Jump to content

Autodetailing


Godtoh
 Share

Recommended Posts

Zo laat ik ook eens een topic hier maken, ik ben Gijsbert 27 jaar oud en woonachtig in Arnhem.

Voor de hobby detail ik al een aantal jaren (jaar of 4) waarbij ik met name eigen auto's en af en toe een auto van een bekende doe.

Dus als iemand zijn/haar auto gepoetst wil hebben dan mag je natuurlijk contact opnemen.

Een kleine impressie van een roze Alto:

De roze bij aanvang

Grotefoto-7EYLUBMF.jpg

Enigszins vies

Grotefoto-ABZS7N3T.jpg

Nog een ervan

Grotefoto-ZRPI878D.jpg

Kontje

Grotefoto-W8UFBWCR.jpg

Onmeunig goeie beading jonguh

Grotefoto-TMMBPGMN.jpg

Sonax Xtreme velgenreiniger

Grotefoto-CSK3NTFR.jpg

Na het kleien werd het een en ander duidelijk

Foto550-ELDYNNR6.jpg

En er waren ook krassen en vage vlekken, hier wat voor en na foto's daarvan

Grotefoto-GK6PCMHL.jpg

Na:

Foto550-PZ38FIBW.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ik zal ook even wat foto's uploaden van mijn eigen auto.

Aangezien ik geen zin had om veel foto's te maken en al helemaal geen zin had om de SLT (spiegelreflex) te pakken zijn er weinig foto's en weinig goede.

Het was de bedoeling om de auto snel te doen, ik heb zoveel mogelijk lichte krasjes weggehaald maar alle RDS zijn blijven zitten evenals diepere swirls. Ik had geen zin om zoveel werk te verzetten en ik ben best blij met het uiteindelijke resultaat gezien de hoeveelheid tijd (inclusief stofzuigen/stoffen :P).

Velgen zijn niet in een sealant/wax gezet, dat komt wel met de winterwissel of zomerwissel. Vuil gaat er nog steeds makkelijk af dus ik heb nog geen behoefte om ze te doen.

Enniewee... ik kan wel wat vertellen over de producten.

Shampoo: Mothers California Gold Wash

Wielen: Mothers California Gold Wash

Klei: Bilt-Hamber Soft clay icm veel water en Meg's Last Touch

Polish: Meg's M205 icm witte Hamach en witte LC pad

Prewax: CG Vertua Bond 408 icm Groene finishing LC pad

Sealant: 1 laag CG Jetseal 109 icm Rode Hex pad

Wax: AG HD Tech Wax icm Rode Hex pad

Banden: Mothers Reflections Advanced Tire Care

Ramen: Provision Rain Clear (vloeibare vorm)

Wat vooraf:

Vieze velg

Grotefoto-7P64E6T7-1.jpg

Motorkap (niets zeggend)

Grotefoto-Z8QNUY4K-1.jpg

Dak met panther look

Grotefoto-4NZYJBJX-1.jpg

Lak na het kleien

Grotefoto-4EPIPZ3R-1.jpg

50/50

Grotefoto-6HXSXHHW-1.jpg

Na het polijsten (helaas niet scherp)

Grotefoto-PVJFASFA-1.jpg

Voor het sealen/waxen/VB

Grotefoto-DCOMVXTE.jpg

Reflectie

Grotefoto-VNRMBWCA.jpg

Nog een reflectie

Grotefoto-4XYYYJTO.jpg

Link to comment
Share on other sites

zou je mij ook een pm kunnen sturen met prijzen en behandeling ? gaat om een 3deurs fiesta panther black die aardig goet onder de swirlls en kleine krasjes zit. ben ook al bezig met chip voor een afspraak, maar als ik het wat vaker wil laten doen is arnhem toch wel een heel stuk korterbij dan roosendaal als je uit gendt moet komen :)

Link to comment
Share on other sites

Geen probleem hoor, zal zo een pb sturen. Vaker laten doen hoeft niet op zich, als je hem netjes met de hand wast (washandschoen) dan komen de swirls nagenoeg niet terug. En als ie dan nog eens moet, dan is het een hele lichte sessie.

Link to comment
Share on other sites

Zo foto's van de C-max

In de foam:

Grotefoto-87RXVEBP.jpg

Striping ter bescherming

Grotefoto-4ZQLOBJN.jpg

Krasje voor

Grotefoto-BN7OH4KG.jpg

Krasje na

Foto800-CZCMZCXJ.jpg

Glans????, jazeker :)

Grotefoto-7ALZL374.jpg

Reflectie

Grotefoto-PRBRKNUV.jpg

Random

Grotefoto-JGZ4KJQ6.jpg

Poes van de buren

Grotefoto-RDZGGPHV.jpg

Dat hoogglans zwart heeft wel wat

Grotefoto-B8ALRSCG.jpg

Foto's zijn deels geschoten met de telefoon en deel met de dslr, daarbij zit er een vleugje rood/roze/paars door. Erg leuke kleur in de zon :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Nog niet, binnenkort een Qashqai en een 206cc Roland Garros voor mij :)

Heb dan voor de verandering vakantie en weer eens tijd.

sweet een 206cc blijft een mooie auto's

je gaat hier wel wat foto's van plaatsen hé :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zo hier maar een schopje, heb recentelijk een Peugeot 206cc op de oprit gehad voor wat liefde.

Heb niet heel veel foto's genomen en 100% correctie was niet de bedoeling, maar even een snelle write up.

De auto is van een bekende/vriendin van me. Ze had er een leuke rit opzitten en had al gevraagd of ze de auto ff door de wasstraat moest halen voordat ik begon. Dat hoefde niet echt natuurlijk. De auto had met name last van vliegenlijken en teeraanslag. Kleien was nodig, maar voor een auto uit 2006 viel het zat mee (staat altijd binnen).

Auto bij aanvangst:

Grotefoto-U3EP7QCI.jpg

Grotefoto-T8H7VSXK.jpg

Grotefoto-NWDP6BXK.jpg

Paar krassen:

Grotefoto-QFGPAVHW.jpg

En weg:

Grotefoto-77WAMEQH.jpg

Nog een:

Grotefoto-IPYYBOGE.jpg

En bijna weg (wou niet verder gaan zonder wetsanden):

Grotefoto-WYX6FIJH.jpg

Wat al opviel van deze foto's was dat de metallic weer lekker tot recht kwam. Flakepop met een mooi duur woord.

Paar afters:

Grotefoto-GXXRMYGW.jpg

Grotefoto-PRHCRCIE.jpg

Grotefoto-QPCVOY6W.jpg

Wat een geweldig leuke auto is dit (mijn mening). Niet alleen om te detailen maar ook om naar te kijken en een stukkie in te rijden.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
 Share

×
×
  • Create New...