rijnooit Posted January 24, 2014 Report Share Posted January 24, 2014 Hi guys ik heb een fiesta mk6 1.25 celebration en onlangs (km stand ca 155k) ging mijn motormanagement lampje branden. Kon niets raars merken aan de auto en zodoende even naar de Ford gereden. Storing in de voorste lambda (zitten er 2 in am I right?) en deze hebben ze gereset. Nu, 500 km verder brandt ie weer en is het dus zeker: die lambda moet vervangen worden. Bij de Ford kost dan 300e, maar volgens mij kan dat veeeel goedkoper en ben ik zelf best wel handig. Dus mijn vraag: Wie heeft er tips, een adres en/of advies rondom het vervangen van een lambda sensor? Zag ook dat er universele lambda's op de markt zijn. Is dat wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 24, 2014 Report Share Posted January 24, 2014 iK heb een mk6 1.6l 16v , de sensor kost bij de Ford iets van 140,- , en je moet een lange dop hebben met een sleufje er in waar je draadje/stekker uit kan steken als je hem los/vast draait. Ik weet niet waar je vandaan komt ? ik heb zo'n dop wel liggen in me garage ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rijnooit Posted January 27, 2014 Author Report Share Posted January 27, 2014 iK heb een mk6 1.6l 16v , de sensor kost bij de Ford iets van 140,- , en je moet een lange dop hebben met een sleufje er in waar je draadje/stekker uit kan steken als je hem los/vast draait. Ik weet niet waar je vandaan komt ? ik heb zo'n dop wel liggen in me garage ... Dus vrij simpel op te lossen? Kun je er ook niet een universele van bijvoorbeeld Bosch in doen? In zit in Haarlem (dus best in de buurt) Gaat het motor management lampje dat direct weer uit? Of moet je de auto dan alsnog zelf resetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidres Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Dus vrij simpel op te lossen? Kun je er ook niet een universele van bijvoorbeeld Bosch in doen? In zit in Haarlem (dus best in de buurt) Gaat het motor management lampje dat direct weer uit? Of moet je de auto dan alsnog zelf resetten? Resetten kan je zelf, accu voor 30min loskoppelen en daarna weer aankoppelen. Moet je wel de radio-code hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
rijnooit Posted January 28, 2014 Author Report Share Posted January 28, 2014 Resetten kan je zelf, accu voor 30min loskoppelen en daarna weer aankoppelen. Moet je wel de radio-code hebben Heb de OEM radio er al lang niet meer inzitten. Ooit een heeeel mooie set kunnen overnemen van iemand van dit forum *Heb een 4 draads lama besteld in de UK voor 40 euro. Deze zou moeten passen, dus hopelijk zsm die monteren. Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronaldschonen Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Je kunt ook altijd de stekker van de oude eraf knippen en er gewoon een ringsleutel opzetten. Zo doe ik het meestal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rijnooit Posted January 30, 2014 Author Report Share Posted January 30, 2014 Je kunt ook altijd de stekker van de oude eraf knippen en er gewoon een ringsleutel opzetten. Zo doe ik het meestal. Zo ga ik het denk ik ook doen, aangezien ik er toch een nieuwe aan ga maken. Nu heb ik een 4 kabelige universele Bosch in post gehad met de kleuren wit, wit, grijs en zwart (heerlijk somber dus haha) Iemand enig idee op welke kleurtjes die moeten van de OEM stekker?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennisfordst Posted February 1, 2014 Report Share Posted February 1, 2014 bekende storing bij de fiesta´s ik zou beter een originele nemen want je moet er ook gelijk een pcm update bij laten uitvoeren vaak gebeuren er bij andere merken lambdas dat hij het daarna weer gaat branden ook met de pcm update erbij dus conclusie orgineel en pcm update Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannytje555 Posted February 13, 2017 Report Share Posted February 13, 2017 is hierbij (bij het updaten van de pcm, het complete probleem verholpen? of gaan ze daarna nog steeds kapot, het de auto reeds bij unlimited tuning amersfoort gehad, 96pk uiteindelijk, alleen ging me de lambda sensor kapot, nu nog geen maand later geeft hij weer de melding dat hij kapot is. ik heb geen zin om elke keer ruim 200-250 euro voor een lambda te gaan betalen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts