Jump to content

Hoog Verbruik Tdci 1.4

Recommended Posts

Beste mede Feestrijders,

Ik heb een lastige vraag, omdat het aan veel facturen kan liggen maar ik probeer het goed uit te leggen.

Ik ben nu bijna 1 jaar in het bezit van een Fiesta MK 6.5 TDCI 1.4 en ik vind het verbruik flink tegenvallen. Ik zie dat bijna iedereen 725+ km op een tank eruit haalt.... Dit haal ik totaal niet, maar het kan dus wel... Rond de 600 km sta ik voor mijn gevoel bijna stil en kan ik er meer dan 39L ingooien... Eerst dacht ik dat dit aan de banden zou liggen maar zelfs met een hele nieuwe set erop rijdt mijn fiesta niet zuiniger...

Auto is uit 2007 en heb hem verlede jaar in juli gekocht. Hij heeft toen een grote beurt gekregen bij aflevering(volgens de autohandelaar/garage).

Laats door de plaatselijke garage uit laten lezen en er komt niets uit. Zijn er manieren om dit te testen? Zijn er manieren om iets te testen? Ik heb laatst al eens een diesel cleanertje erin geworpen waardoor hij wel iets beter lijkt te rijden, maar nog steeds niet zuiniger is.

Heeft iemand van jullie een suggestie of hetzelfde ervaren? Is het echt een speld in een hooiberg?

Ik hoor graag van jullie & alvast bedankt voor de reacties.

Jos

Lekken je verstuivers niet?? Ik heb ook een 1.4 TDCI fiesta gehad en nu weer een 1.4 TDCI Fusion, beide hebben dezelfde motor en ik kom met stadgebruik niet onder de 1 op 18. Wat wel kan is dat je roetfilter zijn regeneratie cyclus niet af kan maken en hier dus steeds Diesel in word gespoten om deze cyclus op gang te brengen.

Lekken je verstuivers niet?? Ik heb ook een 1.4 TDCI fiesta gehad en nu weer een 1.4 TDCI Fusion, beide hebben dezelfde motor en ik kom met stadgebruik niet onder de 1 op 18. Wat wel kan is dat je roetfilter zijn regeneratie cyclus niet af kan maken en hier dus steeds Diesel in word gespoten om deze cyclus op gang te brengen.

Is het handig om de luchtfilter eraf te halen en een foto hier te zetten? Ik weet zelf niet erg veel van auto's behalve dat ze moeten rijden(zuinig) en een lampje vervangen :)

1:15 met een 1.4TDCi is idd niet echt zuinig te noemen......

wij reden met onze ongechipte 1:18, en na het chippen met K&N filter 1:19

en we reden een gemiddelde rit, dus even bebouwdekom, daarna direct

snelweg, dan weer even bebouwdekom, en weer omgekeerd terug.

Als ik veel 80km/h wegen nam, dan ging hij over de 1:20 heen, dus daar

zit zeer veel verschil in.

Als je de motor niet in de juiste toerengebied gebruikt, dan gaat hij idd

meer zuipen, maar wij kunnen je rijdstijl niet beoordelen, en wat de 1 rustig

vind, kan voor een ander al gehaast zijn....

Wat wij geleerd hebben met die motor, is rustig optrekken en doortrekken,

en niet boven de 3000tpm schakelen, en dan kom je er achter dat je geen

raket rijd en puur gemaakt is voor rustig rijden.

Hey Dexter :)

Ik schakelde altijd door tussen de 2500 - 3000 toeren en kwam soms een keer boven de 3000 toeren uit. Ik ben op dit moment aan het opletten dat ik niet boven de 2500 uitkom tijdens het optrekken. Ook op de snelweg rijd ik max 140(op de teller) en zit ik rond de 2900 toeren....

Je zou dan zeggen dat het niet direct aan mijn rijstijl ligt, toch?

Ik heb nog geen tijd gehad om de moterkap open te doen... Het huis moest ik ook nog verven ;) Zal kijken of ik dit weekend daar meer tijd voor heb.

Ook nog even over de roetfilter, Ik heb nu 124k op de teller staan, zou best de oorzaak kunnen zijn, kom ik ermee door de keuring? Ik las dat het best prijzig was? waar moet ik aan denken?

Is het wijs om hem 1 x naar de originele ford dealer te brengen en helemaal en duur te laten ''onderhouden''? Of kan ik de garage om de hoek daarin goed genoeg vertrouwen?

Groetjes!

Pas een beetje op met deze blokken (ivm weinig koppel) het geld in principe voor alle blokken,

kijk vanaf welk toerental je max koppel ligt, en probeer sowieso niet te laag in toeren te rijden

dat zorgt ook voor een hoger verbruik....en is slecht voor het blok

Share

• Create New...