Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Donbuttie

Raak Met Wielen De Achterschermen

Recommended Posts

hee hallo

ik rijd de mk5 zetec-s en heb er escort cosworth wieltjes onder gezet.

staat echt super tof ben er ook nog steeds super blij mee.

alleen is het zo dat als ik drempels af rij net iets te hard dan raakt me wiel me achter scherm met een vreselijk geluid.

hier een foto van hoe de wielen eronder staan

gallery_4064_785_766162.jpg

gallery_4064_785_581485.jpg

je ziet dat ze bet wel ver naar buiten komen

nu zoek ik een oplossing voor het raken van me achterschermen zonder andere velgen erop te zetten

heb wel eens gehoord van camber shims.

lijkt me wel een ideale oplossing

of lijkt het maar zo

wil toch ook een keer naar een verlaging gaan dus als ik lager gaan zal het we nog erger worden

dus daarom dat ik eerst die oplossing wil.

moet ik dus voor die camber shims gaan zoals hier(is maar voorbeeld)

http://www.ruderacing.co.uk/Alignment_Prod...oduct_info.html

of zou ik iets anders dat beter is moeten doen

en wat zou dat kunnen zijn dan

gr donbuttie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn hulp veren dan

heb ik nog nooit van gehoord en hoe werkt dat dan trekt deze het wiel naar beneden dan ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cambershims, veerwegbegrenzers, geen verlaging

Smallere banden..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cambershims, veerwegbegrenzers, geen verlaging

Smallere banden..

Of zoals Razer geen vering........ {confused}

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cambershims, veerwegbegrenzers, geen verlaging

Smallere banden..

Smallere velgen, andere ET-waarde, lift-kit, of zoals pim zegt helemaal geen vering

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al 205/45 16 banden op die cosworth wielen zitten dus zijn al redelijk getrokken

maar die wielen wil ik het liefst laten zitten want vind die echt super dik staan

dus ik wil een oplossing die beste werkt

dus dacht die camber shims staan ook nog eens vet om dat het wiel dan naar binnen komt te staan

maar als ik de et-waarde verander dan komt het wiel toch alleen maar verder naar buiten toe

want als ik die wielen laat afdraaien dan komt me wiel weer tegen me veerpoten aan

maar gebeurd dat ook niet dan met die shims zit ik me net te bedenken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je niet gewoon wielen gekocht die ook effectief onder je wagen passen? Je weet toch dat je door dit soort dingen te doen probleem kan krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar heb je niet gewoon wielen gekocht die ook effectief onder je wagen passen? Je weet toch dat je door dit soort dingen te doen probleem kan krijgen?

Past wel... Als je 195/45/16 rijdt, maar dan moet je als een oud opaatje de bocht nemen. Of je moet de kasten uitbouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja had eerder gedacht dat ze voor de schermen zouden raken want daar steken ze iets verder naar buiten

maar ze zeggen toch ook niet voor niets "wie mooi wil zijn moet pijn lijden" :cool:

dan ik denk die camber shims proberen

weet iemand waar ik die in nl kan krijgen zeker bij mebu

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb al 205/45 16 banden op die cosworth wielen zitten dus zijn al redelijk getrokken

maar die wielen wil ik het liefst laten zitten want vind die echt super dik staan

dus ik wil een oplossing die beste werkt

dus dacht die camber shims staan ook nog eens vet om dat het wiel dan naar binnen komt te staan

maar als ik de et-waarde verander dan komt het wiel toch alleen maar verder naar buiten toe

want als ik die wielen laat afdraaien dan komt me wiel weer tegen me veerpoten aan

maar gebeurd dat ook niet dan met die shims zit ik me net te bedenken

205/40/16 is dan een optie. Scheelt bij mij ook net genoeg.

Verstelbare dempers met veerwegbegrenzers is ook een optie.

Uitrollen van de wielkasten ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nu 205/45 16

daar had ik al weing keus

en heb toen ook gekeken naar 40 bandjes mar daar is maar 1 of 2 merken verkrijgbaar van

iig toen ik aan het zoeken was

denk dat ik dan mebu eens een mailtje ga sturen of hij die camber shims heeft voor mij

en zo ja hoe duur ze zijn

moet toch ook nog me nieuwe remschijven plaatse dus kunnen gelijk die platen erop

maar wil toch gaan voor een verlaging als me budget het toelaat

dus van welk merk heb je veerwegbegrenzers en verstelbare dempers

en wat kost dat ong iemand een idee

moet ook nog roest laten verwijderen

zal ook geen goedkoop grappie worden denk

gelukkig kan een maatje het misschien beetje cheap doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm, je hebt nu al last met aanslepen, en je wil alsnog verlagen?

Dan vererger je juist het probleem. Cambershims zetten je naaf een graad schuiner. Dus ik hoop voor je dat je nog wat ruimte hebt tussen je velg en demper.

Veerweg begrenzers heb je in diverse prijsklasses, van 30 tot 100 euro.

Dat van het beperkte aantal banden klopt, maar als je bv online kijkt, dan is de keuze al groter.

Rijd zelf op de falken ziex 912

Zo het verlagen eerst op een lange baan zetten en het aanlopen oplossen.

Verstelbare dempers, spax,koni, gaz...wel wat duur..wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat ik dan toch ook de 205/40 16 heb

want ik heb precies dezelfde banden als jou

weet je ook hoeveel graden/centimeter me wiel bovenaan naar binnen gaat met die shims

want dan kan ik effe meten of die shims wel een goed idee is en ze passen.

miss weet mebu het wel moet hem nog een mailtje sturen weet alleen nog niet wanneer ik dat doe

denk dat ik eerst het roest probleem op ga lossen

denk die gozer eerst maar eens bellen wanneer die tijd denkt te hebben

en ik zelf ook want aangezien het een maatje is en ik graag ook doe beunen aan me auto

wil ik het graag samen doen

scheelt misschien ook weer wat knaken want gaat dan ook wellicht wat sneller

maar zal ook eens gaan kijken naar veerwegbegrenzers en verstelbare dempers

thanks voor de hulp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt van de shim af, kan bovenzijde 1 a 2 cm schelen.

De veerweg begrenzers verkoopt nlpower, autostyle etc wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan ga ik vd week eens even meten

toppie man

maar weet alleen niet of het echt genoeg zal zijn maar meten is weten dus zodra ik dat gedaan heb hoor je het wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkasten uitrollen lijkt mij persoonlijk de beste en waarschijnlijk ook de goedkoopste methode. Of uiteraard je Escos-wielen in ruilen voor de imitatie Escos-wielen, deze hebben namelijk wel een 'normale' ET-waarde voor de Fiesta.

De Escort Cosworth (Monte Carlo) wielen passen overigens wel onder een Ka... okay met originele rallybumpers (zie Sjon zijn Ka).

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar is het niet zo dat als je wielkasten gaat uitrollen dat je lak beschadigd?

of valt dat wel mee.

miss is dat ook wel een optie want moet toch roest weg latn halen op de wielkast randen

zal het eens met die maat van me over hebben miss kunnen we dan voor ook gelijk aan pakken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×