Jump to content

Hoe Gebruik Je Forté Precies?

Recommended Posts

Beste leden,

Ik heb een vraag over Forté Motor Flush en Top End Treatment

Ik weet waar Motor Flush voor is en hoe het gebruikt moet worden. Moeilijk is het ook niet, kewestie van in je motor kiepen en met een verhoogd stationair laten draaien. Wat ik mij afvraag is hoe lang je de motor moet laten draaien?

Een maat van me zegt van een vertegenwoordiger van Forté gehoord te hebben dat je de motor ongeveer 20 min moet laten lopen zodat de vuiligheid er goed uit gaat. Nou heb ik laatst bij Ford van Haren een flesje van dit wonder middeltje gehaald en daar kreeg ik van de verkoper te horen dat hij zijn auto ook had geflushed maar dat hij hem 2 uur had laten lopen.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Over Top End Treatment heb ik geen vragen alleen of mensen hiermee ervaring hebben.

Motorflush: http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Producten...otor-Flush.html

Top End Treatment: http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Producten...-Treatment.html

Waar heb je last van dan? 1 keer per beurt injector reiniger erin is meer dan ruim voldoende... een vertegewoordiger jaja je zegt het al, wilt verkopen. Hou je geld in je zak alseje geen problemen hebt :mrgreen:

op het werk gebruiken we 2 flesjes flush, en dan de auto ongeveer een half uur op 2500/3000 toeren laten draaien.

met vervangen olie top end treatment erin.

en die forte rommel werkt wel hoor mick ;]

alleen over de brandstof reinigers ben ik sceptisch maar flush werkt iig wel.

mijne krijgt volgende maand ook forte kuurtje ;]

incl versnellingsbak flush

• 2 weeks later...
en die forte rommel werkt wel hoor mick ;]

alleen over de brandstof reinigers ben ik sceptisch maar flush werkt iig wel.

Die brandstofreiniger werkt ook super, heb een Renault 5 GTX gehad, die bleef nadieselen

terwijl het een benzine was :grin: kon wel dik 1 minuut ongecontroleerd door pruttelen

terwijl er geen sleutel meer in zat.

Daarna 2 flesjes direct in de carb gedoseerd, daarna nog 1 flesje op een halve tank en 75km

lang 120km/h gereden in zijn 4e versnelling....probleem opgelost.

Ik twijfel eerder over bv Wynn's, maar ook dat word steeds beter dankzij concurerende merken als

Forté :wink:

en ook de motorflush div keren mogen gebruiken, dat heeft allemaal goed uitgepakt

• 2 months later...

Wat is jullie oordeel nu over dit soort producten, verhalen gaan alle kanten op op internet.

Mijn feestje komt niet al te vaak ver van huis en heeft maar 106000 op de teller in 18 jaar. Er kan dus best wat prut in zitten.

Maar dan is het ook weer een oud blok en daar moet je niks agressiefs in mikken. En olie vervang ik jaarlijks (10-12000 km).

in jouw geval word het blok heet genoeg van en naar Frankrijk, dan zou ik bij thuiskomst

gewoon de olie weer verversen, want door de hitte komt er genoeg prut vrij......

(uiteraard ook een schoon filtertje)

• 2 weeks later...

hoe moet je die motorflush den precies aanbrengen

gewoon in je motor gooien bij je olie en dan gewoon laten zitten of dan je olie erna kompleet vervangen?

want ik rij ook niet zo heel veel dus miss kan het en keer geen kwaad

maar heb totaal geen problemen met olie verbruik of wat dan ook

In alle moderne goede motorolieën zitten detergerende dopes, anti oxidatiedopes en anti slijtage dopes.

-Detergerende dopes zijn zgn. vuiloplossers: deze zorgen ervoor dat eventueel vuil niet aankoekt en er wordt uitgefilterd door het oliefilter.

-Anti oxidatie dopes: zorgen ervoor dat de olie door de zuurstof minder snel oxideerd, dus verouderd. Zo blijft de viscositeit tot aan de aangegeven verversingstermijn gewaarborgd.

Anti slijtage dopes: behoeven geen nadere uitleg denk ik zo.

Als je de voorgeschreven onderhoudsinterval gewoon aanhoud en een kwaliteitsolie gebruikt hebben die aparte toevoegingen heel weinig zin. Bij zware belasting of vaak korte stukjes is het wel aan te raden de verversingstermijn te verkorten oa. ivm. brandstofverdunning. Alleen als een auto jaren geen olieverversing heeft gehad zou je het kunnen overwegen al lost verse olie al meer dan genoeg op.

Al met al zonde van het geld. Met deze produkten maken fabrikanten misbruik van de onkunde van klanten, zou eigenlijk strafbaar moeten zijn.

Share

• Create New...