Jump to content
Fiestaclub.nl
Michael15

Sport Uitlaat Mk6.5

Recommended Posts

Beste allemaal,

Ik heb nu bijna 2 jaar mijn Fiesta BP Ultimate edition,

en ik wil graag iets aan het geluid toevoegen.

ik heb milltek uitlaten etc gezien (vrij duur)

Ik hou niet van die overdreven dikke uitlaten met een overkill aan geluid

Het mag wel iets sportiever van mij

Groetjes

Wanneer vind jij het een overkill aan geluid ?

Wat wil je er aan uit geven ?

Milltek is wel aan de prijs idd, maar dan krijg je iig wel kwaliteit voor je geld.

tja als je niet van Milltek houd hoef je denk ik ook niet naar een andere uitlaat te kijken :)

Beste allemaal,

Ik heb nu bijna 2 jaar mijn Fiesta BP Ultimate edition,

en ik wil graag iets aan het geluid toevoegen.

ik heb milltek uitlaten etc gezien (vrij duur)

Ik hou niet van die overdreven dikke uitlaten met een overkill aan geluid

Het mag wel iets sportiever van mij

Groetjes

maxiperformance, niet overdreven geluid wel lekker sportief, hoge kwaliteit rvs..

Milltek of piper of mongoose, blijf van de merken als sebring af is enkel het sierstuk rvs de rest niet.

Het voordeel van milltek, piper en mongoose is dat het vol rvs is en dus langer dan je auto meegaat. Je kan ook kijken voor een goede 2e handse, rotten doen ze toch bijna niet.

Qua geluid zijn ze pas aanwezig in de hogere toeren. Als je normaal snelwegverkeer hebt zijn ze bijna net zo stil als je standaard uitlaat!

Wij hebben een Milltek Non-resonated Cat-back, ook op een 1.6 Ultimate en het geluid is totaal niet overdreven. Mooi diep geluid.

Ja het is even duur maar zo veel leuker dan standaard en de kwaliteit is top.

Ik zou nooit meer terug willen naar standaard. :grin:

Wij hebben een Milltek Non-resonated Cat-back, ook op een 1.6 Ultimate en het geluid is totaal niet overdreven. Mooi diep geluid.

Ja het is even duur maar zo veel leuker dan standaard en de kwaliteit is top.

Ik zou nooit meer terug willen naar standaard. :grin:

Hij zal niet veel luider zijn ivm het feit dat je anders niet meer de keuring komt. En in Engeland zijn ze nogal happig op geluid... Alhouwel ze er hier in NL ook wat van kunne...

Juist in engeland mag meer, hij is europees goedgekeurd.

Alleen belgie etc zijn probleem gevallen.

De non resonated is idd the way to go. Luider en zeker sportiever.

Maar zeker niet hinderlijk.

Snap het probleem met de kosten,,maar ga het eens vergelijken met alleen een einddemper van remus..die zijn vrij duur en is ook nog eens geen rvs + hier heb je een catback

Rvs gaat eigenlijk een autoleven mee, dus vervangen hoeft niet meer.

Juist in engeland mag meer, hij is europees goedgekeurd.

Alleen belgie etc zijn probleem gevallen.

Apart, begreep juist dat er behoorlijk moeilijk gedaan wordt.

Maar om even OT te blijven, je mag met een andere uitlaat max 2 dB harder dan orgineel, en dat is best veel als je in je achterhoofd houdt dat 3dB meer een verdubbeling van het geluid is.

Ik zit er ook een beetje naar te kijken en vond dit filmpje op youtube:

Updates:

Miltek manifold

Uitlaat met de-cat

magnecor kv85 leads

Denso iridium plugs

Open luchtfilter

Klinkt geweldig vind ik. Denken jullie dat dit binnen de 'legale' marges valt?

De laatste 3 hebben geen invloed op het geluid, het soort demper en uitlaat wel.

De non resonated en de resonated.

Valt volgens mj binnen de marges, rijden meer mee. En daarbij hangt het ook van jezelf af hoe je wegrijd etc

Wettelijk in NL.. alles wat geen typegoedkeuring heeft mag niet.. maar de vraag is wordt het gehandhaafd.. in NL bijna niet in BE vele malen strenger.

Een EU gekeurde uitlaat mag in NL, zolang deze gasdicht is (op het einde na natuurlijk voor de smartasses).. Heeft deze uitlaat een typegoedkeuring, geen idee, maar zoals gezegd als er niet gehandhaafd wordt, is het in NL al snel vrij makkelijk.

We hebben zelf onder een Rally edition (1.6 S mk6.5) een non-resonated milltek gehad. Klonk nog vrij braaf .. wij hebben dan ook de voorste demper uiteindelijk ook nog vervangen met een rechte pijp .. maar dit hoeft niet.

Een 2e hands kopen kan, maar dan heb je vaak nog wel even het specifieke koppelstuk 45-60mm nodig om het passend te krijgen op een S (aangezien het eigenlijk een ST uitlaat is, welke van ik meen 56 naar 60mm gaat) ..

Ze worden 2e hands nog wel eens aangeboden. De onze hadden we 4 jaar geleden 2e hands voor net 200 euro gekocht. Dus persoonlijk zou ik zeggen voor de katback niet meer dan 250 euro.

Het kan echter zijn omdat de mk6/mk6,5 de laatste paar jaar nogal aantrekkelijk is geworden als eerste auto .. dat de vraag nogal hoog is.. en daardoor kan de 2e hands prijs wat zijn gestegen sindsdien..

Mha, is wel staal.. blijft roesten. Wel goedkoop

Inderdaad goedkoop en op deze video vind ik hem ook best lekker klinken. Dit is dan wel een 1.4, weet niet of dat veel uitmaakt?

p.s. voor mezelf echter wel al besloten hem sowieso niet te halen. Als ik dingen ga veranderen wil ik het wel gelijk goed doen en dus niet iets erop gaan zetten wat binnen een paar jaar weer gaat roesten.

Ik weet binnenkort een Miltek systeem te koop. Hou Marktplaats goed in de gaten.

Ik weet binnenkort een Miltek systeem te koop. Hou Marktplaats goed in de gaten.

Als je me een PM zou kunnen sturen zou dit heel fijn zijn.