Jump to content

Ervaring Met Dipping?

Theyo90
 Share

Recommended Posts

Goede avond,

Mijn vraag staat eigenlijk al in de topic. Heeft er iemand ervaring met dipping? Zo ja, met velgen of de hele auto? En wat zijn de plus en minpunten van dipping?

Bij voorbaat dank.

Het ligt er puur aan wat je wit gaan dippen en in welke kleur.

Ik heb zelf mijn eigen velgen mat zwart gedipt, en die van een vriend van mij wit.

Het werkt uitstekend, als je het wel goed vet-vrij maakt en echt laagje over laagje spuit. Want dat hecht niet zo goed. Dus een laagje of 5/6.

Ik heb ook delen van me auto gedipt, dit is gewoon over de carroserie lak gegaan. Dit is ook een kwestie van goed afplakken, vet-vrij maken, en dunne laagjes spuiten.

Ik zit er zelf aan te denken om me hele auto te gaan dippen, of te laten dippen.

Weet alleen nog niet welke kleur haha:).

Als je zelf delen gaat dippen zou ik zeggen; is goed zelf te doen, idd zoals hier al gezegd wordt goed ontvetten afplakken en 5 a 6 lagen spuiten.

Wil je zelf heel je auto gaan dippen; zou ik alleen doen als je weet hoe je grote delen moet spuiten, plastidip kent ook "kleur verschil" en eventueel een ruwe textuur als je het niet goed spuit. Plastidip heeft zoals alle verf een redelijke temperatuur nodig om te drogen. Daarom is het in amerika ook makkelijker zelf thuis te doen als hier in NL met deze temperaturen..

Los daarvan is het top spul, wel de originele plastidip kopen ;)

Mijn bedoeling is dan om heel de auto te laten spuiten, heb wat krasjes hier en daar.. Platidip is wel alleen in het mat als ik het goed begrijp?

Houd de plastidip steenslag ook goed af of?

Mijn bedoeling is dan om heel de auto te laten spuiten, heb wat krasjes hier en daar.. Platidip is wel alleen in het mat als ik het goed begrijp?

Houd de plastidip steenslag ook goed af of?

Dan zou ik het laten doen denk ik. Of je moet goed zijn met een spuitpistool..

Plastidip kun je ook glanzend krijgen, dan moet je er glosifier overheen spuiten.

Tegenwoordig hebben ze in amerika een heel kleur assortiment en allerlei pearls enzovoort, helaas is het in nederland lastig te verkrijgen dus je bent wel gebonden aan een beperkt assortiment.

Op zich houdt plastidip steenslag best redelijk af, mijn gedipte delen aan de voorkant hebben iig nog geen last van steenslag schade. Ligt er natuurlijk ook aan hoe dik het op je auto gespoten is.

Voordeel van plastidip is dat je het "vrij makkelijk" bij kan werken als er tikjes in komen.

Misschien stomme vraag ,

maar als je nu het portier of je kofferbak open doet is zeker nog steeds de originele lak zichtbaar?

Dorpels , stijlen?

En zo ook onderzijde motorkap ,binnenzijde tankklepje?

Misschien stomme vraag ,

maar als je nu het portier of je kofferbak open doet is zeker nog steeds de originele lak zichtbaar?

Dorpels , stijlen?

Volgensmij spuiten ze deze ook mee. En de overige restjes waar het niet hoort kun je er af pulken.

Misschien stomme vraag ,

Dorpels , stijlen?

Dit zou ik eerlijk gezegd ook niet durven zeggen, dan zou je het bedrijf moeten mailen. Al denk ik niet dat ze standaard de onderkap motorkap mee spuiten..

Share

• Create New...