Dragunov Posted March 7, 2018 Report Share Posted March 7, 2018 De wagen van me ouders heeft geen 6MTT215 maar een 6MX65 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted March 7, 2018 Report Share Posted March 7, 2018 1 hour ago, Dragunov said: De wagen van me ouders heeft geen 6MTT215 maar een 6MX65 http://www.getrag.com/en/products/manualshift/manual_transmissions.html de 6MTT215 is een 6MX65. Ik heb even de link toegevoegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted March 8, 2018 Report Share Posted March 8, 2018 Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaal Posted January 20, 2019 Report Share Posted January 20, 2019 On 18-1-2014 at 23:04, Lau said: Zijn de 100 en 125pk versies hetzelfde? Technisch gezien: ja. Het blok is hetzelfde, de turbo is hetzelfde, enz, enz (eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de 1250cc motoren van de mk7, de twee versies daarvan waren ook identiek). Het verschil zit 'm in de programmering. Ik heb een plaatje van de vermogens- en koppelkrommen van beide versies van de 1.0 ecoboost motor bijgevoegd (in werkelijkheid lopen de lijen natuurlijk niet zo mooi recht als op het plaatje maar voor de uitleg hier voldoet het wel). Zoals je kan zien zijn de motoren tot aan 4000 rpm volledig gelijk. Het verschil zit 'm in het feit dat de 100pk versie vanaf 4000rpm geknepen wordt waardoor het koppel daalt en het vermogen (door het steeds hogere toerental) tot aan 6500rpm vrijwel gelijk blijft. Bij de 125pk versie wordt het koppel echter 500rpm langer, tot aan 4500rpm op peil gehouden en daalt het koppel vervolgens langzamer. Gevolg hiervan is dat de motor 25pk meer vermogen produceerd. Dit extra vermogen heb je echter pas vanaf 4000rpm tot aan 6500 rpm. Dit is een toerengebied dat je, tenzij je de auto regelmatig flink door trekt, eigenlijk bijna nooit gebruikt. Dus ja, je hebt 25pk extra, maar in de werkelijkheid heb je er eigenlijk maar weinig aan. Ik stond op het punt om te vragen of er ergens tuning (fabrieksupdate) van 100pk naar 125pk mogelijk is. Dat leek me dan net wat veiliger en toch leuk extra vermogen. Echter als ik bovenstaande lees heeft dat dus weinig nut. Bij de motoren uit de volkswagen stal is het volgens mij wel een populaire tuning/update. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patman Posted February 3, 2019 Report Share Posted February 3, 2019 Zijn er ook mk7.5 1.0 80pk die geen ecoboost zijn? Mijn vrouw heeft een uit 2014 maar ik kan nergens iets van ecoboost over vinden? En ziijn die ook te tunen? Edit never mind, heb al een topic gevonden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts