Bassermans Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 Ik heb een nieuwe module voor in mijn fiesta mk 7. Het serienummer is CS7T-14d212-AD. Deze moet ingelezen worden heb ik na veel lezen begrepen. Schijnt ook nog een update met Nederlands te kunnen krijgen klopt dat? Ik heb gelezen over ene stefan uit beverwijk. Ik woon zelf in Alkmaar en werk af en toe in Beverwijk. Zou iemand me kunnen helpen bij het inlezen en update of iemand weten die mij hierbij kan helpen? Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 Gewoon aansluiten,op de bestaande stekker,dan zal de module zich zelf updaten naar nederlands. Is binnen 1 minuut klaar,heb module aangesloten en begon gelijk met update,naar Nederlands. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassermans Posted June 18, 2014 Author Report Share Posted June 18, 2014 Inderdaad Bnz de module is nu in het nederlands, maar om u usb te gebruiken moet je hem toch nog laten inlezen? Hij pakt mijn muziek via bluetooth ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 Ja dan moet dat,die geüpdatet worden,wist niet dat je usb nog niet werkte. Zie ook PDF file. http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...7&hl=rolfie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassermans Posted June 18, 2014 Author Report Share Posted June 18, 2014 Bnz, je bent geweldig. Zo kom ik iedergeval weer een paar stappen vooruit! Ik heb stefan een PB gestuurd, afwachten dan maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapapa Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 als je op dit moment een auto heb die bluetooth en usb al hebben dan hoef je toch alleen maar de module te verwisselen en ben je klaar ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spotmatic Posted June 19, 2014 Report Share Posted June 19, 2014 als je op dit moment een auto heb die bluetooth en usb al hebben dan hoef je toch alleen maar de module te verwisselen en ben je klaar ? Inderdaad! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted June 19, 2014 Report Share Posted June 19, 2014 Maar misschien had die alleen de voice control en dan moet je wel,usb en bleutooth actieveren via de computer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alwin010 Posted June 19, 2014 Report Share Posted June 19, 2014 Wat is het voordeel van zo'n nieuwe module voor de mk7? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spotmatic Posted June 19, 2014 Report Share Posted June 19, 2014 Maar misschien had die alleen de voice control en dan moet je wel,usb en bleutooth actieveren via de computer. Klop ook! Wat is het voordeel van zo'n nieuwe module voor de mk7? Als je al USB in de auto hebt heb je standaard Engelse Voicecontrol die je zelf moet inleren (naam voor naam). Met deze nieuwe modules heb je Nederlandse Voicecontrol die zelf de namen herkent. Hierdoor hoef je het waardeloze telefoonboek menu van de Fiesta niet door en je telefoon niet te pakken. Ook heeft hij wat kleine nieuwe functies zoals USB muziek in en uit faden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alwin010 Posted June 19, 2014 Report Share Posted June 19, 2014 Aha dat is behoorlijk handig... Kan je dan ook gewoon Nederlands praten tegen de voicecontrol. Moet nu inderdaad Engels praten....Usb zit er bij mij in.. Waar kan ik die module kopen en wat kost dat geintje? Ik gebruik het best veel namelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spotmatic Posted June 19, 2014 Report Share Posted June 19, 2014 Aha dat is behoorlijk handig... Kan je dan ook gewoon Nederlands praten tegen de voicecontrol. Moet nu inderdaad Engels praten....Usb zit er bij mij in.. Waar kan ik die module kopen en wat kost dat geintje? Ik gebruik het best veel namelijk... Ik verkoop die van mij, zie: Advertentie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassermans Posted June 20, 2014 Author Report Share Posted June 20, 2014 Ik had nog geen usb aansluiting in mijn auto! Ik heb een kapje besteld en usb verloopstukje Finiscode: 1679013 zoals in beschrijving van Rolfie staat. Alleen past niet in elkaar en zelfs een ander besteld, mocht ook niet baten. De dealer zegt nu gewoon een kabel kopen van module naar kapje voor in console en dan vast lijmen. Lijkt mij niet zo fraai maar de dealer kan de combinatie tussen het kapje voor in de console met het usb verloopstukje niet vinden. Systeem fout ofzo. Misschien dat iemand het hier wel nog weet?? Ik heb van het weekend afspraak met stefan om in te lezen dus misschien weet hij nog iets te verzinnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted June 20, 2014 Report Share Posted June 20, 2014 Misschien niet zo'n mooie oplossing,maar een usb kabel met mini usb, past op de usb ingang van het module. Op de usb kabel op male kant, een female/female plaatsen, om zo toch een usb stik of ipod aan te sluiten en de ipod/stick in het dashboard kasje plaatsen . Als je de aansluiting niet voor elkaar krijgt. Zo heb ik ook de ipod liggen, en geen kabel in het zicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bassermans Posted July 18, 2014 Author Report Share Posted July 18, 2014 Module aangesloten, ik heb een iPod aangesloten via ALLEEN een usb en hij werkt dus je hoeft niet Aux en usb te combineren!