Jump to content

Spuiter Of Cabine Gezocht!


Marc van Zuylen
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een spuiter of een cabine.

Waarom?

Nou ik heb zoals een paar van jullie weten tegen een boom aan gezeten met mijn Fiësta {cry}{bonkers}

2ecel1j.jpg

Welke onderdelen:

Het Scherm

r0b9g0.jpg

De bumper

mu7fqh.jpg

De bumper is afkomstig van Soundraiser (van FiFi dus) alleen is het op dit moment nog moondust silver.

Graag wil ik deze en het scherm in de mooie Performance blauwe kleur terug laten spuiten.

De onderdelen zijn al volledig spuit klaar gemaakt, dus geschuurd/gescotchbright. Alleen moeten ze nog stof vrij gemaakt worden en gespoten.

Waarom een spuiter of een cabine?

De gene die mijn helpt met het herstellen van mijn feesje is een ervaren spuiter, alleen door omstandigheden heeft hij al 3 jaar geen auto meer gespoten dus wil ik een cabine als optie open houden.

Het beste zou zijn dat ik iemand vind die eigen spullen heeft en de onderdelen 100% af kan maken.

Ik hoop hiermee genoeg informatie te hebben gegeven over wat ik nodig heb en ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen! Elke tip is welkom!!

Link to comment
Share on other sites

Hoi Dick,

Ja de afstand is het probleem niet zo zeer. Ik zit eigenlijk nu op dit moment met het probleem wat ik wel en niet moet spuiten.

Ff wat uitleg:

De ene zegt mij dat ik alleen de bumper en scherm hoef te spuiten, de ander zegt dat ik de bumper en het scherm moet spuiten en vervolgens uit-nevelen over de deur en de A-Stijl, weer iemand anders zegt me dat ik de bumper, het scherm en de gehele zijkant van de auto moet over spuiten.

Schijnbaar is Performance blue een vrij moeilijke kleur om te spuiten, dit omdat je de basis spuit en vervolgens een doorzichtige over kleur en daaroverheen de blanke lak. De kans op kleur verschil is erg groot daardoor.

Mocht ik nou alleen de onderdelen hoeven spuiten dan had ik die mee kunnen nemen en laten spuiten maar zo gemakkelijk is dat blijkbaar niet. Ik zit best wel met me handen in me haar over dit probleem. Ik heb er zelfs als over zitten te denken om de auto niet te spuiten maar te laten wrappen, en als ik er een keer het geld voor heb hem dan weer helemaal goed te laten spuiten.

Een maat van is een spuiter op het spoor die het eventueel aan durft, ik hoop dat hij zelf een spuitcabine heeft maar dat hoor ik nog.

Als ik hier in de buurt naar de eerste de beste schade boer ga dan ben ik voor de 2 onderdelen en de deur en stijl uit-nevelen ongeveer €1500 kwijt en dat kan ik op dit moment niet opbrengen.

Link to comment
Share on other sites

ik zou adviseren om alleen de deur mee uit te spuiten.

Als je alleen de bumper en scherm spuit heb je bijna zeker kleurverschil tussen scherm en deur.

Over de moeilijkheid van de kleur kan ik niet veel zeggen. Dat is namelijk in ieder lakmerk verschillend.

En wrappen lijkt me helemaal niet de beste oplossig.

want dat zal volgens mij ook niet voor minder als €1500 netjes gebeuren.

en dan is nog het probleem niet verholpen.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Jeroen,

Ja dat wrappen wilde ik ook echt als aller laatste resort houden.

Ik denk dat ik inderdaad de deur mee ga uit laten nevelen en dan hopen op het beste.

Ik hoor volgende week wat een maat van me heeft kunnen regelen. Mocht hij niks hebben kunnen regelen dan houd ik deze post nog even open en hoop dat jullie nog goede tips hebben.

Link to comment
Share on other sites

Ik zou zelf voor de bumper en scherm gaan en het daar bij laten. Scheelt je een bak met geld (wat je nu niet hebt ook)

En de kans op kleur verschil is minimaal toch. Weet niet van welk jaar je auto is ?

