Jump to content

Ford Servicebeurt

Recommended Posts

Beste forumleden,

Hoop dat ik dit hier goed plaats en hier nog geen topic van is.. Kon m ieder geval niet vinden.

Mijn Ford Fiesta die ik gekocht heb ik 2012 moest 2013 voor een servicebeurt. Rekening 230 euro voor wat olie en nakijken. Deze maand zou die weer moeten maar heb ik eerst gevraagd wat de kosten zijn. Hoppa, 289 euro! Nu schijnt dit volgens de Ford dealer verplicht te zijn.

Uiteraard heb ik dat geld er voor over om mijn Fordje goed te laten onderhouden maar doen ze uberhaupt wel iets bij deze servicebeurt en MOET het echt bij een Ford dealer?

Beste forumleden,

Hoop dat ik dit hier goed plaats en hier nog geen topic van is.. Kon m ieder geval niet vinden.

Mijn Ford Fiesta die ik gekocht heb ik 2012 moest 2013 voor een servicebeurt. Rekening 230 euro voor wat olie en nakijken. Deze maand zou die weer moeten maar heb ik eerst gevraagd wat de kosten zijn. Hoppa, 289 euro! Nu schijnt dit volgens de Ford dealer verplicht te zijn.

Uiteraard heb ik dat geld er voor over om mijn Fordje goed te laten onderhouden maar doen ze uberhaupt wel iets bij deze servicebeurt en MOET het echt bij een Ford dealer?

om je garantie te behouden moet je hem dacht ik bij een forddealer in onderhoud hebben.

probleem met een dealer is is dat die qua uurloon de hoofdprijs vragen.

Volgens mij was het zo dat bepaalde dingen wel bij een dealer moesten en bepaalde dingen niet.

Maar ik moet zeggen dat de prijs niet heel erg gek is. Als ik het zelf doe dan zitten we ook ergens rond de 80-100€. En dan kijkt er een informatica student naar in plaats van een ford monteur.

Ik vind het wel kort door de bocht om te schrijven " Rekening 230 euro voor wat olie en nakijken" Ze hebben een mooie checklist waar ze aan moeten houden, vooral als er nog garantie op zit. Je kan zelf ook wat dingen doen om het goedkoper te maken o.a zorg dat je ruitensproeiervloeistof reservoir vol zit, zorg dat je auto schoon is, ruitenwisserbladen kun je zelf ook controleren, verlichting zelf controleren(lampjes zijn goedkoper bij de bouwmarkt als bij de dealer (mits je voor deze optie kiest). Als mijn Fiesta voor de 1ste beurt gaat dan zal ik op de bovenstaande punten zelf controleren en evt. zelf oplossen.

Moet niks, maar voor garantie wel.

Daarbij krijg je ook ford assistance, dus anwb hulp

Zou het wel aanraden met zo'n auto

sluit ik me helemaal bij aan ANWB met woonplaatservice is ook 120 euro. Deze heb ik ook opgezegd.

Nee, je hoeft niet naar de Ford dealer om je standaard 2 jaar garantie te behouden. Dit is garantie die bij wet geregeld is. Als je aanvullende garantie hebt dan moet hij wel bij de dealer onderhouden worden.

Overigens krijg je wel meer dan wat olie en wat nakijken, zoals hierboven al gezegd. En daarnaast is t ook een positief aspect bij verkoop.

Ik vind het wel kort door de bocht om te schrijven " Rekening 230 euro voor wat olie en nakijken" Ze hebben een mooie checklist waar ze aan moeten houden, vooral als er nog garantie op zit. Je kan zelf ook wat dingen doen om het goedkoper te maken o.a zorg dat je ruitensproeiervloeistof reservoir vol zit, zorg dat je auto schoon is, ruitenwisserbladen kun je zelf ook controleren, verlichting zelf controleren(lampjes zijn goedkoper bij de bouwmarkt als bij de dealer (mits je voor deze optie kiest). Als mijn Fiesta voor de 1ste beurt gaat dan zal ik op de bovenstaande punten zelf controleren en evt. zelf oplossen.

Alles wat je zelf controleert, controleren zij nog een keer ;)

Beste forumleden,

Daarom is bv kwikfit of Euromaster vele male goedkoper :-D

Liever een dealer, vakgarage of bosch carservice.

Zo goedkoop zijn kwikfit etc niet, ze vinden van alles.

Nogmaals, met zo'n jonge auto..lekker naar de dealer

...is alleen noodzakelijk om bij de dealer te zijn voor je carrosserie garantie...

onderhoud mag universeel mits dat bedrijf conform de voorschriften van Ford werkt...

denk dan aan bv juiste olie enz....

En van een dealer mag je imo ook meer verwachten qua service.

Met onze A4 hadden we multiriem laten vervangen. Na 2 weken bleek je deze te 'horen' lopen. Dat was niet de bedoeling vond ik. En zonder enige discussie hebben ze de reparatie compleet opnieuw uitgevoerd, met nieuwe materialen ed, gratis leenauto dag mee. Dat is service! Ik vraag me serieus af of de Kwik-fit er net zo over had gedacht, is toch serieus duren reparatie aangezien hele voorkant eraf moest (want V6, dus weinig ruimte) ;)

Hangt ook af van de dealer. Die in Tilburg werken ze me volgens mij het liefst zo snel mogelijk buiten, terwijl ik in Dongen érg netjes behandeld wordt.

Zo kan het ook zijn met universele garages.

Neemt niet weg dat een dealeronderhouden auto makkelijker verkoopt.

Ik ga m ook gewoon zeker bij de Ford brengen.. Aan verkopen hoef ik niet te denken gelukkig want ik ruil m na 3 jaartjes in voor een nieuwe Fiesta. Dan is het wel verstandig om het gewoon bij hun te laten doen. De dealer zit hier ook om de hoek. Neemt niet weg dat ik de prijs vrij hoog vind voor een servicebeurt. Gevraagd voor een leenauto die dag om naar mijn werk te gaan, wat ook nog 25 euro ex de BTW kost.. Ieder geval bedankt voor de reacties.

Share

• Create New...