het wassen heb ik de auto afgedroogd met de Water Magnet droogdoek, alweer zo'n geweldig iets: even heen en weer over de auto en hij is droog!

Daarna heb ik het Quick Clay Detailing System gebruikt om alle hardnekkige troep en oneffenheden van de lak te kunnen krijgen. Vooral de motorkap kon deze extra behandeling erg goed gebruiken. Ongelooflijk, na deze behandeling was de lak al super glad...

Als laatste heb ik met een Supreme Shine microvezel doek een goede "NXT Tech Wax"-laag aangebracht om het helemaal af te maken.

Ik heb mijn Fiesta de afgelopen jaren een flink aantal keren gewassen, maar nog nooit heb ik zo'n verbluffend eindresultaat gehad als nu. Goed, ik ben er toch wel een halve dag mee bezig geweest, maar het was de moeite meer dan waard! De lak voelt gewoon als nieuw zo glad, en heeft een mooie diepe glans gekregen. Fantastich!

Nee... ik ben overtuigd... vanaf nu niks anders meer dan Meguiars! :)

Hieronder dan nog een fotootje van het eindresultaat:

IMG_1748_A.JPG

• 5 months later...
Wow... dank voor alle tips... maar das zeker een hoop werk. Weet iemand toevallig iemand die dat tegen betaling wil doen? ;)

Behalve dat ik van nature toch al wat lui aangelegd ben, heb ik op dit moment echt geen energie hier een hele dag mee bezig te zijn (nee das geen smoesje, werk momenteel ook maar 8 uur pw onder een fulltime contract... )

En over meerdere dagen verdelen lijkt me ook geen goed plan. Met bv die klei móet je zo te lezen meteen daarvoor gewassen hebben.  

Weet nog niet helemaal hoe ik dit moet gaan aanpakken dus....

Ik ken wel iemand die dit tegen betaling doet. PM mij maar.

• 1 month later...

Heb rond men banden vanvoor van die zwarte stipjes aan

men lak hangen, vanachter ook een beetje maar niet

zo veel als vanvoor.

Gaat er niet af met spons, ben nog niet echt grondig

erover geweest omdat ik men lak niet wil beschadigen.

Kan het zijn dat dit asfalt is die eraan plakt ?

zo veel als vanvoor.

Ik wou hier net vandaag ook een vraag over stellen.

De stipjes zijn teer van inderdaad het asfalt.

Ik krijg het er ook voor geen meter af. lukt alleen met de bovenkant van m'n nagel om het helemaal uit te smeren en dan weg te krijgen. maar dat kost enorm veel tijd en ga ik niet doen met 30 van die stipjes.

Weet iemand een goede manier om die teerpuntjes van de auto af te krijgen? normaal autowas spul werkt niet, en ook Tar-removal doekjes die ik bij de halffords heb gekocht werken niet...

zo veel als vanvoor.

Ik wou hier net vandaag ook een vraag over stellen.

De stipjes zijn teer van inderdaad het asfalt.

Ik krijg het er ook voor geen meter af. lukt alleen met de bovenkant van m'n nagel om het helemaal uit te smeren en dan weg te krijgen. maar dat kost enorm veel tijd en ga ik niet doen met 30 van die stipjes.

Weet iemand een goede manier om die teerpuntjes van de auto af te krijgen? normaal autowas spul werkt niet, en ook Tar-removal doekjes die ik bij de halffords heb gekocht werken niet...

Probeer dit eens: http://www.meguiars.nl/cgi-bin/catalog.pl?...t=ENT_SURFACE#2 en dan klikken op de quick clay. Hiermee krijg je echt alle vervuiling op je lak weg. In principe zou je je hele auto moeten doen om het beste resultaat te krijgen, maar je kunt natuurlijk ook alleen de probleemzones doen.

Dit was mijn resultaat na:

-NXT Car Wash

-quick detailling clay

-1 laag techwax

Kost je ongeveer een dag werk (ik heb het wassen de ene dag gedaan en het waxen en kleien (het is echt een stuk klei) de andere dag. Je lak glimt als nooit tevoren en is werkelijk spiegelglad. Als je op de foto klikt wordt hij nog groter.

80A6FFB15E61.jpg

Heb vandaag m'n auto ook weer gewassen en idd, allemaal van die kleine spatjes teer. Het gaat er wel af maar je moet even geduld hebben. Ik ben wel tevreden over andere middelen van Meguiars, dus dat ga ik wel eens proberen. Maar die klei, daar begin ik toch echt niet aan, dat gaat me net iets te ver

Heb vandaag m'n auto ook weer gewassen en idd, allemaal van die kleine spatjes teer. Het gaat er wel af maar je moet even geduld hebben. Ik ben wel tevreden over andere middelen van Meguiars, dus dat ga ik wel eens proberen. Maar die klei, daar begin ik toch echt niet aan, dat gaat me net iets te ver

Dat kleien is ook echt een fuckklus, maar het in de was zetten gaat daarna veel makkelijker en het resultaat is veel langer zichtbaar.

Hejjj die gaan we eens proberen :duim:

Dat kleien is ook echt een fuckklus, maar het in de was zetten gaat daarna veel makkelijker en het resultaat is veel langer zichtbaar.

In de was zetten doe ik ook niet eens :oops: Ik was hem altijd zelf, en dan ga ik naar een benzinepomp hier vlakbij waar ze van die hogedrukreinigers hebben. Dan spuit ik er van die hotwax overheen en klaar.......en ik hoef het ook niet droog te maken, want er zit geen kalk in dat water :cheerlie: Gemak dient de mens

• 7 months later...
Meguiars rules :mygod:

gebruik het al een behoorlijke tijd en ben er altijd erg tevreden mee geweest

Ik heb 2 maanden terug 4 stappen op mijn ST gebruikt en ik kan het nogsteeds merken met en na het wassen.

• 2 months later...

Ik heb 2 maanden terug 4 stappen op mijn ST gebruikt en ik kan het nogsteeds merken met en na het wassen.

Na erg veel soorten was en poets te hebben gebruikt gisteren ook eindelijk de oto eens laten verwennen door mcguiers. Wat een superspul is dat zeg! niet alleen het resultaat mag er wezen, maar ook het gemak in gebruik ervan!

Ik heb alleen een vraagje... Waarmee kan ik mijn uitlaat reinigen? De chromen tip krijg ik gewoon niet schoon...

Groeten Dennis

Na erg veel soorten was en poets te hebben gebruikt gisteren ook eindelijk de oto eens laten verwennen door mcguiers. Wat een superspul is dat zeg! niet alleen het resultaat mag er wezen, maar ook het gemak in gebruik ervan!

Ik heb alleen een vraagje... Waarmee kan ik mijn uitlaat reinigen? De chromen tip krijg ik gewoon niet schoon...

Groeten Dennis

Velgenreiniger van de kruidvat op een borsteltje doen. Is wel aggresieve zooi, maar dat is elke velgenreiniger, dus goed naspoelen.

Share

• Create New...