Jump to content

Ford Fiesta Mk7.5 Sport Pedalen

Driekus
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Dag heren,

Weer een update:

Voetpedalen zijn binnengekomen vanuit china ;-)

2w7fi93.jpg

2iabxtw.jpg

333crh0.jpg

Het gaspedaal vind ik persoonlijk minder mooi er zit net te veel rubber aan, maar misschien eff wat bijsnijden ;-)

Kwaliteit is gewoon OK ;-)

• 2 weeks later...

Ik heb die van mij gewoon bij European Parts gekocht, waar ik al bijna 10 jaar OEM Ford onderdelen koop voor mijn wagens. Natuurlijk kosten ze wel wat en je zal ze elders wel goedkoper kunnen vinden (of namaak), maar als't OEM is maakt het me niet zoveel uit :)http://www.european-parts.net/catalog/prod...products_id/895

Zo zien ze er uit bij mij:

fiesta_voetsteun_20140331_small.jpg

Ik heb die van mij gewoon bij European Parts gekocht, waar ik al bijna 10 jaar OEM Ford onderdelen koop voor mijn wagens. Natuurlijk kosten ze wel wat en je zal ze elders wel goedkoper kunnen vinden (of namaak), maar als't OEM is maakt het me niet zoveel uit :)http://www.european-parts.net/catalog/prod...products_id/895

Zo zien ze er uit bij mij:

fiesta_voetsteun_20140331_small.jpg

Hoe zit die rechtse plaat bevestigd?? Is dit met schroeven gedaan of plakwerk?

Hoe zit die rechtse plaat bevestigd?? Is dit met schroeven gedaan of plakwerk?

Je bedoelt de de voetsteun aan de linkerkant? Die staat met 4 torx schroeven vast, deze zijn er bij geleverd. De pedalen zelf vervangen simpelweg je rubberen pedalen, die moet je dus er af halen en de nieuwe er omheen trekken. Dit is gewoon de pedalenkit zoals je ze bv in de ST versie ziet.

In mijn Focus had ik een Sparco pedalenkit, maar bij die kit moest je in de bestaande pedalen gaan boren, daar had ik geen zin in nu. Ook was de grip een pak minder, want daar zaten van die stickers bij die als schuurpapier aanvoelde, dat was maar niks. Daarom vind ik die OEM pedalenkit zo fijn, ze zijn snel gemonteerd, ze zitten rotsvast en de grip is geweldig.

Je bedoelt de de voetsteun aan de linkerkant? Die staat met 4 torx schroeven vast, deze zijn er bij geleverd. De pedalen zelf vervangen simpelweg je rubberen pedalen, die moet je dus er af halen en de nieuwe er omheen trekken. Dit is gewoon de pedalenkit zoals je ze bv in de ST versie ziet.

In mijn Focus had ik een Sparco pedalenkit, maar bij die kit moest je in de bestaande pedalen gaan boren, daar had ik geen zin in nu. Ook was de grip een pak minder, want daar zaten van die stickers bij die als schuurpapier aanvoelde, dat was maar niks. Daarom vind ik die OEM pedalenkit zo fijn, ze zijn snel gemonteerd, ze zitten rotsvast en de grip is geweldig.

Ik bedoelde idd de linkse plaat, moet je die in het stof draaien of iets? Ik heb er nu niks zitten dan alleen stof. Zit er onder het stof dan een soort bevestiging of heb je die schroeven er random doorheen geramd? :')

• 2 weeks later...
Daar zit geen bevestiging, je draait die schroeven dus door het stof ja. En ja "random", gewoon zorgen dat het een beetje recht hangst. Dat hangt trouwens vrij stevig hoor :)

Vind de sportpendalen er fraai uit zien, alleen die plaat links word verziekt door de schroeven.

Vind ook niet helemaal lekker om door het stof heen te schroeven en het zo maar te bevestigen, had zonder gedaan maar voor de rest lijkt het redelijk goede kwaliteit voor chinees spul :grin:

• 8 years later...

Ik heb laatst een setje sport pedalen besteld van Aliexpress en het ziet er heel mooi uit maar wat is het een moeizame rotklus om die zooi er op te krijgen zeg vgm is een koppakking vervangen nog makkelijker{bonkers} 

Ben ik de enige die hier last van heeft of is het normaal dat je er bijna 2 uur mee bezig bent en het dan nog steeds niet lukt?🥴

Ik heb er eentje weten op te krijgen (het rempedaal) maar er zit nog een hoop speling in dus ook die zit nog niet goed..... 

Komt dit gewoon omdat het flutkwaliteit is en moet ik orginele onderdelen bestellen of is het normaal dat dit uren/ dagen aan werk gaat kosten?😅

Share

• Create New...