Jump to content

Ford Racing Fiesta Mk5


Vidres
 Share

Recommended Posts

Mooi spuitwerk man! Je hebt dat kunstof helemaal glad moeten schuren, hoe heb je dat gedaan?

Die spiegels doen me denken aan mijn escort, erg jammer dat ik die weg heb moeten doen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mooi spuitwerk man! Je hebt dat kunstof helemaal glad moeten schuren, hoe heb je dat gedaan?

Die spiegels doen me denken aan mijn escort, erg jammer dat ik die weg heb moeten doen.

Met heel veel geduld en schuurpapier, heb het tot korrel400 opgeschuurd en heb er toen primer overheen gedaan welke ik elke keer met korrel 1200 heb opgeschuurd (nat)

Link to comment
Share on other sites

Waarom de velgen gewoon niet polijsten?

Ik heb zelf recent een set Exip velgen gekocht die ik nu aan het polijsten ben. Persoonlijk vind ik een klassieke velg, zoals de s500, wel erg mooi onder een MK5 staan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Remmen zijn binnen en zitten erop! Man, wat een verschil... Eerst moest je redelijk ver dukken om tot stilstand te komen, maar nu is je kleine teen al genoeg om direct stil te staan.

Link to comment
Share on other sites

Dus voor ST150 remmen met redstuff blokken??

Achter had je er dacht ik ook schijven op zitten toch?

Indien ja, raad ik aan om daar ook redstuff in te zetten.

Geeft een betere rembalans.

Mvg Roy

Remmen zijn binnen en zitten erop! Man, wat een verschil... Eerst moest je redelijk ver dukken om tot stilstand te komen, maar nu is je kleine teen al genoeg om direct stil te staan.

Link to comment
Share on other sites

Dus voor ST150 remmen met redstuff blokken??

Achter had je er dacht ik ook schijven op zitten toch?

Indien ja, raad ik aan om daar ook redstuff in te zetten.

Geeft een betere rembalans.

Mvg Roy

Idd ST150 remmen met gegroefde schijven en redstuff blokken. Achter moeten nog schijven komen, maar daar gaat dezelfde combinatie op komen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Goed het is al weer enige tijd geleden dat ik hier heb geupdate en dit maal is er ook aardig wat gebeurd.

Allereerst heb ik nieuwe banden gekocht. Voor zitten nu Michelin PS3's en achter Dunlop SP FastResponse. En wat ene grip heb ik met die michelins, heerlijk!

Voor degenen die bij de XR/RS jaarmeeting waren is dit geen nieuws, maar ik heb daar ERST roosters gekocht (Sorry Jur, vindt die ERST net wat beter staan dan de FRST roosters :oops: ) Ze moeten nog geplaatst worden, maar wil eerst even kijken of ik de inserts kan vinden die nodig zijn voor de ERST roosters.

Vorige week bij Mebu langsgeweest voor nieuwe achterasrubbers... Was hard nodig, er was namelijk geen rubber meer. Auto ligt nu heerlijk op de weg! Ondanks dat ik de achterzijde moet spacen... iets met banden en mijn schroefset :oops:

Spacers worden 12mm en zijn al besteld.

Rubbers voor zijn nog redelijk, maar ik wil wel kijken of ik ze dit jaar kan laten vervangen door Powerflex. Daarnaast is het ook de bedoeling dat ik dit jaar de achterremmen vervang door schijfremmen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zo, heb ff je hele topic doorgespit. Had vorig jaar nog naar je topic zitten kijken toen ik mijn mk5 net had.

Maar het wagentje ziet er heel netjes uit hoor. Beter dan de mijne eruit zag :P

Technisch ben je hem ook aardig aan het oplappen zie ik.

Is het bij jouw mk5 trouwens ook zo dat als je de ruitenwisser op de traagste stand snel aan, uit en aan zet, dat ze dan sneller zijn? Of was dat gewoon één van de verschillende kuren van mijn mk5? :P

Ben benieuwd naar die roosters in de motorkap iig ;)

Link to comment
Share on other sites

Zo, heb ff je hele topic doorgespit. Had vorig jaar nog naar je topic zitten kijken toen ik mijn mk5 net had.

Maar het wagentje ziet er heel netjes uit hoor. Beter dan de mijne eruit zag :P

Technisch ben je hem ook aardig aan het oplappen zie ik.

Is het bij jouw mk5 trouwens ook zo dat als je de ruitenwisser op de traagste stand snel aan, uit en aan zet, dat ze dan sneller zijn? Of was dat gewoon één van de verschillende kuren van mijn mk5? :P

Ben benieuwd naar die roosters in de motorkap iig ;)

Thanks! Maar er gaat meer gebeuren dan alleen opknappen... Moet sowieso wat sneller gemaakt worden, ben er nog niet over uit hoe ik dat ga doen, maar sneller wordt ie zeker. Daarnaast paar kleine optische dingen, andere spoiler, splitter, velgen ed

Dat van die ruitenwisser is standaard, dan kun je bij miezerregen hem langzaam laten en bij iets meer dan gemiezer wat sneller

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Weer een update en ditmaal een met foto's!!

Ben begonnen met het herbekleden van mijn hemel met een faux-suede.

95D8B7FC-4F89-41F9-858A-DCB576E9AEB1_zps

Deze stof komt erop

05DBC5BA-9A1F-4EA9-8B4C-1D1381F4E9AE_zps

En dan we hierop, ben nu dus even koos hemelloos

E25C46E7-664C-438A-8BF8-34D4F43F390B_zps

Dit is de eerste stap, nu goed laten drogen en morgen de A, B & C stijlen bekleden en de zonnenkleppen met faux-leder bekleden

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kuch, stof, kuch....

Ondertussen.... Heb ik een tweedehands motorkap gevonden... In het zilver-_-"

Gelukkig moet de motorkap toch overgespoten worden vanwege de roosters die erin komen te zitten^^

Verder heb ik een originele radio uit een puma geplaatst.... Hierbij moet je natuurlijk wel de telleromlijsting en het kachelpaneel ook wisselen anders heb je verschillende kleuren. Daarnaast heb ik ook 2 draagarmen van iemand overgekocht, deze heb ik ontdaan van zijn rubbers (inclusief de balljoints) en die moet ik laten stralen en poedercoaten en dan voorzien van Powerflex rubbers en nieuwe balljoints. Voor de schijfremmen achter heb ik iemand gevonden die ze op de juiste maat kan maken, zit nu alleen te twijfelen of ik de remmen moet reviseren..

Foto's zal ik morgen even plaatsen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...

Dikke laag stof op het topic.

Afgelopen tijd weinig gedaan aan de mk5. Onlangs de thermostaat vervangen vanwege oververhitten, maar helaas mocht dit niet baten. Advies van meerdere monteurs is om de CHT sensor te vervangen, dus dat gaan we na de vakantie maar eens doen. 

Begin dit jaar heb ik stoelframes met sledes van Sparco gekocht, moet nog even kijken welke stoelen erop gaan komen (A)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb met mijn mk5 ook oververhittingsproblemen gehad. Was nadat ze de distributie riem en waterpomp hadden vervangen. Waterpomp is toen weer vervangen en thermostaat ook 2 keer. Maar bleek uiteindelijk dat ze hem vacuüm moesten vullen. Wellicht dat dit bij jou ook het geval is?

Heeft het bij mij toen ineens opgelost in ieder geval.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...