titanium Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Zoals het topic al aangeeft vraag ik me eigen af waar het verschil zit kwa deze motoren. Zelf rij ik een ecoboost 100 pk versie,terwijl een family lid de 125 pk versie rijd. Is dit verschil te danken aan een andere schrijving van de computer of zijn het meer dingen die anders zijn? grotere turbo ofzo? Zou hier graag meer over te weten willen komen omdat als het geen grote veranderingen zijn het misschien intressant is om de fiesta dus 25 pk extra te geven.Wat je in mijn beleving wel degelijk merkt. Zoals jullie misschien ook wel weten kan je de 100 pk versie laten chippen tot 140 pk maar heb hier niet zoveel vertrouwen in dus gaan we ook niet doen. Vind de 25 pk meer dan ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Zoals het topic al aangeeft vraag ik me eigen af waar het verschil zit kwa deze motoren. Zelf rij ik een ecoboost 100 pk versie,terwijl een family lid de 125 pk versie rijd. Is dit verschil te danken aan een andere schrijving van de computer of zijn het meer dingen die anders zijn? grotere turbo ofzo? Zou hier graag meer over te weten willen komen omdat als het geen grote veranderingen zijn het misschien intressant is om de fiesta dus 25 pk extra te geven.Wat je in mijn beleving wel degelijk merkt. Zoals jullie misschien ook wel weten kan je de 100 pk versie laten chippen tot 140 pk maar heb hier niet zoveel vertrouwen in dus gaan we ook niet doen. Vind de 25 pk meer dan ok. Het verschil zit 'm in de software. Ik rij ook de 100 pk versie nu, wordt dit jaar gechipt naar 155 pk ^_^ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metal Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Het verschil zit 'm in de software. Ik rij ook de 100 pk versie nu, wordt dit jaar gechipt naar 155 pk ^_^ Dat is wel erg veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jvdborg Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Gechipt door Ford of door een andere zaak ?? 55 PK is wel een heel groot verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc37 Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Het verschil zit 'm in de software. Ik rij ook de 100 pk versie nu, wordt dit jaar gechipt naar 155 pk ^_^ Sterkte en maak vast een afspraak met je dealer voor een nieuw blok. Dit ga je nl helemaal in de hens rijden met 55% meer vermogen ;-(( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc37 Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Zoals het topic al aangeeft vraag ik me eigen af waar het verschil zit kwa deze motoren. Zelf rij ik een ecoboost 100 pk versie,terwijl een family lid de 125 pk versie rijd. Is dit verschil te danken aan een andere schrijving van de computer of zijn het meer dingen die anders zijn? grotere turbo ofzo? Zou hier graag meer over te weten willen komen omdat als het geen grote veranderingen zijn het misschien intressant is om de fiesta dus 25 pk extra te geven.Wat je in mijn beleving wel degelijk merkt. Zoals jullie misschien ook wel weten kan je de 100 pk versie laten chippen tot 140 pk maar heb hier niet zoveel vertrouwen in dus gaan we ook niet doen. Vind de 25 pk meer dan ok. Zet je wagen is op een vermogensbank, wedden dat er nooit 100pk inzit Heb die van mij laatst laten chippen in Amersfoort, volgens Ford moet er 95 pk op de wielen zitten. Na een paar runs met moeite 82 pk ;-( Tel bij die 82 op wat er exstra bij komt volgens de chipman en je komt tot je eind pk's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Sterkte en maak vast een afspraak met je dealer voor een nieuw blok. Dit ga je nl helemaal in de hens rijden met 55% meer vermogen ;-(( http://www.br-performance.be/nl-be/chiptun...ost/?stage=4839 Gelukkig krijg je daar 5 jaar garantie dus dat moet helemaal goed komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc37 Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 http://www.br-performance.be/nl-be/chiptun...ost/?stage=4839 Gelukkig krijg je daar 5 jaar garantie dus dat moet helemaal goed komen Wat kost je dat ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metal Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 http://www.br-performance.be/nl-be/chiptun...ost/?stage=4839 Gelukkig krijg je daar 5 jaar garantie dus dat moet helemaal goed komen Ik vraag me af hoe professioneel dat bedrijf is. Als ik zo rond kijk beweren ze dat de Fiesta 2008-2012 de MK6 is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sham27 Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Inderdaad. Ze weten vast wel onder die garantie uit te komen als het zo ver is. +55 pk enkel door chippen gaat gewoon niet goed, dat kan ik dan wel garanderen.. Beter laat je hem ergens tunen die gewoon netjes en goed tuned ipv een tuner die de hoogste pk's per euro zegt te leveren. TS: snap je punt dat je 25 pk genoeg vindt. Ik weet niet of er ook tuners zijn die Ford op de auto en wensen van de klant tunen. Bij VAG auto's zijn dat soort tuners genoeg te vinden en kan je dus in overleg met de tuner tot een op de auto afgestelde tuning komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
titanium Posted January 16, 2014 Author Report Share Posted January 16, 2014 Dat van die 55 pk extra geloof ik ook niet. het meeste wat ik kon vinden was 43 pk. Maar dan als nog het zijn kleine blokjes en zulke grote vermogen toenamens gaan nooit samen met dit blokje zonder dat je verdere aanpassingen doet. Dus volgens jullie is het dus gewoon een ander software programma wat ze gebruiken. Maar dan is dat programma ook te verkrijgen bij de ford of bij een tuner. Hebben jullie misschien tuners ingedachten die ik eventueel kan contacten voor meer informatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
titanium Posted January 16, 2014 Author Report Share Posted January 16, 2014 http://www.br-performance.be/nl-be/chiptun...ost/?stage=4839 Gelukkig krijg je daar 5 jaar garantie dus dat moet helemaal goed komen Zit is op die site te kijken en dit staat bij die stage 2 tuning die jij wilt doen. extra info: Stage 2: - Milltek uitlaat met sportcatalysator/decat - Montage van onderdelen - Individuele her programmatie op onze 4x4 vermogen bank dus het is niet alleen een software update maar er word dus meer aangepast. bij de stage 1 tuning ga je er 45 pk op vooruit. extra info: Zelfde motor als de 1.0T ecoboost 125pk, gewoon elektronisch begrensd in het motormanagementsysteem. Dit is ook gelijk een antwoord op me vraag. de 100 pk blokjes zijn dus gewoon geknepen. vraag me dan alleen nog af wat dus een veilige update is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godtoh Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Het verschil zit 'm in de software. Ik rij ook de 100 pk versie nu, wordt dit jaar gechipt naar 155 pk ^_^ Fout, de turbo is anders, de bak is anders en de software is inderdaad anders als ik het goed heb. 155pk met chippen, wellicht in je dromen en op een zeer positief uitvallende bank. Sorry voor de botte reactie maar als je wat leest dan zie je dat je pas 155-160pk haalt met een grotere intercooler, luchtinlaat, uitlaatsysteem en chip op maat. Daarbij kan de 1.0 200pk aan op stock internals... Zoek maar eens naar de Ford Formula 1.0 Ecoboost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
titanium Posted January 16, 2014 Author Report Share Posted January 16, 2014 Zijn er geen specificaties van deze blokken bekend met wat voor turbo enz. Dan leert iedereen ervan en aangezien het de blokjes van de toekomst zijn van ford. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidres Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Ik vraag me af hoe professioneel dat bedrijf is. Als ik zo rond kijk beweren ze dat de Fiesta 2008-2012 de MK6 is... Klopt ook, de mk5 wordt gezien als facelift en geen nieuw model waardoor de mk5 van 2002-2008 is gemaakt en de mk6 van 2008-2012 en de mk7 van 2012-heden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godtoh Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Klopt ook, de mk5 wordt gezien als facelift en geen nieuw model waardoor de mk5 van 2002-2008 is gemaakt en de mk6 van 2008-2012 en de mk7 van 2012-heden. Ja en helaas klopt dat dus niet. Want de MK7 is de MK7.5 want de facelift. Specs zijn vast te vinden, heb het eens nagevraagd en dat was het antwoord. Kan zijn dat de bak wel hetzelfde is als de 100pk het start/stop systeem heeft. Dat heeft de 125pk standaard dacht ik (of alleen de Focus). Maar wellicht is het gewoon weer software, we zullen het vanzelf merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidres Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Ja en helaas klopt dat dus niet. Want de MK7 is de MK7.5 want de facelift. Het klopt ook niet, maar ja ga dat maar eens tegen die bedrijven zeggen. Die houden vast aan de redenering die ik heb aangegeven. Er zijn ook bedrijven die de mk7 als mk8 zien.