Na het spuiten zou ik de deur en gedeelte van de kap, met goed polijstmiddel even goed polijsten.

Dan is de kans op verschil volgens mij nog minimaal.

En als ik eerlijk ben vind ik €1500 een bak geld voor 3 onderdelen ;-(

Tip) zoek is naar een medewerker van een spuiterij, deze kunnen meestal gratis of voor niet veel klussen bij hun werkgever ;-)

of loop een spuiterij binnen en loop naar de spuiter toe en overleg met hem of hij ook zonder bon wil spuiten.

En wat spuiterijen af gaan en bij allemaal een prijs opvragen....................................

Gr

Link to comment
Share on other sites

mijn auto is afgelopen maand bij framit geweest in healen ( limburg )

Heb mijn motorkap , kofferklep ( ruit eruit geweest met roest wegwerken... ) 4 velgen, en rondom mijn grillen daar laten spuiten, dus 3 kleuren voor een in mijn ogen nette prijs. bij mij is niks uitgeneveld en heb geen kleurverschil. nou weet ik niet hoe dit zit met performance bleu.

mits interesse wil ik je de kosten van mijn auto via een pm sturen, zet ik liever niet open en blood hier neer.

Tevens moet bruno schadeherstel in roermond/swalmen ook goed en niet duur zijn.

( alleen van horen, zelf geen ervaring mee )

een andere spuiter in roermond zou ik in ieder geval weg blijven ( te groot, zal de naam niet noemen )

Link to comment
Share on other sites

mijn auto is afgelopen maand bij framit geweest in healen ( limburg )

Heb mijn motorkap , kofferklep ( ruit eruit geweest met roest wegwerken... ) 4 velgen, en rondom mijn grillen daar laten spuiten, dus 3 kleuren voor een in mijn ogen nette prijs. bij mij is niks uitgeneveld en heb geen kleurverschil. nou weet ik niet hoe dit zit met performance bleu.

mits interesse wil ik je de kosten van mijn auto via een pm sturen, zet ik liever niet open en blood hier neer.

Tevens moet bruno schadeherstel in roermond/swalmen ook goed en niet duur zijn.

( alleen van horen, zelf geen ervaring mee )

een andere spuiter in roermond zou ik in ieder geval weg blijven ( te groot, zal de naam niet noemen )

ik ken hier een goede spuiter in roosendaal. al 25 jaar ervaring en tevens gespecialiseerd in spot repair.

uiteraard elke kleur in het zwart.

voor info maar even een PM sturen en evt foto's voor een prijs opgave.

grt Corné

Link to comment
Share on other sites

Ik heb in eerste instantie even telefonisch contact opgenomen, er werd mij verteld dat ik even wat foto's moest mailen. Ik kreeg 's middags een telefoontje terug met een prijsopgave en wat er ging gebeuren.

Ik heb toe gezegd de MK6 eerst verder voor te bereiden en dan deze week even terug te bellen om een afspraak te maken. Ik heb zojuist even een afspraak gemaakt dat ik hem er dus Woensdag heen kan brengen en Donderdag weer op kan halen :){st}:cheerlie::bounce::heelcool::veryhappy:

Link to comment
Share on other sites

Aan de foto's te zien is mijn vordering zeer goed. Alleen nu heb ik het volgende, we heb gister olie bijgevuld... We hebben er ongeveer 2 liter bij moeten gooien. De laatste keer dat ik de olie ververst heb is 9800 km terug. Ik vind het persoonlijk erg vreemd dat hij zoveel heeft verbruikt.

De stappen die we willen ondernemen zijn dat we de motor gaan flushen en daara top end treatment en oil fotifier van forté willen gaan gebruiken om te proberen het olie verbruik te minderen.

Wat ik zelf denk is dat de olie langs de kleppen heen kan dus dat de rubbers gaar zijn of dat er bij een van de zuigers een zuigerveer vast in de zuiger zit en niet meer afsluit.

Is er iemand die nog tips of ervaringen heeft voor mij?

Hij heeft nu 99.800 gelopen. Ik kocht hem met 36.115 km en ik heb hem nu sinds 17-06-2011.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...