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fantomas Posted October 16, 2014 Report Share Posted October 16, 2014 Ik had in de auto van mijn vriendin ook de Bluetooth module gewisseld van 8M5T-19G488-BJ naar een CS7T-14D212. Auto had voicecontrol met bluetooth en AUX aansluiting, wou er AD2P en USB en een nederlandse voicecontrol (is duits op het moment) voor terug hebben In IDS had ik 3 dingen veranderd: -Voice Control: select Basic Voice Recognition -Accessory USB unit: select With USB and iPod Function -Bluetooth handsfree: select BT/VC Phone Interface + USB connection Module ging updaten, dat zag ik ook in het display (Voice control is weer in het duits, display taal stond op nederlands en module was van een nederlandse MK7.5) Als nu de telefoon overgaat zie ik het wel in het display maar ik kan nergens meer oppakken. AD2P werkt niet iPod kan ik nergens selecteren. USB heb ik nog niet kunnen uitproberen omdat die kabel morgen pas komt. Moet die radio ook een update hebben of is die module niet geschikt voor haar model (MK7 sep. 2008)? Of werk alles pas als die USB kabel is aangesloten? *****UPDATE****** iPod en USB is te zien als ik de AUX knop bedien, kan ze nog niet selecteren omdat ik die kabel nog niet heb denkt ik. AD2P werk alleen als ik die via Voice control Bluetooth selecteer, is niet te zien via het AUX menu. Telefoon functie : Kan alleen de MIC uitzetten en het gesprek beëindigen (ophangen), geen mogelijkheid om het gesprek aan te nemen. Als ik het gesprek via de telefoon opneem verdwijnt het menu uit de radio en het gesprek loopt via de telefoon. *****UPDATE 2****** Naar de tip van Barbapapa heb ik nu ok de voice control in het nederlands, was idd in het CCC menu. Door een tip van Stefan heb ik ook alle menus in het display door de ACM te updaten. Beiden bedankt hiervoor! Het vreemde is nu als de telefoon (iPhone 6+ iOS 8.0.2) via bluetooth is verbonden ik niets meer met de radio kan doen. Radio reageert nergens meer op en ik hoor ook niets meer, geen radio, geen streaming muziek, helemaal niets. Zodra bluetooth weer uit is doet het alles weer, ook voice control. Jammer genoeg heb ik geen andere tel. ter beschikking om te testen of nu de fout bij de iPhone ligt omdat ik een meerdere fora had gelezen dat iOS 8.0.2 een beetje gaar is in betrekking tot bluetooth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapapa Posted October 16, 2014 Report Share Posted October 16, 2014 Ik had in de auto van mijn vriendin ook de Bluetooth module gewisseld van 8M5T-19G488-BJ naar een CS7T-14D212. Auto had voicecontrol met bluetooth en AUX aansluiting, wou er AD2P en USB en een nederlandse voicecontrol (is duits op het moment) voor terug hebben In IDS had ik 3 dingen veranderd: -Voice Control: select Basic Voice Recognition -Accessory USB unit: select With USB and iPod Function -Bluetooth handsfree: select BT/VC Phone Interface + USB connection Module ging updaten, dat zag ik ook in het display (Voice control is weer in het duits, display taal stond op nederlands en module was van een nederlandse MK7.5) Als nu de telefoon overgaat zie ik het wel in het display maar ik kan nergens meer oppakken. AD2P werkt niet iPod kan ik nergens selecteren. USB heb ik nog niet kunnen uitproberen omdat die kabel morgen pas komt. Moet die radio ook een update hebben of is die module niet geschikt voor haar model (MK7 sep. 2008)? Of werk alles pas als die USB kabel is aangesloten? *****UPDATE****** iPod en USB is te zien als ik de AUX knop bedien, kan ze nog niet selecteren omdat ik die kabel nog niet heb denkt ik. AD2P werk alleen als ik die via Voice control Bluetooth selecteer, is niet te zien via het AUX menu. Telefoon functie : Kan alleen de MIC uitzetten en het gesprek beëindigen (ophangen), geen mogelijkheid om het gesprek aan te nemen. Als ik het gesprek via de telefoon opneem verdwijnt het menu uit de radio en het gesprek loopt via de telefoon. ikzelf heb ook een duitse auto. en ook naar het wisselen van module werd alles weer netjes duits. mischien heb je hier wat aan ? http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...l+boordcomputer onderin staat een bericht van harry, door zijn bericht heb ik nu nederlandse spraak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fantomas Posted October 16, 2014 Report Share Posted October 16, 2014 ikzelf heb ook een duitse auto. en ook naar het wisselen van module werd alles weer netjes duits. mischien heb je hier wat aan ? http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...l+boordcomputer onderin staat een bericht van harry, door zijn bericht heb ik nu nederlandse spraak. Bedankt voor de link! Ff naar het CCC menu zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapapa Posted October 17, 2014 Report Share Posted October 17, 2014 en is het nog gelukt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fantomas Posted October 22, 2014 Report Share Posted October 22, 2014 en is het nog gelukt ? Bedankt voor de navraag, was idd de SW van de iPhone, alles werkt nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts