Jump to content

Moeilijk In Ze 1ste Versnellig En In Zijn Achteruit Hoor De Tandwielen Elkaar Raken.

Recommended Posts

Hey ik heb een ford fiesta uit 2003 en als ik hem in zijn 1 zet als hij koud is gaat het wat lastiger. Tevens als ik hem in ze achteruit zet dat gaat hij tanden poetsen. Wat kan ik hier aan doen ? Als hij warm is gaat hij goed in ze 1, alleen in ze achteruid blijft hij tanden raken. Heeft het zin om koppeling syraker tr zetten ? En hoe moet dat ?

Volgens mij is je koppeling hydraulisch..valt weinig aan te stellen.

Achteruit is altijd een probleem bij ford geweest. Eerst naar een versnelling schakelen helpt vaak.

Moeilijk in zijn 1... Ook als je eerst in zijn 2 set en dan in zijn 1?

probleem met de achteruit heb ik ook in de mk7. Ik hoor het probleem vaker bij ford. Lijkt wel of hij dan net niet in zn achteruit stond...

Als ik m in zn achteruit zet dan hou ik de pook vast terwijl ik de koppeling laat komen. Dan voel je m er een beetje "inglijden" en door deze manier geen last meer gehad van tandjes poetsen.

Ik hoor het probleem vaker bij ford.

Bij voertuigen van de VAG (Volkswagen Audi Group) is het niet anders hoor... Ik heb een Seat Leon gehad en een Audi A4 en die hadden ook zo hun nukken met de achteruit, dus dit is niet specifiek Ford.

Ford is wel een probleem kindje met de achteruit, bij een audi ed nooit gehad...terwijl ik daar werkte. Uitzonderingen daar gelaten

Waarom, omdat ford zijn achteruit niet voorziet van een synchromesh.

Wat razer zegt, voordat je naar zn achteruit gaat even in zn 4 dan 5 dan vrij en dan achteruit en moet geen probleem meer zijn. Moeilijk in zn 1 met kou is ook bekend. Van 3 naar 2 en dan naar 1 schakelen moet ook helpen

Dit gaat waarschijnlijk voor jou niet op maar ik had met de nieuwe ST ook problemen om in 1 te krijgen. Probleem bij mij is opgelost door de koppeling echt helemaal tot de vloer in te trappen, dit is alleen met zijn 1e versnelling als je terugschakeld bij een stoplicht bijvoorbeeld. Voor de rest gaat schakelen hartstikke soepel, en hij glijd zo in zijn achteruit.

Wat betreft de auto in z'n achteruit zetten las ik (per ongeluk) in het boekje dat je de koppeling 3 seconden ingetrapt moet houden voordat je hem in z'n achteruit zet. Sinds ik dat doe gaat het goed...

Ik heb bij mijn ST150 ook altijd probleempjes met de achteruit. Heel simpel gezegt deze is niet gesynchroniseerd. Dat wil dus zeggen dat tussen alle andere versnellingen een syncho-mesring tussen zit. Deze zorgt ervoor dat je de versnelling niet in het facet kunt drukken tot dat de tandjes netjes tegenover elkaar staan, je voelt ook net of je eerst ergens tegenaan drukt voordat de pook door schiet de versnelling in. De syncho-mesringen wrijven tegen het tandwiel van de versnelling waar je heen wil daardoor gaat hij meedraaien en kun je dus zijde zacht over schakelen.

De achteruit is niet voorzien van zo'n ring, daardoor hoor je dus knarsen als de auto nog rolt en hem in de R wilt zetten. Dit kun je alleen oplossen door eerst de auto helemaal tot stilstand te brengen.

Het moeilijk in de achteruit krijgen van de versnelling bij stilstand heeft ook weer te maken met dat hij niet is gesynchroniseerd. Als de tandjes niet tegenover elkaar staan krijg je hem er niet in, erin rammen heeft geen zin en is zelfs nog slecht voor de bak. Ook dit is heel makkelijk op te lossen door de pook tegen de achteruit te laten leunen en vervolgens heel voorzichtig even de koppeling op laten komen tot hij erin springt. Laat de koppeling echt heel voorzichtig opkomen, mocht je hem te veel op laten komen dan heb je dus de kans dat de auto ineens achteruit schiet of afslaat.

Wat de 1 betreft weet ik niet zeker of deze wel is gesynchroniseerd. Hier kan ik niet veel over zeggen.

Bij voertuigen van de VAG (Volkswagen Audi Group) is het niet anders hoor... Ik heb een Seat Leon gehad en een Audi A4 en die hadden ook zo hun nukken met de achteruit, dus dit is niet specifiek Ford.

Dit is inderdaad niet merk specifiek, het heeft er alles mee te maken of een bak volledig gesynchroniseerd is of niet.

Voor zo ver ik weet heeft Volvo de achteruit wel gesynchroniseerd alleen weet ik niet of dit mechanisch is of elektrisch.

• 3 years later...

sins vandaag krijg ik hem moeilijk in zijn achteruit

s,morgens poets hij tanden

vedder geen problemen met rijden

ga van de week teflon toevoeging in de bak doen kijken wat dat opleverd

hoe jullie er mee omgaan wat ik zo lees ga ik ook eens proberen

On ‎1‎-‎2‎-‎2018 at 18:38, franky said:

sins vandaag krijg ik hem moeilijk in zijn achteruit

s,morgens poets hij tanden

vedder geen problemen met rijden

ga van de week teflon toevoeging in de bak doen kijken wat dat opleverd

hoe jullie er mee omgaan wat ik zo lees ga ik ook eens proberen

het goedje zit erin en ja veel beter weinig tot geen last meer van

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
On ‎12‎-‎2‎-‎2018 at 09:51, peter1981 said:

Die oudere versnellingsbakken hadden dat wel heel graag hoor zeker als je de achteruit in ging dus zou me niet teveel zorgen over maken

zorgen maken is het laatste wat ik doe

ook hoor ik het druklager rammelen als ik de koppeling los laat als de auto in de vrij staat koppeling intrappen en het is weer weg

rijden gaat goed af en toe merk ik dat hij dan net in de versneling gaat ontkoppeld maar net slipt niet

het moeilijk in zijn achteruit gaan in de ochtend vermoed ik toch dat het hydraulisch druklager de boosdoener is (lucht pakt of gaar is)

wel vlot met net een ton op de klok maar goed

het zit me allemaal niet zo lekker en laat het er niet op aan komen dat de boel klapt dat komt nooit uit sta je s,nachts op een of andere vage paarkeerplaats langs de snelweg met een koppeling eruit geen zin in hahaha

koppeling en hydraulisch druklager zijn besteld zaterdag maar eens monteren

hoop alleen dat de radio geen code heeft :( kan er niks over vinden

On 12-4-2018 at 15:43, Cees said:

Radio van een MK7 heeft geen code, heb vaak zat de accuspanning eraf gehad, geen probleem! Succes met de koppeling, kun je dit zelf?

Jazeker ben autotechnicus dus geen probleem 

Share

• Create New...