Jump to content

Breedstralers Fiesta Mk7.5

Rick1990
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik zit al een tijdje te speuren naar breedstralers voor onze Fiesta HH Mk7.5 uit 2014.

Ik heb wel al de lampen schakelaar met breedstraler gevonden via eBay. Waarschijnlijk ook de units er staat alleen bij Fiesta 2005-2013.. Weet niet of deze passen.

Maar wie weet hoe ik aan die grill kan komen voor me breedstralers er zitten nu uiteraard dichte op.

Groeten, Rick

Die vraag heb ik ook.. Zou voor ook graag mistlichten willen, puur voor de looks. Hoeft niet aangesloten te worden bij mij. Maar hoe kom je aan de lampen en kapjes en hoe makkelijk is het te monteren?

Weten jullie toevallig ook of er ergens nog een zekering in moet of er nog wat geactiveerd moet worden? Als het goed is ligt de bedrading er al en is het een kwestie van plug and play.

Groetjes

Die vraag heb ik ook.. Zou voor ook graag mistlichten willen, puur voor de looks. Hoeft niet aangesloten te worden bij mij. Maar hoe kom je aan de lampen en kapjes en hoe makkelijk is het te monteren?

Alle verlichting die tijdens de APK keuring aanwezig zijn op het voertuig.

Dienen ook 100% te werken, zo niet. Meteen afkeur !!!!

Alle verlichting die tijdens de APK keuring aanwezig zijn op het voertuig.

Dienen ook 100% te werken, zo niet. Meteen afkeur !!!!

voor zover ik weet is deze uitspraak gedeeltelijk incorrect

alle knoppen die vanuit de bestuurdersstoel iets bedienen moeten het doen

bijv. de alom bekende falende koplampverstelling bij volkswagen

zit ie dr op moet ie het doen maar als de knop er niet is is het geen apk afkeur

dus voor zover ik weet mag jeje mistlenzen wel monteren, als je er geen lampjes in doet en geen knop voor hebt is het prima

Lijkt mij ook. En anders schroef ik het er voor de apk gewoon even uit, duurt toch nog paar jaar.

Lekker eigenwijs zijn toch.......................

Tja........................

Meer van ik wil wel maak kan niet ;-(

Bron:http://autoapkkeuring.nl/apk-keuring-verlichting-controlepunten/

Indien er mistlampen aan de voorzijde aanwezig zijn dan moeten deze werken i.c.m. de normale verlichting. Mistlicht moet apart bediend kunnen worden. Op het dashboard moet tijdens de werking van het mistlicht een mistlicht-indicator gaan branden.

Lekker eigenwijs zijn toch.......................

Tja........................

Meer van ik wil wel maak kan niet ;-(

Bron:http://autoapkkeuring.nl/apk-keuring-verlichting-controlepunten/

Indien er mistlampen aan de voorzijde aanwezig zijn dan moeten deze werken i.c.m. de normale verlichting. Mistlicht moet apart bediend kunnen worden. Op het dashboard moet tijdens de werking van het mistlicht een mistlicht-indicator gaan branden.

allereerst ben ik niet eigenwijs, vind ik geen aardige opmerking

ten tweede kan ik ook een website maken met random info er op

ten derde is een leeg glas geen mistlamp

In de artikelen 5.2.57 t/m 5.2.59a staan de toegestane lichten en retroreflectoren vermeld

retroreflectoren mogen wij niet hebben

en een lens is nog geen licht het word pas een licht als er een lamp in zit en deze aangesloten is

wanneer je een auto hebt van voor 1997 MET een derde remlicht

en deze is defect, kabels loshalen en wegduwen, geen apk afkeur!

een aantal jaren geleden mocht je ook nog met een lichtbak op je auto rondrijden

hij mocht alleen niet aangesloten zitten

een auto mag gewoon met neonlichten rondrijden maar niet als deze vanaf de bestuurdersstoel te bedienen zijn, dwz knop in de motorruimte of kofferbak o.i.d

dus ik zou je "door iemand gemaakte website" even achterwege laten en gewoon deze website waar het apk handboek geheel instaat gebruiken!

Of het plug-and-play is weet ik niet, maar het achteraf inbouwen van mistlampen bij een MK7,5 staat gewoon in de accessoire lijst.

http://www.ford-accessoires.nl/productgrou...ticleNameId=598

Finis: 1819862

Beetje prijzig, maargoed je hebt wel OEM mistlampen die werken :grin:

Voor de lichtschakelaar zou ik gewoon even langs de autosloop gaan of op onderdelenlijn.nl kijken.

Of het plug-and-play is weet ik niet, maar het achteraf inbouwen van mistlampen bij een MK7,5 staat gewoon in de accessoire lijst.

http://www.ford-accessoires.nl/productgrou...ticleNameId=598

Finis: 1819862

Beetje prijzig, maargoed je hebt wel OEM mistlampen die werken :grin:

Voor de lichtschakelaar zou ik gewoon even langs de autosloop gaan of op onderdelenlijn.nl kijken.

Thanks Harry

Daar heb ik wat aan ;) de units heb ik al moet alleen nog de kapjes en de schakelaar hebben. Heb de schakelaar besteld via ebay maar ben bang dat het niet de juiste is. Wat houdt die Finis in? Ik kan de code niet terug vinden op die ik besteld heb.

Een Finis code is een nummer van Ford dat elk artikel/onderdeel heeft.

Zo weet de dealer welke onderdelen wat is.

Het finis nummer van mijn voorgaande post is de complete set om mistlampen in te bouwen (exclusief de schakelaar).

• 4 weeks later...
 Share

• Create New...