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spotmatic Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Bij Ford van de Kolk staan ook 140pk ecoboost Fiesta's in de showroom, deze zijn gebaseerd op de 100pk ecoboost. Ik denk dat ze bij Unlimited worden getuned maar dat weet ik niet zeker. Misschien weet Wesley dit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc37 Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 http://www.br-performance.be/nl-be/chiptun...ost/?stage=4839 Gelukkig krijg je daar 5 jaar garantie dus dat moet helemaal goed komen Wat kost je dat ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svdriel Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 100pk 125pk 155pk ..... Voorlopig legt de EcoBoost het nog af tegen een Auto die dik 20 jaar ouder is. Leuk filmpje http://www.autoexpress.co.uk/ford/fiesta/6...fiesta-ecoboost Gr. Sander Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidres Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 100pk 125pk 155pk ..... Voorlopig legt de EcoBoost het nog af tegen een Auto die dik 20 jaar ouder is. Leuk filmpje http://www.autoexpress.co.uk/ford/fiesta/6...fiesta-ecoboost Gr. Sander Is ook zo met de standaard mk5 sport vs standaard mk6 st. De oudere modellen zijn anders gebouwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svdriel Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Ja hoe ouder het model Fiesta des te sneller die gaat Dus de mk1 is de snelste van allemaal http://m.youtube.com/watch?v=3xbrwuLbseY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Posted January 17, 2014 Report Share Posted January 17, 2014 Inderdaad. Ze weten vast wel onder die garantie uit te komen als het zo ver is. +55 pk enkel door chippen gaat gewoon niet goed, dat kan ik dan wel garanderen.. Beter laat je hem ergens tunen die gewoon netjes en goed tuned ipv een tuner die de hoogste pk's per euro zegt te leveren. TS: snap je punt dat je 25 pk genoeg vindt. Ik weet niet of er ook tuners zijn die Ford op de auto en wensen van de klant tunen. Bij VAG auto's zijn dat soort tuners genoeg te vinden en kan je dus in overleg met de tuner tot een op de auto afgestelde tuning komen. Waarom zo pessimistisch dan? BR Performance schijnt een behoorlijk gerespecteerd bedrijf te zijn in belgie, heb veel gezocht op internet en het gros van de belgische ford rijders laten de auto daar chippen en zijn tevreden. Zit is op die site te kijken en dit staat bij die stage 2 tuning die jij wilt doen. extra info: Stage 2: - Milltek uitlaat met sportcatalysator/decat - Montage van onderdelen - Individuele her programmatie op onze 4x4 vermogen bank dus het is niet alleen een software update maar er word dus meer aangepast. bij de stage 1 tuning ga je er 45 pk op vooruit. extra info: Zelfde motor als de 1.0T ecoboost 125pk, gewoon elektronisch begrensd in het motormanagementsysteem. Dit is ook gelijk een antwoord op me vraag. de 100 pk blokjes zijn dus gewoon geknepen. vraag me dan alleen nog af wat dus een veilige update is. Klopt, ik heb nooit gezegd dat ie stock naar 155 pk ging. Voordat ik m laat afstellen wordt er een milltek downpipe, sportscat, en catback aangeschaft. Fout, de turbo is anders, de bak is anders en de software is inderdaad anders als ik het goed heb. 155pk met chippen, wellicht in je dromen en op een zeer positief uitvallende bank. Sorry voor de botte reactie maar als je wat leest dan zie je dat je pas 155-160pk haalt met een grotere intercooler, luchtinlaat, uitlaatsysteem en chip op maat. Daarbij kan de 1.0 200pk aan op stock internals... Zoek maar eens naar de Ford Formula 1.0 Ecoboost. Waarop baseer je trouwens dat de turbo anders is en de bak anders is? Heb je het blok uit elkaar gehaald? Lees bovenstaande reactie op quote. Het is ook het plan om met een turboback te gaan rijden. Een intercooler is niet nodig volgens hun. En er zijn nog geen luchtinlaten op de markt voor de 1.0 ecoboost. Wat kost je dat ? Afhankelijk of je een decat of sportcat neemt verschilt de prijs. Hier alvast even de prijzen van de Milltek uitlaat : 1) downpipe met sport katalysator 561 euro 2) downpipe zonder katalysator 225 euro ( zal niet door de APK geraken ) 3) catback uitlaat twin 80mm tips 498 euro Het afstellen zelf neemt 2-3 uur in beslag op de vermogenstestbank en kost slechts 410 euro . Goedkoopste manier is dus rond de 1150€. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted January 17, 2014 Report Share Posted January 17, 2014 Focus ecoboost tuning moet dus ook op de Fiesta kunnen worden toegepast. Ecoboost tuning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Posted January 17, 2014 Report Share Posted January 17, 2014 Focus ecoboost tuning moet dus ook op de Fiesta kunnen worden toegepast. Ecoboost tuning Focus heeft wel een 6 bak.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts